کد خبر: ۱۰۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶
فرصتی از دست رفته؛

مسافرین نوروزی، فرصتی که هر ساله از بوانات عبور می کنند

مسافرین نوروزی هر ساله از شهرستان بوانات عبور می کنند و ستاد تسهیلات نوروزی بوانات برنامه ای برای آنها ندارد.

به گزارش شیرازه، شهرستان بوانات با آب و هوایی نیمه کوهستانی در حاشیه رشته کوههای زاگرس مرکزی واقع شده که از پیشترها با نام " نگین سبز فارس" شهره خاص و عام بوده و هست و با جاذبه های طبیعی و تاریخی یکی از قطب های گردشگری استان فارس محسوب می شود. 

بوانات در مسیر اصلی بندرعباس به مرکز کشور و خصوصا استانهای اصفهان و تهران می باشد که در ایام سال و خصوصا در تعطیلات نوروز مسافرین تهرانی و اصفهانی برای سفر به بندرعباس از مسیر شهرستان بوانات عبور می کنند.

مسافرین نوروزی بعنوان یک فرصت درآمدزا هر ساله از این مسیر عبور می کنند و متاسفانه شهرستان بوانات برنامه ای برای استفاده از فرصت بدست آمده ندارد چرا که حضور و عبور این مسافرین در ایام نوروز فرصت بسیار مناسبی برای ارایه پتانسیل های تاریخی، گردشگری، طبیعی و تولیدات کشاورزی می باشد.

هر ساله بالغ بر 20 هزار مسافر نوروزی از بوانات عبور می کنند که اگر بتوان برای یک وعده غذایی یا حتی اسکان یک شب برای خواب در این شهرستان به آنها خدمات داد مبلغی بالغ بر 200 میلیون تومان درآمد برای شهرستان خواهیم داشت و اگر بهتر بتوانیم خدمات دهی کنیم این مبالغ بیشتر خواهد شد که بالا رفتن درآمد عمومی مردم کمک به مسولان در دراز مدت خواهد بود.

هر چند امسال شهرداری بوانات با کمک ستاد تسهیلات نوروزی ایستگاه راهنمای مسافرین را در ورودی پارک شهر ایجاد کرده بود که نسبتا جانمایی خوبی داشت اما کافی نبود چرا که این ایستگاه نمی توانست تمام امکانات و داشته های شهرستان را به مسافرین ارایه کند.

در ایام نوروز اگر به شهرستانهای دیگر سفر کنید خواهید دید که هم بخش دولتی و حضور بخش خصوصی در راه اندازی ایستگاه های متعدد در مسیر ورودی شهرها تمام داشته های شهرستان را به نمایش می گذارند و از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده را خواهند برد چرا ما نباید از این فرصت استفاده کنیم.

نوروز امسال نیز چون سالهای قبل گذشت و نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم حتی پلاکارد و بنری نیز جهت راهنمایی مسافرین به سمت اماکن تاریخی شهرستان نداشتیم و حتی اگر هم داشتیم یا وضعیت بهداشت این اماکن ماسب نبود و یا راهنمایی نبود برای معرفی....

ان شاءالله که مسولان شهرستان برای نوروز آینده برنامه های خاصی داشته باشند تا بتوانیم از این فرصت چند روزه برای معرفی بهتر شهرستان و بالا بردن درآمد عمومی مردم بهره ببریم.

منبع:  حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، شهری ، گردشگری
نظرات بینندگان