کد خبر: ۱۰۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مُهر معرفی شد

تودیع و معارفه دادستان انقلاب شهرستان مُهر با حضور اعضای شورای تأمین، شورای اداری و جمعی از معتمدین در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مُهر برگزار شد.

به گزارش شیرازه،  قبل از ظهر امروز چهارشنبه تودیع و معارفه دادستان انقلاب شهرستان مهر با حضور اعضای شورای تأمین، شورای اداری و جمعی از معتمدین در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مُهر برگزار شد.

در این مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام موسوی معاون دادگستری استان فارس بیان داشت: دادستان در نظام قضایی یک شخصیت ویژه و ممتازی است و در نظام قضایی جمهوری اسلامی نزدیک به 400 اختیار و وظیفه قضایی برای دادستان مشخص‌شده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان فارس اظهار داشت: دادستان یک نقش محوری و کلیدی در قوه قضاییه دارد و حضور دادستان در همهٔ موارد محسوس، محوری و موضوعیت دارد.

این مسئول خاطرنشان ساخت: شهرستان مُهر یکی از شهرستان‌های بسیار خوب استان فارس است.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: امنیت برای همه ما بسیار مهم و حساس است، تأمین عدالت و عدالت‌گستری که یکی از مبانی امنیت است که به عهده قوه قضاییه است و دادستان نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت دارد و حضور مستمر و مؤثر و با برنامه در شورای تأمین یکی از کارهای مهم دادستان است.

ما باید این امنیت را به‌گونه‌ای ادامه و مدیریت کنیم و این بسترها را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که در انتخابات آینده که یک نمایش وحدت ملی و یک حماسه حضور برای جمهوری اسلامی باشد.

رئیس شورای حل اختلاف استان فارس در ادامه گفت: امروز افراد بسیاری هستند که چشم دوخته‌اند میزان مشارکت سیاسی مردم را در انتخابات آینده ببینند و نظام ما یک نظام مردم‌سالاری است و ما از همان اوایل انقلاب با رفراندوم ابتدایی که داشتیم درصحنه‌های گوناگون همانند دفاع مقدس و انتخابات این جمهوریت را به نمایش گذاشتیم.

این عضو شورای تأمین استان فارس گفت: دادستان باید با حضور مؤثر در شورای تأمین شهرستان این بستر و این موقعیت و این مشکلات را پی گیری و حل کند.

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: تکریم ارباب‌رجوع یک اصل محوری در دستگاه قضایی است و دادستان نباید ترس و وحشت در دل افراد ایجاد کند که حتی ارباب‌رجوع توانایی بیان خواسته خود را در حضور دادستان نداشته باشد، باید احترام به ارباب‌رجوع رعایت شود.

حجت‌الاسلام موسوی معاون دادگستری استان فارس گفت: امیدواریم دادستان شهرستان در کاهش دادرسی‌ها حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه افزود: یکی از وظایف دادستان آموزش ضابطین است، دستگاه قضایی بدون حضور ضابطین کاری نمی‌تواند انجام بدهد و انتظاری نیست که تمامی ضابطین حقوق را بدانند، دادستان می‌بایست ضابطین را به مسائل ضروری آشنا کند.

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: مسئولین قضایی شهرستان می‌بایست امور زندانیان را بسیار جدی بگیرند و کاری کنیم که محکومین مالی در شب عید در کنار خانواده‌های خود باشند، خانواده‌ای که سرپرست آن بازداشت و یا زندانی باشد تعطیلات عید نوروز و رفت‌وآمدها و دیدوبازدیدها را ندارند، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمامی محکومین مالی در شب عید به مرخصی بروند.

این مسئول ادامه داد: زندانی‌هایی که آزادی آن‌ها مخل زندانی دیگران نیست، نظام، امنیت، ناموس، جان و مال مردم با آزادی آن‌ها به خطر نمی‌افتد در ایام عید با کمترین وثیقه‌ها و تضمین‌ها به مرخصی بروند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دادستان می‌بایست تمام مناطق جغرافیایی حوزه قضایی شهرستان را بشناسد و از دادستان می‌خواهیم که با حوزه قضایی مرکز (استان) هماهنگ باشد.


حسن رحیمیان رئیس دادگستری شهرستان مُهر در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: در سیستم قضایی هیچ سِمت و هیچ مقام قضایی به آن اندازه‌ای که دادستان بر اساس قانون اختیار دارد هیچ مقام قضایی دیگری این اختیارات را ندارد و دادستان شخصی است که نماینده جامعه در یک حوزه قضایی است.

رئیس دادگستری شهرستان مهر اظهار داشت:: دادستان به‌عنوان نماینده جامعه این اختیارات را دارد که هرچند یک پرونده شاکی خصوصی نداشته باشد، در هر حوزه‌ای و این اختیارات را دارد که ورود کند و این اختیارات است که باعث اهمیت و حساسیت این مقام و این جایگاه شده است.



رحیمیان در پایان صحبت‌های خود بیان داشت: کار قضاوت یکی از سخت‌ترین و پراسترس‌ترین شغل‌ها است.

در ادامه حشمت رستمی دادستان شهرستان مُهر بیان داشت: بسیار خوشحال و خرد سندم که توفیق خدمت در شهر و شهرستانی بسیار مذهبی، انقلابی و ولایتمدار پیداکرده‌ام.

دادستان شهرستان مهر اظهار داشت: نام دادستان با امنیت آمیخته‌شده است و تمام تلاش ما این است که امنیت موجود که مرحون زحمات ریاست دادگستری شهرستان و دادستان سابق بوده است را تثبیت و پایدار کنیم و همراهی و همکاری با شورای تأمین شهرستان امنیت موجود را ارتقاع دهیم.



وی در ادامه به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این راستا باید اقداماتی از طرف مراجع قضایی انجام شود و ما می‌توانیم بااطلاع رسانی قوانین در فضای مجازی و عمومی به آن اشاره‌کنیم و یک سری اقدامات و فعالیت‌هایی است که می‌طلبد با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها در چهارچوب جلسات مستمر به شناسایی موقعیت‌ها و وضعیت‌های جرم‌زا که برنامه‌ریزی‌های خوبی در رفع این وضعیت‌ها و این موقعیت‌ها داشته باشیم.

این مسئول در خصوص تکریم ارباب‌رجوع بیان داشت: می‌طلبد که نظم و انضباط کاری، حسن نیست، تقوا و خداترسی، خلوص در انجام‌وظیفه، صبر، توانمندی و تخصص در کار که امیدوارم تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست.

دادستان شهرستان مُهر افزود: در خصوص دستگاه‌های اجرایی نگاه و رویکرد ما یک رویکرد تعاملی و همراهی است به‌خصوص به موقعیت اقتصادی شهرستان و در خصوص جذب سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی است و هرچند که این موضوع مانع از اجرای قانون و تکالیف قانونی ما نخواهد شد.

حشمت رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مُهر در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان مُهر و استفاده از بافت و موقعیت مذهبی شهرستان گام‌های بلند در جلب رضایت حداکثری مردم و اجرای قانون برداریم.

شایان‌ذکر است در پایان از زحمات چندساله عبدالمجید عطایی دادستان سابق تقدیر و حشمت رستمی به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مُهر معرفی شد.

منبع:  عصر مُهر،


نظرات بینندگان