کد خبر: ۱۱۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۶
«کافه مجازی»؛

توییتر جنگ روانی حامیان خارج نشین دولت را ناکام گذاشت/ موشک خوب موشک بد!

در هفته ای که گذشت فضای مجازی پر بود از حرف هایی که از هر طرف بگیریم یک سرش به دولت وصل میشود، گویا قرار است تا 1400 همچنان شاهد حواشی دولت در فضای مجازی باشیم.

 به گزارش شیرازه، بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه ها واقعیتی است که باید پذیرفت، ایرانی ها به لحاظ فراگیری استفاده از فضای مجازی رتبه اول دنیا را دارند؛ چرا که متوسط استفاده از فضای مجازی در کشورهای دنیا 42 در صد است اما در ایران 82 در صد است،  با توجه به این فراگیری، در بسیاری از مسائل روز کشور و جهان شاهد واکنش های از سوی کاربرای فضای مجازی در ایران نسبت به آن مسائل هستیم؛ بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از واکنش های کاربران فضای مجازی در ایران را نسبت به اتفاقات روز دنیا در قالب بسته خبریی بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه باعنوان« کافه مجازی» منتشر نماید.

موشک جواب ترقه/ موشک خوب موشک بد!

پس از اقدام تروریستی که در مجلس اتفاق افتاد و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، سپاه پاسداران اعلام کرد که این اقدام را بی جواب نخواهد گذاشت، پس از گذشت چند روز از این اتفاقات؛ خبر رسید که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با شلیک موشکی به مقر داعش در سوریه، انتقام آن حمله تروریستی را گرفته است.

این اقدام سپاه مورد تقدیر بسیاری از مردم و مسئولان ایران حتی کشور های مسلمان قرارگرفت، اقدامی که به دشمنان ایران اسلامی نشان داد نمیتوانند به این کشور تجاوز کنند، پس از آن؛ فضای مجازی پر شد از تقدیر و تشکر کاربران از این اقدام سپاه اما سکوت رییس جمهور که از چشم خیلی ها دور نماند و برخی با کنایه و طنز این اقدام رییس جمهور را نوعی ناراحتی از این اقدام تلقی کردند.

مدتی که گذشت رییس جمهور نسبت به این اقدام موضع خود را بیان کرد موضعی که هم از جانب وی و هم از جانب دولتی ها این اقدام را به اجازه رییس جمهور منوط کرده بودند و گویا وی اجازه و دستور این کار را به سپاه داده بود.

برخی از کاربران که گویا از اتفاقات چند سال گذشته دولت ناراضی بودند و بسته شدن صنعت هسته ای را منوط به سکوت دولت در برابر زیاده خواهی امریکا می دانستند، تضادی میان اقدامات گذشته دولت و بیانات امروز انها می دیدند که آن را با زبان طنز و کنایه در صفحات شخصی دنیازی مجازی بیان کردند.

پس از گذشت این اتفاقات؛ سپاه برای از بین رفتن این تنش ها بیانیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه آنچه اتفاق افتاد تدبیر رهبری بوده نه دیگران و این باعث شد تا این تنش ها پس از مدتی خوابیده شود.



توییتر جنگ روانی حامیان خارج نشین دولت را ناکام گذاشت!

از زمانی که رهبر کبیر انقلاب یک روز را به نام روز قدس عنوان کردند تا به امروز همه ساله مردم ظلم ستیز ایران به خیابان ها می آیند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام میکنند، امسال هم مثل هر سال این حماسه حضور رقم خورد و چشم دشمنان اسلام را به خود خیره کرد.

اما در این بین افرادی  از سر نادانی و یا بی بصیرتی و یا شاید دلخوری از دولت با سر دادن شعار هایی بر علیه رییس جمهور در روز راهپیمایی؛ حواشی ایجاد کردند که نه تنها باعث شد بخشی از حماسه سازی مردم ایران در این روز را در پشت خود پنهان کند بلکه این اقدام نسنجیده را به پای حزب اللهی ها نوشتند اقدامی که رهبری هم پیش از اینها چنین کارهایی را نسنجیده و نادرست دانستند.

کاربران فضای مجازی که گویا به خوبی اقدامات دولت را رصد میکنند، این اقدام را بهانه ای برای دولت دانستند تا مشکلات را در پشت آن پنهان کنند مشکلاتی نظیر برجام، اقتصاد و یا تحریم های جدید امریکا، و میتوان گفت که پیش بینی کاربران چندان هم نادرست نبوده است چرا که پس از آن دولت با تشکیل تیم حقیقت یاب، دستور پیگری آن را صادر کرد.

علاوه بر پیگیری های شدید دولت جهت محکوم کردن این اقدام، حامیان دولت هم ساکت ننشستند و در فضای مجازی کمپین حمایت از دولت را کلید زدند کمپینی که بیشتر در فضای توییتری رخ نشان داد، و البته پس از مدتی توییتر که متوجه شد این کمپین از طرف افراد حقیقی مدیریت نمیشود بلکه یک ربات آن را هدایت میکند آن را حذف کرد.

حرف های بو دار

سالهاست که ایران اسلامی خود را دشمن قسم خورده اسرائیل می داند، اسرائیلی که از هر کاری جهت نابودی اسلام به خصوص ایران اسلامی استفاده میکند، رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود از نابودی اسرائیل سخن گفته اند، اما برخی مانند زیبا کلام هر از چند مدتی سخنی میگوید که با اهداف ایران اسلامی ناسازگار است سخنانی که حتی کاربران فضای مجازی را به واکنش وا میدارد سخنی مانند به رسمیت شناختن اسرائیل که برخی از کاربران او را حواله داده اند به سخنان افرادی مانند کریستیانو رونالدو ورزشکار مسیحی که اقدامات اسرائیل را محکوم کرده است.


فضایی برای بیان تفکرات

فضای مجازی جایی است برای بیان حرف هایی که شاید مکانی دیگری وجود نداشته باشد تا بتوان این چنین واضح حرف خود را عنوان کرد  در این بین برخی بر طبل سیاست میکوبند و برخی بر طبل اعتقادات و عده ای هم مشکلات اجتماعی را بیان میکنند.

نظرات بینندگان