کد خبر: ۱۰۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
امام جمعه قیروکارزین:

انقلاب اسلامی، بن بست ساختگی لیبرالها و کمونیست ها را شکست/ ترامپ آمریکا را به سمت پرتگاه می کشاند

امام جمعه قیروکارزین گفت: رئیس جمهور جدید آمریکا با بلند پروازی هایی که دارد کشورش را به سمت پرتگاه خواهد برد.

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام عنایت الله اکبری خطیب جمعه قیروکارزین ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار، گفت: تاریخ زندگانی حضرت زینب (سلام الله علیها) به گونه ای است که الگوی مناسبی هم برای بانوان و هم برای آقایان است.

امام جمعه قیروکارزین، ارتباط با خداوند را ویژگی بارز حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و دانست و افزود: رمز ماندگاری نام این بانوی بزرگ، همین ارتباط الهی است و امام خمینی (ره) نیز این ویژگی را در خودش داشت و همین موضوع نیز باعث ماندگاری نام او پس از 27 سال شده است.

اکبری با اشاره به دیگر ویژگی های حضرت زینب (سلام الله علیها)، گفت: خدامحوری، ولایتمداری، حق گرایی، ظلم ستیزی، تأثیرگزاری اجتماعی، عزت نفس، صبر در مصیبت، عمل بر مبنای بصیرت و عقلانیت، عدم ورود لطافت های زنانه در انجام وظیفه، اهتمام در عفت و حیاء، زمان شناسی و عمل به وظیفه از مهمترین ویژگی های این بانوی الهی است.

وی افزود: ملتی که در راه خدا قدم بردارد و حتی اگر تحریم اقتصادی هم بشود، عزت نفس خودش را حفظ میکند. قبل از انقلاب ملت ما را در دنیا حقیر کرده بودند، اما پس از انقلاب ما بزرگی و عزت نفس خودمان را به دست آوردیم هرچند دشمنان چشم دیدن آن را ندارند و با تحریم می خواهند ما را تحقیر کنند.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به دیدار همافران ایران در 19 بهمن 57 با امام راحل (ره) گفت: این دیدار از اهمیت ویژه ای برخوردار بود چراکه هیمنه رژیم شاهنشاهی را در هم شکست و نقش برجسته ای در پیروزی انقلاب مردمی ایران اسلامی داشت.

وی افزود: گاهی یک حرکت بجا و به موقع چنان ارزشی دارد که بقیه حرکات یک نظام را تحت تأثیر میگذارد و در مسیر درست قرار میدهد و رو به جلو می برد.

اکبری بیان کرد: این انقلاب با رهبری امام راحل (ره) و با محوریت مردمی که به صحنه آمدند، تاکنون سرمنشأ بسیاری از انقلاب های دیگر شده است.

وی اظهار داشت: در زمانی که تمام دنیا تحت تأثیر کمونیسم و لیبرالیسم بودند، انقلاب اسلامی شکل گرفت و برای تئوری های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خودش مبنایی اسلامی و انسانی داشت که ثابت کند بن بست لیبرالها و کمونیستها ساختگی است و می توان پیشرفت را در سایه ادیان الهی تجربه کرد.

خطیب جمعه قیروکارزین گفت: بعضی ها در داخل و خارج کشور نقدهایی به این انقلاب دارند که برخی درست است و برخی هم بر اساس نگاه مادّی و دنیایی است، اما همه میدانند که انقلاب تا امروز توانسته مسیری را طی کند که دنیا را متوجه خودش کند.

وی افزود: برخی ها منتظر نشسته اند که انقلاب اسلامی ایران نیز مانند انقلاب های فرانسه و الجزایر رو به افول بگذارد، اما نمیدانند که مبنای این انقلاب تفاوت های فاحشی با بقیه انقلاب ها دارد و هر روز شاکله آن محکم تر می شود.

اکبری تأکید کرد: البته کوتاهی های برخی مسؤولان و تبعیض های به وجود آمده قابل پذیرش نیست و باید از بین برود، اما شاکله کلی نظام هر روز درحال تقویت و استحکام بیشتر است.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز در معادلات منطقه ای و جهانی، انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی دارد و حرف های زیادی برای گفتن دارد، امروز کسی در خاورمیانه نمی تواند کشور قدرتمند ایران را نادیده بگیرد و حضور یا عدم حضور ایران مقتدر، در بسیاری از مناسبات منطقه ای و جهانی تأثیرگذار است.

اکبری ضمن محکوم کردن تصمیمات اخیر ترامپ برای جلوگیری از ورود ایرانیان و مسلمانان به خاک آمریکا، همچنین محدودیت صادرات دارو به ایران، بیان کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا با بلند پروازی هایی که دارد کشورش را به سمت پرتگاه خواهد برد، در همین زمان کم که از عمر ریاستش میگذرد تصمیماتی گرفته است که حتی مردم کشور خودش نیز آنها را نپذیرفته اند و مقابل این تصمیمات نامعقول تضاهرات کردند.

وی افزود: ترامپ ثابت کرد که روند اسلام هراسی و ایران هراسی دولت های قبلی را در پیش گرفته است و سازش با چنین تفکری اصلاً شدنی نیست و آمریکا همانیست که امام راحل (ره) فرمودند و این شیطان بزرگ در زمان اوباما و ترامپ در رفتارش با مسلمانان خصوصاً ملت شریف ایران تفاوتی ایجاد نکرده است.

منبع:  پرگون

نظرات بینندگان