کد خبر: ۱۰۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
به بهانه روز پدر؛

افتخار همسرم به جانبازی من، بهترین هدیه روز مرد است

علی اصغر محمد علیپور جانباز 70درصد دوران دفاع مقدس از همراهی همسر فداکارش سخن گفت و افتخار 4 فرزندش بر جانبازی پدر را بزرگترین هدیه ی روز پدر خواند.

به گزارش شیرازه، علی اصغر محمد علیپور پدر چهار دختر جانباز 70درصد دوران دفاع مقدس از همراهی همسرش گفت.

پدر؛ با مشاهده این واژه جرقه ای در مورد مصاحبه با پدر نمونه در من ایجاد شد اگر از در صفا و احساس وارد می شدم پدرم را نمونه ای برای طول عمرم می خواندم ولی باید قدم از باب دیگری به نام شجاعت، ایثار، امید و پشتکار بر می داشتم تا صفای وجود شهرستان نی ریز را از زمین به آسمان پرواز دهد.


طی تماس تلفنی قرارگفتگو با علی اصغر محمد علیپور گذاشتم؛ او شهید زنده بود و محل کارش بوی عملیات محرم سال 61 می داد وقتی به انجا رسیدم با من با احترام و به گرمی رفتار کرد بله او علی اصغر محمد علیپور جانباز 70درصد بود که نیمه چپ بدنش بر اثر اصابت گلوله ضعیف و جانباز شده است.


در ابتدا از او خواستم تا خودش را بیشتر معرفی کند؛ گفت: در سن 15 سالگی به جبهه رفتم و در گردان تیپ حمزه سیدالشهدا سپاه پاسداران تک تیرانداز بود.

او در مهر ماه سال 61 بر اثر اصابت گلوله مستقیم قناسه به سمت راست پیشانیش برخورد و از ناحیه سمت چپ بدنش فلج شد و به درجه جانبازی نائل شد.


هنوز حرفم تمام نشده بود که از فداکاری همسرش صحبت کرد، او بعد جانباز شدنش با دختر عمویش ازدواج کرد.

 قبل از اعزام به جبهه به خواستگاری دختر عمویش رفت بعد از جانبازیش با همسرش ازدواج کرد و همسرش با رفتن او به جبهه هم عقیده بود و او را حمایت می کرد  و بعد از جانبازیش با افتخار با او ازدواج کرد.


از علی اصغر محمد علیپور خواستم تا درمورد فرزندانش بگوید

چهار دختر دارد که اولی فوق لیسانس ایران شناسی و دومی کارمند آموزش و پرورش و سومی معلم است و اخرین دخترش بر اثر جانبازی پدر دچار مشکل اعصاب و روان شده است و تحت نظر پزشک است و هیچ راه علاجی ندارد و همسر او با افتخار خانه داری و تمام کارهای علی اصغر محمد علیپور را انجام می دهد.

در سوال بعد؛ از  او پرسیدم دوست داری چه اقداماتی برای همسر و چه اقداماتی برای فرزندانتان انجام دهید که شرایط شما مانع از آن شده است، دوست داشتم برای همسرم هر کاری انجام دهم همسر و فرزندانم را مثل دیگران به تفریح ، گردش و مسافرت ببرم با فرزندانم مثل دیگر پدرها بازی کنم و همسرم ادامه تحصیل دهد ولی شرایط من مانع از انجام این کارها شد.

 برای خدا ، وطن ، ناموس و امام خمینی (ره)، مهمترین دلیل خود برای رفتن به جبیه بیان کرد.

علی اصغر در زمان جنگ قراربود به دیدار امام خمینی (ره) برود که مجروح شد و نتوانست به دیدار ایشان برود اما در سال 1378 به دیدار مقام معظم رهبری رفت.


دراخر از او خواستم حرف دلش رابگوید؛ او گفت: خطاب به جوانان امروز گفت جوانان باید دنباله رو شهدا و جانبازان باشند واز آنها الگو بگیرند و از فساد دوری کنند.


آری او علی اصغر محمدعلیپور از شهرستان نی ریز است شهر شهیدان گردان کمیل

آنها شهدایی زنده به پهنای وسعت کشورمان ایران هستند قدرشان را بدانیم

خداقوت علی اصغر محمدعلیپور 

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: جانباز ، وز پدر ، نی ریز ، کمیل
نظرات بینندگان