کد خبر: ۱۰۷۱۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

باصری به ایستگاه آخر شهرداری فسا رسید

پس از یک وقفه تقریباً دوماهه از زمان تصویب برکناری باصری شهردار فسا توسط شورای اسلامی، به دنبال ارائه مستندات شورا به فرمانداری مبنی بر قانونی بودن اقدام خود، از سوی کمیته تطبیق شهرستان صبح دیروز و در غیاب شهردار فسا عزل وی اعلام شد.

به گزارش شیرازه،  پس از یک وقفه تقریباً دوماهه از زمان تصویب برکناری باصری شهردار فسا توسط شورای اسلامی، به دنبال ارائه مستندات شورا به فرمانداری مبنی بر قانونی بودن اقدام خود، از سوی کمیته تطبیق شهرستان صبح دیروز و در غیاب شهردار فسا عزل وی اعلام شد و مهندس علی نژاد به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

 این خبر از سوی سخنگوی شورای شهر خبری تائید و عملاً دوران مدیریت باصری بر شهرداری فسا پایان یافته است.

در همین رابطه یکی از کانالهای خبری اصلاح طلب طی یک حرکت نمایشی برای اعلام وفاداری عنوان کرده است که اصلاح طلبان ضمن ابراز نگرانی از این تصمیم در آستانه سال نو خواستار لغو آن هستند در حالی که شنیده های خبرنگار ما از اردوگاه اصلاح طلبان چیز دیگری را عنوان می کند.

لازم به ذکر است در تاریخ 19 دی ماه 95، بر اساس ماده 71 قانون تشکیلات شوراها ، تبصره چهار، کوروش باصری دوازدهمین شهردار فسا برکنار شد که فرمانداری جهت تائید این مصوبه از شورا مستندات خواست و شورای شهر با ارائه مستندات توانست تائید کمیسیون تطبیق را بگیرد.

در ماده 71 قانون تشکیلات شوراها بند د تبصره چهار آمده است: "فقدان هر یک از شرایط احراز سمت شهردار به تشخیص شورای شهر"

جالب اینجاست که حقیقی شهردار سابق فسا نیز در اسفند ماه برکنار شده بود و در آن مقطع هیچ مستندی مبنی بر اینکه اصلاح طلبان از برکناری شهردار در آستانه سال نو هرگز ابراز نگرانی کرده باشند وجود ندارد.

 اعضای شورای شهر در تاریخ  19 اردیبهشت ۱۳۹۴ با ده رای موافق و یک رای ممتنع آقای باصری را به عنوان دومین شهردار فسا در دوران شورای چهارم شهر فسا منصوب کرده بودند.

کوروش باصری متولد محله سراج آباد سعادتشهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی -سازمانی می باشد.


منبع: فسایی

21/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهراب
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
0
نامبرده یکی از مدیران لایق بوده و هستند
اجرکم عندالله