کد خبر: ۱۰۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

سود 37 هزار تومانی پست از ثبت نام انتخابات شورا

صدها نفر در ممسنی برای انتخابات شورا ثبت نام خواهند کرد تا در آمد نجومی برای اداره پست باشد.

به گزارش شیرازه، این روزها بحث ثبت نام دواطلبین شوراها داغ داغ است. باید هر دواطلبی از هم اکنون مدارک مورد نیاز بویژه سوء پیشینه را آماده کند تا در 29 اسفندماه با مراجعه به فرمانداری یا بخشداری ها اقدام به ثبت نام کنند.

جالب آنکه برای این کار 37 هزار تومان بابت پست مدرک سوء پیشینه از هر دواطلب اخذ می شود، این کار برای آن تصویب شده تا میزان عبور و مرور و کار اداری کاهش یابد اما در واقع اجرای این طرح برای کلان شهرهایی چون تهران و شیراز بسیار مفید است اما برای شهرستان ها و مناطق کوچک تر هزینه ای مازاد است و نه تنها سرعت ثبت نام را افزایش نمی دهد بلکه یک پرسه ی اداری اضافی است.


طبق تجربیات انتخابات قبل پیش بینی می شود بیش از 100 نفر در حوزه شهری و بیش از 500 نفر در حوزه روستایی اقدام به ثبت نام کنند که با یک چرتکه اندازی ساده می توان فهمید که چه در آمد نجومی برای اداره پست مهیا شده است.


برخی از دواطلبان نسبت به این موضوع اعتراض دارند و معتقدند که این روند به گونه ی ساده تری نیز می شد برنامه ریزی شود. در واقع می توان فهمید که برنامه ریزان کشور چندان توجه ای برای شهرستان های کوچک ندارند و تمام برنامه ریزی خود را بر اساس کلان شهر تهران می نویسند.

منبع: نورآنلاین

25/96/

نظرات بینندگان