کد خبر: ۱۱۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
جانشین دادستان عمومی و انقلاب نی ریز خبرداد؛

برخورد قاطع با تولید و توزیع کنندگان مشروبات الکلی در نی ریز

جانشین دادستان عمومی و انقلاب نی ریز از برخورد قاطع با تولید و توزیع کنندگان مشروبات الکلی در نی ریز خبرداد.

به گزارش شیرازه؛  سید سجاد ساجدی جانشین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز در خصوص کشف 210 لیتر مشروبات الکی گفت :مامورین پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان نی ریز با شگردهای اطلاعاتی موفق به شناسایی باغی در نزدیکی نی ریز که در آن مشروبات دست ساز تهیه میشود، شدند.


ساجدی ادامه داد: پس از اخذ مجوز قضایی از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان از باغ مورد نظر بازرسی به عمل می آید.

وی افزود: در این بازرسی میزان 190 لیتر مشروبات الکلی دست ساز ،مقداری بوته گیاه ماری جوانا ،چند فشنگ اسلحه شکاری، دوعدد ماهواره و تعدادی از آلات تهیه مشروب کشف میگردد.


جانشین دادستان عمومی و انقلاب نی ریز اظهار داشت: اقلام کشف شده متعلق به پسر 25 ساله صاحب ملک بوده که در تحقیقات اولیه به جرم خود اقرار نموده و اکنون جهت سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برد.

ساجدی بیان کرد:  مورد دیگر از منزلی داخل شهر نی ریز میزان 22 لیتر مشروب الکلی در بطری های یک لیتری  و2 عدد ماهواره از مردی 32 ساله کشف گردید.

وی عنوان داشت: همچنین در اقدامی دیگر از باغی حوالی نی ریز میزان 60 لیتر مایع مشکوک به مشروب که در درون زمین چال شده بود، کشف گردید که هنوز به مرحله مشروب نرسیده و فاقد الکل بوده است.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب نی ریز در ارتباط با این موضوع، ضمن بیان حدیث ذیل از پیامبر اکرم (ص) گفت: خداوند شراب و به وجود آورنده و تهیه کننده آنرا و مصرف کننده و اعطا کننده و خریدار و فروشنده و استفاده کننده از قیمت آن و حمل کننده و صاحب آن را لعن کرده است.


وی در ادامه گفت: با شروع فصل تابستان شرب خمر و تهیه مشروبات الکلی دست ساز در شهرستان نی ریز و به ویژه در بین جوانان نی ریزی به شدت رو به افزایش بوده و جرائمی از قبیل چاقوکشی، نزاع های خیابانی، سرقت ها و...  به دنبال مصرف مشروب به وقوع می پیوندد و خطری بالفعل برای شهرستان مذهبی نی ریز می باشد.

وی افزود: برخورد قاطعانه مجموعه قضایی شهرستان واقدامات نیروی محترم انتظامی به تنهایی کافی نبوده و نیاز به فرهنگ سازی و اقدام همه نهادهای مربوطه از قبیل دانشگاه ها ، آموزش و پرورش و ائمه جماعات می باشد.

وی در پایان بیان کرد: از شهروندان درخواست می گردد که اطلاعات خود درباره افراد یا محل هایی که مشروب تهیه و عرضه می کنند، را از طریق سامانه 110 در اختیار ضابطین قضایی قرار دهند تا محیط شهر نی ریز برای فعالیت مجرمین ناامن گردد.

شایان ذکر است: یک لیتر مشروبات الکلی دست ساز علاوه بر حبس و شلاق تعزیری، مبلغ 225 هزار تومان جزای نقدی را به دنبال دارد.

منبع:  نبض نی ریز

برچسب ها: دادستان ، مشروبات ، نی ریز
نظرات بینندگان