کد خبر: ۱۰۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مجمع مردمی جوانان بخش زرقان در بیانیه ای؛

تعصبات قومی،قبیلگی بیشترین ظلم به مردم زرقان

مجمع مردمی جوانان بخش زرقان درپی بحث تعصبات قومی،قبیلگی و جناحی در بخش زرقان بیانه ای را صادر کرد.

به گزارش شیرازه، مجمع مردمی جوانان بخش زرقان درپی بحث تعصبات قومی،قبیلگی و جناحی در بخش زرقان بیانه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه ای  بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

(یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ) حجرات-13
ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ( اینها ملاک امتیاز نیست ، ) گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست خداوند دانا و آگاه است!

بی شک یکی از ظلم های بسیار بزرگی که بر مردم شریف زرقان در سالهای مختلف از طرف افرادی که سیاست آنها ترویج غوغاسالاری است تحمیل شده،بحث تعصبات قومی،قبیلگی و جناحی می باشد.البته به وسیله افرادی که شمار آنها بسیار زیاد نمی باشد.ولی در ادوار و زمان های خاص،عامه مردم را به طرق مختلف با خود همراه می سازند.

شاید بسیاری گمان بر این دارند که اینگونه چالش ها دیگر در میان عامه مردم،جایگاهی ندارند،ولی گمان آنها به ظن بسیاری درست نمی باشد.چراکه در هنگامه دمیده شدن صور انتخابات و انتصاب مدیران،برخی با کوبیدن بر طبل عصبیت ها سرنوشت مردم را تغییر و تعیین می کنند.البته سرنوشت سازی آنان نه در جهت ترقی و پیشرفت جوانان شایسته زرقان بلکه در جهت منفی می باشد.

هرچند بعضی از تعصبات غیر قابل رد و انکار می باشد و اگر در حد معقول اعمال شود مقدمات رقابت سالم و پیشرفت را به دنبال خواهد داشت لکن در نقطه مقابل تعصبات کورکورانه،غیرمعقولانه و افراطی علاوه بر اینکه راهگشای پیشرفت نبوده بلکه پسرفت و عقب گرد از قافله پیشرفت را به همراه خواهد داشت.

همه ما فراموش کرده ایم یا خود را به فراموشی زده ایم که این روندی که در پیش گرفته ایم به بیراهه خواهد رسید؟! بله وقتی روند تعصب شهر زرقان کشیدن، جای خود را به روند تعصب ترک و فارس ، محله بالا و پایین ، اصلاح طلب و اصولگرا و ... کشیدن داده، باید هم انتظار بیراهه را داشت؟! آیا ما نمی دانیم جزء یک شهر هستیم؟! آیا ما نمی دانیم همه ما در زیر یک سقف بنام زرقان، زندگی می کنیم؟! آیا ما نمی دانیم با این روندی که در پیش کشیده ایم، جوانان تحصیل کرده و نخبه شهرمان را، با دستان خودمان به ورطه سقوط هدایت می کنیم؟! آیا ما نمی دانیم با این روند در پیش گرفته شده به شهر غنی و پر بار زرقان ظلم می شود؟! آیا ما نمی دانیم تعصبات بی جا و افراطی موجب عقبگرد و نه پیشرفت خود و شهرمان را بدنبال دارد؟! آیا ما نمی دانیم ... !!! ؟؟؟

همشهریان عزیز اگر جواب همه ما به این سوالات بله می باشد پس چرا خود مسبب بوجود آمدن آنها می شویم؟ بیاید دست کسانی که سعی در این دارند ما را به جان همدیگر بیندازند کوتاه کرده و این را هم بدانیم که تمامی جوانان شهرمان شایسته و با ارزش هستند و بیایم قدر آنها را بدانیم و بیایم با خود بیندیشیم که از اینگونه چالشها سود و منفعتی دائمی نصیب هیچکس نخواهد شد.

در آخر اینکه سعی کنیم گذشته را فراموش کنیم و به ارزش جوانانمان و ارزش شهرمان پی ببریم و از این بیشتر به این ظلم دامن نزنیم، چون ما بصورت ناخودآگاه در دور باطلی افتاده ایم که اگر خود نخواهیم، شاید به این زودی ها پایانی نداشته باشد پس بیاید به خود آئیم و به این ظلم بزرگ پایان دهیم.    


منبع:  زرقونیا

نظرات بینندگان