کد خبر: ۱۰۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
«با شهرستان ها»؛

برداشت گل محمدی از باغات بخش سیمکان جهرم /ندادن حقوق پزشکان خانواده؛ برای مردم سروستان گران تمام شد / بارش شدید باران و جاری شدن سیل در صفاشهر

در هفته ای که گذشت رویدادهایی در استان فارس رخ داد همچون سیل بهاری در صفا شهر و یا برداشت گل محمدی در سیمکان و میمند که اگر در زمان دیگری اتفاق می افتاد، قطعا مود توجه بیشتری قرار می گرفت.

به گزارش  شیرازه، استان فارس به واسطه تراکم جمعیت بالا نسبت به سایر استان های کشور، اقلیم های مختلف، سلایق سیاسی و فرهنگی متفاوت، وجود جاذبه های تاریخی و گردشگی یکی از پر خبرترین استان های کشور به شمار می رود. بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از مطالب شهرستان های استان را در قالب بسته خبری بصورت هفتگی باعنوان«با شهرستان ها»  منتشر نماید.

این روزها با نزدیک شدن به انتخابات فضای حاکم بر جامعه بیش از هر زمان دیگری سیاسی و انتخاباتی میشود؛ اما علاوه بر انتخابات،  اتفاقاتی در جامعه  در حال رخ دادن است که شاید تحت تاثیر این فضای حاکم؛ زیاد به آن ها توجهی نمی شود؛ هفته ای که گذشت در استان فارس خالی از اینگونه اتفاقات نبود؛ رویدادهایی همچون سیل بهاری در صفا شهر و یا برداشت گل محمدی در سیمکان و میمند که اگر در زمان دیگری رخ میداد قطعا مود توجه بیشتری قرار می گرفت.

47 رأس گوسفند براثر صاعقه در سپیدان تلف شدند  


 بارش های سال زراعی جاری در شهرستان سپیدان در مقایسه با سال های گذشته کم سابقه گزارش شده و ادامه بارش ها موجب شده است که مراتع و چراگاه ها از وضعیت پوشش گیاهی بسیار خوبی برخوردار شود.


در یکی از حوادثی که به دنبال صاعقه های در شهرستان سپیدان اتفاق افتاد تلف شدن 47 رأس دام بود؛ در این حادثه به چوپان این گله صدمه ای وارد نشد.


20 دقیقه بارش و جاری شدن سیل در رودخانه اعظم


بارش باران و تگرگ عصر روز یکشنبه 17 اردیبهشت در بوانات چنان شدت داشت که طی 20 دقیقه بارش کل عبور و مرور قسمتی از شهر را مختل کرد و حد فاصل فرمانداری بوانات در بلوار شورا تا بریدگی اول بلوار قائم تمام بلوار خز رفت دچار آبگرفتگی شد و عبور و مرور به سختی انجام شد.

بارش تگرگ در شهرک ولیعصر(عج)، شهرک مهر، شهرک فرهنگیان و شهرک قائم چنان شدت داشت که سبب چاری شدن سیلاب شدید شد و ابتدای ورودی شهرک مهر را به کل آب فرا گرفته بود و حتی مقداری اب وارد منازل ردیف اول این شهرک شد.


داغ شدن تنورانتخابات درسپیدان  

کمترازدوهفته دیگرتا انتخابات شورای شهرها و روستاهای کشورمانده است و انتخابات ریاست جمهوری را تحت تأثیر قرارداده است.

همزمان با دیگر شهرهای کشورتنورانتخابات شوراها درشهر وروستای سپیدان نیزروزبه روزداغ تر شده وهمه کاندیدا از طرق مختلف ازجمله ایجاد کانالها و گروههای تلگرامی در فضای مجازی بدنبال جلب رضایت مردم و شناساندن خود بعنوان کاندیدای شوراهستند، البته تبلیغات رسمی و علنی شوراها از 21 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

تجمع بزرگ عاشقان ولایت در شهرستان جهرم

حجت الاسلام پناهیان در تجمع بزرگ عاشقان ولایت در شهرستان جهرم گفت: تغییر به دست مردم و با اراده ی مردم انجام می گیرد، شما می توانید این تغییر را ایجاد نمایید، زمینه ی آن نیز فراهم است، یکی از نیاز های اساسی کشور ما مبارزه با فساد است، ببینید کدام یک از کاندیدا می تواند بیشتر از بقیه با فساد مبارزه کند.

وی افزود: نگذارید برخی انتخابات را به حاشیه بکشند و بر سر اصل موضوع ایستادگی کنید ، رسیدگی به محرومان از مواردی است که باید بر آن تاکید شود . ببینید کدام کاندیدا به این موضوع اهمیت می دهد.

برداشت گل محمدی از باغات بخش سیمکان جهرم  


از اوایل اردیبهشت ماه برداشت گل محمدی از باغات گل بخش سیمکان از توابع شهرستان جهرم آغاز شده است و تا اواخر این ماه ادامه دارد.



ندادن حقوق پزشکان خانواده؛ برای مردم سروستان گران تمام شد  


  طی چند روز گذشته و به طور ناگهانی حق ویزیت پزشکان عمومی سروستان که طی چند سال اخیر در قالب طرح ملی پزشک خانواده با دولت همکاری داشته اند پنج برابر شده و این مساله موجب اعتراض بیماران مراجعه کننده به این گروه از پزشکان در این شهرستان شده است.

براساس اخبار دریافتی علیرغم اینکه قرار بود براساس طرح تحول سلامت هیچ مبلغی از بیماران تحت پوشش طرح پزشک خانواده دریافت نشود اما از همان ابتدا پزشکان همکار در این طرح در سروستان با دریافت مبلغ 2هزار تومان فعالیت خود را آغاز کردند و این مبلغ در سال گذشته به 2500 تومان و از اوایل اردیبهشت  ماه و در یک اقدام هماهنگ به مبلغ 12500 تومان افزایش یافته است.

به نام روز معلم به کام کاندیدای خاص در زرقان  


اداره آموزش و پرورش زرقان، مراسمی برای تجلیل از معلمان برتر بخش زرقان در تالار حافظ این شهر برگزار کرد که این مراسم به دور از عنوانش، حواشی هایی به همراه داشت.


این برنامه که از سوی آموزش و پرورش زرقان برگزار شد و جمعی مدیران و معلمان بخش زرقان نیز حضور داشتند بیش از آنکه یک برنامه تقدیر از معلمان باشد، تبدیل به یک میتینگ انتخاباتی شده بود و بیشتر سخنرانان درخصوص انتخابات و حمایت از کاندیدای خاص صحبت کردند و همچنین از ابزار دولتی و به بهانه روز معلم، برای تبلیغ استفاده کرده که مصداق مشخص تخلف انتخاباتی و سوء استفاده از امکانات دولتی و فضای ساعات اداری می باشد.


بارش شدید باران و جاری شدن سیل در صفاشهر


بارش شدید باران به همراه تگرگ و رعد و برق شنبه‌شب گذشته سبب جاری شدن سیلاب در صفاشهر شد.

در اثر این سیلاب برخی معابر، زیرگذرها دچار آبگرفتگی شدند، همچنین در برخی نقاط سیلاب وارد مغازه‌ها و خانه‌های شهروندان شد و سبب وارد آمدن خسارت گردید.

سیلاب صفاشهر اردیبهشت 96

نظرات بینندگان