کد خبر: ۱۱۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سپیدان:

رمضان ماه فرصت های طلایی است

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سپیدان گفت :ماه رمضان ماه میهمانی خداست وبنده او باید برای استفاده از این فرصت های طلایی در این ماه بالاترین بهره وری راداشته باشد.

به گزارش شیرازه، مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهارداشت: ماه رمضان ماه میهمانی خداست وبنده او باید برای استفاده از این فرصت های طلایی در این ماه بالاترین بهره وری راداشته باشد ماهی که لحظه به لحظه اش وحتی خواب ونفس کشیدنش برای انسان عبادت محسوب می شود، نام رمضان با میهمانی آمیخته شده است وانسان بر خوان باکرامت پروردگار خود می نشیند اما نه از لحاط جسمی بلکه از لحاظ روحی وباید برای جمع نمودن حسنات ورفع سیئات در این چند روز تلاش کند.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سپیدان افزود: خدای متعال می خواهد بی بهانه بندگان خود را پاک به سمت خود بکشاند وهرفرصتی را برای بندگان خود این اشرف مخلوقات قرار داده است از ماههای خوب خدا تا اعمالهایی کوچکی که ثوابهای آسمانی دارد وبرای بنده اجر وثوابی اخروی دارد خدا بهانه بهشت وتقرب را برای بندگان خود قرار داده است وخور وخواب وخشم شهوت انسان را از رسیدن به خدای مهربانی ها باز می دارد.

مهدی شیخ موحد گفت: اگردرآیات قرآن بنگریم آن طوری که خداوند زیبایی بهشت را برای ما ترسیم نموده است کمتر ترس ووحشت جهنم برای بندگان خود بیان کرده است خدایی که در عین حال نذیر است بیشتر مبشر است ورحیم ورحمانیت خداوند بر دیگر صفات او برتری دارد واین تکرار ان در سوره های قران است ، خدایی که نمی خواهد بندگانش از او دور شود بهانه هایی را برای او کوچک ودرشت درست می کند تا با بهترین شکل به سمت خدا بروند.

وی افزود: یکی از برترین ماههای خداوند منان ماه رمضان است ماهی که در ان درب های آسمان باز می شود واز روزه دار تا گناهکار دراین ایام حالات دیگری دارند دراین ماه انسان روزه دار ومومن سعی می کند تا خود را به خدا نزدیک تر کند وانسانهای گناهکار از ترس غضب الهی وشرم از بندگان خوب خدا کمتر گناه می کنند، ماه رمضان در واقع ترمزی است برای انسان چه متقین وچه گناهکاران.

این مقام مسئول ادامه داد: بر طبق آمار وارقام در ماههایی نام ویاد خدا واهل بیت علیهم السلام بیشتر در آن مشهود است جرم کمتر اتفاق می افتد واین رابطه فطرت انسان دارد ویکی از مقوله های مهم آن خدا ترسی است ودر این راه انسان برای رسیدن به خدا وپاک شدن سعی می کند بنده خوبی برای خدا باشد.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سپیدان گفت: حال انسانی که برای میهمانی به جایی دعوت می شود باید شرایط میهمانی را داشته باشد واین شرایط را برای بهتر بودن در نزد میزبان تا آخرین ساعات حضورش نگاه دارد حال که این ماه؛ ماه خداست ومیزبان هم مخلوق او. باید در این ماه طبق دستورات میزبان عمل کرد تا در روز آخر از این آزمون سربلند بیرون بیاید وخشنودی ورضایت میزبان را با عملکرد خوب خود بدست آورد .ماهی که با چشم برهم زدنی تمام میشود ودر پایان این ماه ما جز کدامین دسته هستیم میهمانان خوشحال یا میهمانان مغموم.

منبع: مارگون 

نظرات بینندگان