کد خبر: ۱۰۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶

وزیر بهداشت از سپیدان بازدید کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفر به شهرستان سپیدان،از بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش شیرازه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفر به شهرستان سپیدان،از بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان بازدید کرد.از جمله بخش های مورد بازدید، بلوک زایمانی این بیمارستان بود که همگام با طرح تحول نظام سلامت و بسته خدمتی ترویج زایمان طبیعی، به مجموعه خدمات این بیمارستان پیوست.

بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان، در سال 84 با 96 تخت، راه اندازی شد.این بیمارستان دارای بخش های پاراکلینیک، بستری، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ارتوپد، گوش و حلق و بینی، چشم، ccu ، زایشگاه، اعصاب و روان، دیالیز، کولیز و اتفاقات است.همچنین در این بازدید، پروژه ساخت کلینیک ویژه در این بیمارستان نیز به وزیر بهداشت، معرفی شد.

کلینیک ویژه سپیدان به عنوان خدمتی دیگر از بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت، در شهرستان سپیدان، در حال راه اندازی است.

این پروژه سلامت، هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با 700مترمربع زیربنا، در مجموعه بیمارستان امام حسین(ع) سپیدان، در حال راه اندازی است.

دکترسید حسن هاشمی وزیر بهداشت، در ادامه سفر به سپیدان از خدمات مرکز بهداشتی درمانی هماشهر دیدن کرد.

مرکز بهداشتی درمانی هماشهر به عنوان خدمتی دیگر در عرصه سلامت شهرستان سپیدان، دارای یک پزشک، دندانپزشک و آزمایشگاه است که خدماتی مانند مراقبت گروه های سنی، بهداشت محیط و حرفه ای و واکسیناسیون نیز در آن ارایه می شود.

این مرکز بهداشتی درمانی که شهریور 95 افتتاح شد، 350مترمربع زیربنا دارد و به حدود 6هزار نفر جمعیت منطقه، ارایه خدمت می کند.

وزیر بهداشت، بیان کرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از این مراکز، اقدامات پیشگیرانه و پرونده الکترونیکی سلامت برای تمامی ایرانیان، راه اندازی و اجرا شود.

دکتر هاشمی، گفت: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، تلاش می کنیم تا نخستین اولویت ما نقاط محروم و خدمات رسانی به افراد بی بضاعت، برای ارایه خدمات عادلانه سلامت باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: تاکنون ۱۱میلیون ایرانی از خدمات این پایگاه ها، بهره مند شده اند.

او همچنین در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده شهری نیز، گفت: دانشگاه های مجری این برنامه را موظف کرده ایم که ویزیت بیماران رایگان باشد.

او از تاکید به روسای دانشگاه های اجراکننده برنامه پزشک خانواده برای برخورد و یا لغو قرارداد با پزشکانی خبر داد که بر خلاف آخرین تغییرات اجرایی این برنامه، فرانشیز دریافت می کنند.

این بازدید با همراهی "سید علاء الدین خادم" نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان شهرستان سپیدان و رییس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجام گرفت.

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان