کد خبر: ۱۰۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در خنج:

اسلام واقعی؛ همه مذاهب را زیر چتر خود می گیرد

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: آن اسلامی که قرآن کریم برای ما بیان فرموده، اسلامی است که همه مذاهب را زیر چتر خود به عنوان برادر معرفی می کند.

به گزارش شیرازه،چهارمین همایش فعالان فرهنگی شهرستان خنج با حضور حجت الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، حجت الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس و جمعی از فرهنگیان، علما و روحانیون اهل سنت و شیعه، به همت اداره تبلیغات اسلامی خنج در تالار نورایی این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این همایش گفت: همه ما مسلمان بوده و به مسلمانی خود نیز افتخار می کنیم اما باید به این نکته توجه داشت که نواقص، کاستی ها و خشونت ها از کارکرد اشتباه افراد بوده و به ساحت مقدس دین اسلام ارتباطی ندارد.



وی ادامه داد: شخصیت نورانی رسول اکرم(ص)، اهل بیت طاهرین و اصحاب بزرگوارشان، الگوهای ارزشمند ما هستند.

حاتمیان افزود: امروز اگر فردی بخواهد اسلام را از رفتارهای پیروانش بشناسد، نه تنها جذب اسلام نخواهد شد بلکه به شدت از اسلام می گریزد، چرا که آن فرد از عملکرد برخی از مسلمان ها که گرفتار اشتباهات و انحرافات در برداشت از قرآن کریم و آموزه های وحیانی شده اند، چیزی جز خشونت و بی رحمی نمی بیند.

وی به بخش های کلی دین اسلام اشاره نمود و گفت: اسلام مجموعه ای از 3 بخش کلی است که بخش اول آن معارف بنیادی، اعتقادی و باورها، بخش دوم شریعت و احکام عملی و بخش سوم نیز اخلاق، معنویت و عرفان می باشد که در همه این بخش ها اختلافاتی بین اندیشمندان و عالمان دین وجود دارد اما این اختلافات و تکثر اندیشه ها هرگز مورد نکوهش قرار نمی گیرد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: آن چیزی که موجب می شود اختلاف اندیشه ها آثار زیانباری ایجاد کند، جهالت است. اختلاف فکر امری طبیعی است اما هیچگاه به دشمنی با هم منجر نمی شود تا اینکه در دوران اخیر جریانات افراط گرایی آمدند که بنیاد همه مذاهب را از بین می برند.



این عالم دینی عنوان کرد: امروز اگر جریان افراط گرایی را مشاهده می کنیم که بی رحمانه جنایت می کند و چهره و سیمای نورانی اسلام را در دنیا خدشه دار می کند، عوامل متعددی دارد که اکنون به اینجا رسیده اند. اینها اگر به آموزش های وحیانی به شکل درست رفتار و عمل می کردند، جهان اسلام گرفتار چنین بدبختی هایی نمی شد.

حاتمیان اظهار داشت: امروز کشور ایران اسلامی به لطف پروردگار عالم و به میمنت همدلی، همگرایی، اخوت و الفتی که در بین امت اسلامی وجود دارد، از شرارت ها و عملیات های انتحاری، ایمن و مصون است اما قلب ما داغدار تمامی خواهران و برادران کشورهای اسلامی است که دستخوش این خشونت های بی منطق شده اند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع فعالان فرهنگی شهرستان خنج، گفت: امام خمینی(ره) واژه ای جدید با عنوان "اسلام ناب محمدی" وارد اصطلاحات سیاسی و اجتماعی ما کردند که بسیار ارزشمند است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: دشمنان 3 مدل اسلام در مقابل اسلام ناب محمدی ساختند. یکی اسلام افراط گرای تکفیری خشن که خواستگاهش عربستان است؛ این شیوه از اسلام که با خشونت هر چه تمام تر، شنیع ترین جنایت ها را انجام می دهند، مربوط به نبی مکرم اسلام نیست. اسلامی که با آمریکا و اسراییل علیه سایر مسلمانان هم پیمان می شود، این اسلام ناب نیست.



این عالم دینی افزود: دومین مدل که دشمنان در مقابل اسلام ناب محمدی قرار دادند، اسلامی است که به تعبیر مقام معظم رهبری، اسلام شیعی انگلیسی نام دارد. در بین این مکتب و مذهب، انسان های به دور از منطقی پیدا می شوند که حمایت های مالی از انگلستان می شوند و با توهین به مقدسات و ارزشهای مذاهب اسلامی، احساسات پاک آنها را جریحه دار کرده و در نهایت موجب تفرقه و جنگ می شوند.

حجت الاسلام حاتمیان با بیان اینکه مدل دیگر اسلام نیز که در مقابل اسلام ناب محمدی ساخته شده، اسلام سکولار ترکیه ای است، عنوان کرد: آن اسلامی که قرآن کریم برای ما بیان فرموده، پیامبر اکرم(ص) برای ما عرضه نمودند و اصحاب ایشان نیز با جان و دل به ترویج آن پرداختند، آن اسلامی است که همه فرقه ها، مذاهب و مکاتب فقهی و کلامی را زیر چتر خود به عنوان برادر معرفی می کند و آن نیز اسلام ناب محمدی است.

گفتنی است در ابتدای این همایش، حجت الاسلام قاسم اسلامی نسب رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج، ضمن خیرمقدم به میهمانان، مطالبی در رابطه با اهمیت فعالیت های فرهنگی بیان نمود.

منبع:  خنج کهن

نظرات بینندگان