کد خبر: ۱۰۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستانهای فارس مطرح شد:

انتخابات مظهر اقتدار و عزّت ملی است/انتخاب افراد ترسو کشور را به باد می دهند

نماز جمعه این هفته شهرستانهای استان فارس با توجه به مصادف شدن همزمان با انتخابات ، ائمه جمعه با اشاره به انتخابات از مسئولان اجرایی خواستند تا اقدامات لازم را جهت امنیت انتخابات انجام دهند و از مردم خواستند تا در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت باشکوهی داشته باشند.

 به نقل از شیرازه، نماز جمعه این هفته شهرستانهای استان فارس با توجه به مصادف شدن همزمان با انتخابات ، ائمه جمعه با اشاره به انتخابات از مسئولان اجرایی خواستند تا اقدامات لازم را جهت امنیت انتخابات انجام دهند و از مردم خواستند تا در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت باشکوهی داشته باشند.

انتخابات  مظهر اقتدار و عزّت ملی است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه امروز انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در حال برگزاری است به رعایت تقوا در زمان باقیمانده تأکید کرد و گفت: بکوشیم به وظیفه خود عمل کنیم و اهمیت انتخابات را درک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین  ربانی شیرازی ادامه داد : خوشبختانه از نخستین ساعات آغاز انتخابات مردم حضور پرشوری داشته‌اند که این موضوع نشان از اهمیت ویژه مردم به این انتخابات است و امیدواریم این حضور گسترده همین طور ادامه داشته باشد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه و منظم دست یابیم.

امام جمعه زرقان در ادامه خطاب به رییس جمهور آینده  گفت : ریاست جمهوری اگر میخواهد چهره نامدار و پرافتخار برای تمام تاریخ ایران باشد باید قضییه فساد اقتصادی را حل نماید و با عزم راسخ به صحنه بیاید و هرکسی در قضییه  فساد اقتصادی دست دارد معرفی کند و با آن برخورد نماید.

خطیب نماز جمعه زرقان در ادامه گفت ‌: این روزها آمریکا نیز گرفتار رییس جمهوری شده است که عقلای این کشور اندک اندک در عقل او شک می‌کنند و در فکر عزل او هستند و استقبال،یکپارچگی،انسجام و همبستگی مردم ایران در پای صندوق های رای روز سخت و دردناکی را برای دشمنان این مرز و بوم آفریده است،و این انتخابات مظهر اقتدار و عزّت ملی است.

وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر عنوان کرد:سوم خردادماه سالروز ماندگارترین حماسه دوران دفاع مقدس یعنی سالروز فتح خرمشهر است و این روز که به‌عنوان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی لقب گرفته و تاریخ دفاع مقدس از جلوه‌ای خاص برخوردار است.


در نتیجه انتخابات بازنده و برنده نداریم، برنده ملت ایران است و بازنده دشمنان اسلام هستند

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی بزرگ این شهر گفت : به توجه به بیانات امیرالمومنین علی (ع) راه پیشرفت و عزت انسان چنگ زدن به ریسمان الهی می باشد.

خطیب جمعه نی ریز در خصوص روز ملی جمعیت خاطر نشان شد : ما ملت مسلمان در راستای افزایش جمعیت گام برداریم که هر چه جمعیت ما بیشتر، شکوه و عظمت ما بیشتر خواهد بود .

وی ادامه داد : امیدوارم مردم ایران زیر سایه اسلام پیشرفت و به درجات بالا در عرصه های مختلف برسند .

امام جمعه نی ریز بیان کرد : لذا در سایه اسلام و قرآن گام برداریم و برنامه ریزی کنیم .

وی همچنین در مورد روز اهدای عضو، اهدای زندگی اظهار داشت : آن هایی که می توانند وصیت کنند، که اعضا بدنشان به دیگران اهدا شود این اقدام پسندیده را انجام دهند.

آیت الله فقیه افزود: اگر دیگران بتوانند از این اعضا بهره ببرند، زیبا و ارزشمند خواهد بود.

وی در خصوص آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصادف با اول خرداد ماه، گفت : آمریکا وقتی نوچه اش از این کشور بیرون رانده شد؛ با بلوکه کردن اموال ایران، مردم و ملت ایران را در تنگنا قرار دادند .

امام جمعه نی ریز افزود : آنها با اسلام مخالفند، حال اگر ما دین بپردازیم و سیاست را کنار بگذاریم برای آن ها ایده آل هستیم .

وی در ادامه بیان کرد : تفکر و یا افرادی که به دست بیگانگان چشم دوخته اند، این ها خود را باخته اند و سست عمل می کنند .

خطیب جمعه نی ریز عنوان داشت : هر چه ما عقب بنشینیم آنها جلو خواهند آمد، نباید ما کوتاه بیاییم، ما به خدا و روز جزا اعتقاد داریم، ملتی که جوانان خود را داده است، از جنگ می ترسانید .

وی ادامه داد :آمریکا، سعودی ها و تکفیری ها که هستند ؟! وما نباید از آن ها بترسیم، اگر توانایی حمله داشتند تا به حال این کار را کرده بودند، در کشورهای منطقه ببینید در همه زمینه ها در حال عقب نشینی هستند .

امام جمعه نی ریز با توجه به سوم خرداد مصادف با سالروز فتح خرمشهر گفت : در اثر مقاومت و ایستادگی مردم مسلمان، خرمشهر آزاد شد، خرمشهر را خدا آزاد کرد .

وی ادامه داد : هر جا مقاومت، ایستادگی و ایثار باشد دشمن عقب نشینی می کند .

خطیب جمعه نی ریز در خصوص انتخابات گفت : امروز روز آزادی ملت ایران است، این روز نشانه مردم سالاری دینی به شیوه ای که خودشان در تعیین سرنوشتشان در کمال آزادی عمل می کنند .

وی افزود : با حضور خود در انتخابات دشمن را مأیوس کنید.

امام جمعه نی ریز در پایان خاطر نشان شد : میزان مشارکت شما، معیار شکست دشمن است، در نتیجه انتخابات بازنده و برنده نداریم، برنده ملت ایران است و بازنده دشمنان اسلام هستند .

انتخاب افراد ترسو کشور را به باد می دهند

آیت الله لطف الله د‍ژکام امام جمعه جهرم در خطبه های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به 30اردیبهشت روز ملی جمعیت، جمعیت را یکی از مولفه های قدرت در دنیا عنوان کرد و با تاکید بر اینکه رشد جمعیت باید متناسب باشد، افزود:اگر کشوری جوان نداشته باشد نمی توان انقلاب را دامه داد.

 امام جمعه جهرم تصریح کرد: تا چند سال آینده 15 میلیون فرد پیر در جامعه خواهیم داشت و این افراد نیاز به مراقبت دارند و تولید ثروت نیز نخواهند داشت بنابراین باید مراکز فرهنگی و مسؤولان در کنار افزایش جمعیت برای افراد پیر برنامه داشته باشند و این درحالی است که برای جوانان نیز برنامه اساسی نداریم و مسؤولان  در این زمینه کوتاهی کرده اند.

 وی با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، ادامه داد: در آن روز دشمنان ما می گفتند صدام سه روزه به تهران می رسد اما اکنون 34 سال از این حرف می گذرد و دایره موشک های ما تا آفریقا می رسد .

آیت الله دژکام تاکید کرد:اگر اهل استقامت هستید افراد ترسو را شهر انتخاب نکنید چرا که ترسو ها کشور را بر باد می دهند.

در جذب توریسم نباید از مسائل فرهنگی و پیامد آن در جامعه غافل شد

حجه الاسلام والمسلمین خاوری امام جمعه شهرستان استهبان در خطبه های نماز جمعه گفت: دشمن دو اقدام را در راستای رسیدن به اهداف شوم خود مدنظر دارد.

نخست در قبل از انتخابات بدنبال ناامید کردن مردم و ترغیب آنان جهت عدم حضور در انتخابات می باشد.

وی افزود: در بعد از انتخابات نیز بدنبال ناامن کردن فضای جامعه و عدم پذیرش و عدم احترام به آرای مردم است.

 امام جمعه شهرستان استهبان تصریح کرد: برخی کشورها درآمدی که از راه جذب جهانگرد دارند از درامد نفت ما بیشتر است ما هم باید به این سمت حرکت کنیم،ما باید زیر ساخت آن را فراهم کنیم.

خاوری اظهار داشت: طبیعت استهبان می تواند جذب بالای گردشگر داشته باشد اما روی دیگر جذب گردشگر هم باید توجه داشت. و آن هم توجه به مساله فرهنگی است.

 امام جمعه شهرستان استهبان تصریح کرد: گردشگر طبیعتاً با ورود خود به یک شهر فرهنگ خود را می آورد،اختلاف فرهنگی ما حتی با نزدکترین شهرستان ها اطراف ما فاحش است. ما نباید بدون توجه به همه جوانب تصمیماتی بگیریم که به دین مردم آسیب وارد شود.

دکتر خاوری اضافه کرد: الان یک عده وارد شهر می شوند و حتی یک کبریت هم از داخل شهر تهیه نمی کنند، خیلی مواقع حضور گردشگر در شهرستان از لحاظ اقتصادی هیچ سودی برای شهر ندارد و متاسفانه به فرهنگ شهر هم آسیب وارد می نماید و موجبات تخریب محیط زیست نیز فراهم می شود.

امام جمعه شهرستان استهبان اضافه کرد: ما مخالف حضور گردشگر در سطح شهرستان نیستیم ولی باید در تصمیم گیری های مربوط به جذب گردشگر دقت زیادی صورت پذیرد و همه جوانب دیده شود.

مصرف کالاهای داخلی به رونق اقتصاد کمک می کند، دشمن کاری برای ما نمیکند مگر اینکه ضربه ای به ما بزند.

نظرات بینندگان