کد خبر: ۱۰۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
بانوی کارآفرین قیروکارزینی:

عدم حمایت مسئولان اشکم را درآورد/آرزویم راه اندازی دهکده بانوان است

زهرا پولادیان از کارآفرینان نمونه شهرستان قیروکارزین است که با تلاش و پشتکار ستودنی اش توانسته است برای تعداد زیادی از بانوان اطراف خودش اشتغال و درآمدزایی کند.

به گزارش شیرازه، زهرا پولادیان از کارآفرینان نمونه شهرستان قیروکارزین است که با تلاش و پشتکار ستودنی اش توانسته است برای تعداد زیادی از بانوان اطراف خودش اشتغال و درآمدزایی کند.

وی علاوه بر رضایتی که از ایجاد اشتغال برای بانوان دارد، از برخی نامهربانی ها نیز گلایه مند است که در ادامه به گفتگویی با وی می پردازیم:

در دوبخش فعالیت دارم

زهرا پولادیان هستم، 32 سال سن دارم و در حال حاضر در دو بخش مشغول فعالیت هستم. بخش اول مربوط به رشته تحصیلی من یعنی حسابداری است و با تأسیس یک شرکت حسابداری، علاوه بر خودم برای 4 نفر دیگر نیز اشتغالزایی کرده ام.

بخش دوم فعالیتم نیز در بخش اقتصادی می باشد. در این زمینه اقدام به ثبت شرکت تعاونی زنان کردم و هدف من از اینکار، دیده شدن و عرضه ی هنرهای پیرامون ما از جمله غذاهای سنتی، صنایع دستی، ترشی های خانگی و مانند آن می باشد.

ما در شرکت تعاونی همه نوع محصولی را از دست مردم دریافت می کنیم و در نمایشگاه دائمی خودمان که در شهر قیر قرار دارد به فروش میگذاریم، همچنین در نمایشگاه های مختلف استانی و کشوری این محصولات را عرضه می کنیم که با استقبال خوبی هم مواجه می شود. این محصولات شامل فرش دستباف، گلیم، گلهای طبیعی، گلهای مصنوعی، غذاهای محلی، نان محلی، ترشی های خانگی، محصولات خرما و کنجد و مانند اینها می شود.

سبزی و ترشیجات مورد نیاز رستوران های شهرستان را تأمین کردیم

جالب است بدانید که سبزی مورد نیاز رستوران های شهرستان ما، از شیراز تأمین می شده است که پس از تأسیس این شرکت توانستیم سبزی مورد نیاز رستوران ها را از همین شهرستان تهیه کنیم که هم کار رستوران داران راحت تر شد و هم اینکه برای بخشی از مردم ما نیز یک درآمد ثابت ایجاد شد. همچنین ترشیجات و خیارشور مورد نیاز رستوران های قیروکارزین را شرکت ما تهیه می کند که در این زمینه با رستوران های شهرستان های دیگر مانند شیراز نیز همکاری داریم.

سال گذشته در نمایشگاه میراث فرهنگی رتبه آوردیم و امسال هم در نمایشگاه غذاهای خانگی رتبه کسب کردیم که این نشان دهنده کیفیت بالای محصولات ما می باشد. در این نمایشگاه ها با تعاونی های بزرگی از تهران و شیراز قرارداد همکاری بسته ایم که سفارشات آنها در همین شهرستان تهیه می شود و برای آنها ارسال می گردد.

بسیاری از همکاران ما در خانه خودشان کار می کنند

در حال حاضر منزل یکی از همکاران را بعنوان کارگاه استفاده می کنیم و خانم ها برای تهیه محصولات در آنجا جمع می شوند که البته همین منزل انبار محصولات ما هم می باشد. متأسفانه در حال حاضر بضاعت مالی ما در حدّی نیست که مکانی را بعنوان کارگاه تولیدی و انبار اجاره کنیم.

البته تعداد زیادی از همکاران ما در خانه خودشان مشغول تهیه محصولات هستند و ما پس از دریافت سفارش، آنها را با همکاران درمیان میگذاریم و همکاران ما نیز مشغول آماده سازی می شوند و پس از تهیه، این محصولات توسط تعاونی به مشتری ها تحویل داده می شود.

به حال خودم و همکارانم گریه کردم

هم اکنون بیش از 40 نفر برای شرکت تعاونی زنان غذا و صنایع دستی تهیه می کنند که اگر مسئولان شهرستانی و استانی از شرکت تعاونی ما حمایت کنند بی شک تعداد آنها را به بیش از 200 نفر افزایش خواهیم داد. ولی علیرغم رفت و آمدهای زیاد، تا امروز هیچگونه حمایت قابل توجهی از جانب مسئولان شامل حال ما نشده است، و این در حالیست که اکثر آنها از فعالیت ها و حتی از مشکلات ما با خبر هستند.

نمیدانم دلیل عدم همکاری مسئولان ما چیست، بقیه حاضرین در نمایشگاه ها آنچنان مجهز آمده بودند که من به حال و روز خودم و همکارانم نشستم و گریه کردم. آنها از یک هفته قبل آمده بودند، چند کارگر در اختیار داشتند و یکی از مسئولانشان آنها را همراهی میکرد، ولی ما یک روز قبل از نمایشگاه خودم و همکارانم وسایل ها را بار زدیم! و به تهران رفتیم. دو یا سه مرتبه 5 تُن وسایل و تجهیزات را بار زدیم و خالی کردیم و هیچکس نبود به ما کمک کند.

همه قیروکارزین را به کیفیت محصولات ما می شناسند

در نمایشگاه ها وقتی نام قیروکارزین را بر سر غرفه نصب می کردیم، برای همه تعجب بود و غالباً نمی دانستند که قیروکارزین کجاست یا در کدام استان قرار دارد، اما بدلیل کیفیت و تنوع محصولات ما تقریباً نام این شهرستان بر سر زبان ها می افتد.

دهکده بانوان

تعدادی از همکاران ما درحال حاضر سودی از کار نصیبشان نمی شود، اما به آینده ی اینکار امیدوار هستند و ما نیز بدنبال تأسیس دهکده بانوان هستیم، شاید کمی خیال پردازانه باشد ولی هدف ما ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از بانوان است که تحقق این امر را دور از دسترس نمی دانیم، تنها به اندکی حمایت نیازمندیم.

تعدادی از خانم هایی که با ما همکاری می کنند و ما محصولاتشان را برایشان می فروشیم، خودشان سرپرست خانواده هستند و از مشکلات مالی رنج می برند، و این تعاونی توانسته است برای آنها یک محیط امن و تضمینی ایجاد کند. امیدواریم ما را حمایت کنند تا بتوانیم این فعالیت را گسترش دهیم و زنان سرپرست خانوار، و یا دختران بی سرپرست برای کسب درآمد ثابت یک محیط امن و آرام داشته باشند و با خیال راحت به کارشان بپردازند.

در یکی از سفرها خودرو ما واژگون شد

متقاضیان همکاری با شرکت، روز به روز در حال افزایش هستند و هر روز کارها و محصولات جدیدی به ما پیشنهاد می دهند. از شهر قیر، کارزین، امامشهر و حتی از روستاهایی مانند قلات نیز بانوان زیادی در حال همکاری با این تعاونی هستند که روزانه پیشنهادهای جدید همکاری از سایر شهرها و روستاهای شهرستان داریم، ولی این امر نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است تا بتوانیم هزینه های مواد اولیه محصولات را به صورت عمده تهیه کنیم.

در یکی از سفرهایی که به روستای قلات داشتم، با چند نفر از خانم های با استعداد روستا ملاقات کردم و تعدادی از محصولاتشان را سفارش داشتم. در مسیر بازگشت به همراه همکارانم دچار سانحه شدیم و خودرو ما واژگون شد، خوشبختانه آسیب جدی به ما نرسید.

به عنوان حرف آخر، امیدوارم روزی بتوانیم برای تمام بانوان با استعداد شهرستان ایجاد اشتغالی امن و سودآور داشته باشیم که این نمونه بارز عمل به اقتصاد مقاومتی است.

منبع:  پرگون

نظرات بینندگان