کد خبر: ۱۱۱۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

کارآفرینی جوان زرقانی با پرورش الاغ

در شرایطی که بسیاری از جوانان جویای کار و راه حلی برای کسب درآمد هستند یک شهروند جوان زرقانی توانسته با راه اندازی واحد پرورش الاغ کسب درآمد نماید.

به گزارش شیرازه، ایده پرورش الاغ ازجمله ایده‌‌هایی است که می‌توان آن را یک نمونه مناسب از نیازسنجی صحیح تلقی کرد؛ شاید تصور کنید که خاویار گران‌ترین فرآورده حیوانی در تمام جهان باشد، اما پنیر تولید شده از شیر الاغ هم ازجمله محصولاتی است که طالبان آن باید پول هنگفتی برای آن پرداخت کنند.

چینی‌ها از پوست الاغ برای تولید نوعی پلاتین استفاده می‌کنند که براساس طب سنتی چینی برای درمان سرگیجه، قاعد‌گی‌ نامنظم، بی‌خوابی و بهبود گردش خون بسیار مفید است.

با توجه به خواص دارویی و صنعتی برخی فرآورده های قابل استحصال از الاغ، پرورش این حیوان در کشورهای مختلف مانند چین و برخی کشورهای آفریقایی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و دیگر کشورها نیز در زمینه واردات و پرورش این حیوان اقداماتی را آغاز کرده اند.
شیر، پوست و حتی فضولات الاغ که با نام عنبرنسارا شناخته می شود خواص درمانی دارد و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

علیرضا صالحی جوان کارآفرین زرقانی مزرعه پرورش الاغ را در روستاهای اطراف مرودشت راه اندازی کرده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این کارآفرینی را حدود ۵ ماهی است  که راه اندازی کرده است که در این مزرعه  حدود ۳۰ راس الاغ وجود دارد که تعدادی شیرده هستند و این تعداد در آینده نزدیک قابل افزایش خواهد بود.

صالحی با اشاره به تولید روزانه شیر الاغ ادامه داد : شیر الاغ برای درمان برخی بیماری ها مانند آسم، قند خون، سرما  خوردگی، آلرژی و برای پایین آوردن تب ناشی از عفونت تجویز می شود.

این جوان کارآفرین در ادامه افزود : از دیگر فرآورده های الاغ، روغن قلم پا و پی آن است که کیلویی ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد ولی به دلیل اینکه بیماری و تلف شدگی در حیواناتی مانند الاغ بسیار کم، تولید این فراورده اندک است.

وی تصریح کرد :  فضولات الاغ یا عنبرنسارا نیز اثر آنتوبیوتیکی دارد و برای درمان سرماخوردگی، بیماری های تنفسی، برونشیت و خارش پوست مفید است و از آن در آفت کشی و کرم کشی مزارع نیز استفاده می شود و هم اکنون فضولات این حیوان کیلویی چهار هزار تومان به فروش می رسد.

وی در پایان گفت : با توجه به تاثیر کارآفرینان بر اقتصاد منطقه، حمایت بیشتر مسئولان مورد انتظار است تا از این طریق افراد بیشتری به رفع مشکلات اقتصادی منطقه پرداخته و با اتکا به تولید داخلی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته شود و همچنین از کسانی که نیاز به محصولات و فرآورده های الاغ دارنددرخواست کرد تا با  شماره های ۰۹۱۷۶۰۷۲۲۱۶ و یا ۰۹۱۷۱۲۷۸۴۶۴ تماس حاصل نمایند.


**اساساً شیر حیوانات از حکم گوشت آنان تبعیت می‌کند؛ یعنی اگر حیوانی حلال گوشت بود، شیر او هم حلال است. بنابر این، خوردن شیر حیوانات حلال اشکال ندارد؛ شیر الاغ که البته چون گوشت الاغ مکروه است، شیرش نیز مکروه است.[1]

[1]. امام خمینی،‌ سید روح الله، تحریر الوسیلة، ترجمه، اسلامی، علی، ج 3، ص 279، دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1425ق؛ بهجت، محمد تقى، جامع المسائل، ج ‌4، ص 555، دفتر معظم‌له، قم، چاپ دوم، 1426 ق.

photo_2017-06-20_14-11-02 photo_2017-06-20_14-10-57 photo_2017-06-20_14-10-18 photo_2017-06-20_14-10-48


منبع:  زرقونیا 

برچسب ها: الاغ ، کار افرینی ، فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
0
سلام من ۲۰ سالمه میخوام اموزش پرورش الاغ ببینم باید چیکار کنم؟؟ تو رو خدا یه راهنمایی کنیید‌.