کد خبر: ۱۱۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
مسوول پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور خبرداد؛

آزاد سازی جبیر با هوشیاری و پیگیری ماموران منطقه حفاظت شده بهرام گور

مسوول پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور از آزادی جبیر گرفتار در باغ یکی اهالی سیرجان و دستگیری شکارچی توسط مآموران منطقه حفاظت شده بهرام گور خبرداد.

به گزارش شیرازه،  احمد رستگار مسوول پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: با گزارشات مردمی متوجه شدیم فردی از اهالی سیرجان اقدام به گرفتن یک رأس جبیر کرده و آن را در باغش نگهداری می‌کند.

احمد رستگار در ادامه بیان کرد: مأموران این منطقه حفاظت شده با دستور مقام قضایی شهرستان سیرجان و با همکاری نیروی انتظامی آن شهرستان، ضمن دریافت اطلاعات لازم، این باغ را در یکی از مناطق شهر سیرجان شناسایی کردند.

مسوول پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور خاطر نشان شد: مأموران محیط‌ زیست متوجه شدند این جبیر که کمتر از یک سال دارد، به طور بسته و در یک وضع بسیار بد نگهداری می‌شود.

وی افزود: سرانجام، با دستور نیک‌ورز دادستان سیرجان و حکم قضایی، مأموران وارد این باغ شده و جبیر گرفتار را آزاد و صاحب باغ را نیز دستگیر کردند.

رستگار اظهار داشت: با دستور قضایی، فرد متخلف روانه زندان شد، جبیر نیز اکنون مراحل بازپروری را در منطقه حفاظت شده جهت رهاسازی در طبیعت طی می‌کند.

گفتنی است: جبیر از خانواده آهوسانان و حیوانی حمایت شده و بسیار زیباست که زیستگاه اصلی آن در استان فارس در منطقه حفاظت شده بهرام‌گور و هرمود لارستان می‌باشد.

منبع: نبض نی ریز

نظرات بینندگان