کد خبر: ۱۱۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

تنها چراغ راهنمایی نگین زاگرس همچنان خراب است

باتوجه به سیل عظیم گردشگران به شهرستان چهار فصل سپیدان؛ تنهاچراغ های راهنمایی شهر به همت مسئولین چند روزی است که در خرابی مردم را راهنمایی می‌کند.

به گزارش شیرازه،  باتوجه به سیل عظیم گردشگران به شهرستان چهار فصل  سپیدان؛ تنهاچراغ های راهنمایی شهر به همت مسئولین چند روزی است که در خرابی مردم را راهنمایی می‌کند.

استفاده از چراغ راهنمایی و لزوم توجه به مقررات این چراغ‌ها، در درازمدت می‌تواند ضمن ایجاد فرهنگ صحیح رانندگی در میان رانندگان، بر کاهش حوادث ناگوار و کاهش بار ترافیکی  در شهر، موثر باشد، البته این امر با پشتیبانی شهرداری برای سرویس و نگهداری مستمر چراغ‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی برای حضور در کنار چراغ‌ها و اعمال قانون، میسر خواهد شد.

شهر اردکان با دارا بودن ترافیکی سنگین به دلیل جاذبه های بسیار گردشگری دراین شهر، نیازمند برقراری مقررات خاص ترافیکی است که از آن جمله می‌توان به نصب و استفاده درست از چراغ راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.

در این مدت که چراغ راهنمایی سه راه بیمارستان خراب شده رانندگان محترم بر اساس میل و یا احترام متقابل به عبور و مرور در این مسیر در حرکت‌اند و هرلحظه امکان وقوع حوادث خسارت‌بار و ناگوار تصادف را باید در این مسیر اصلی و پرتردد متصور بود.

دیده‌شده برخی مواقع نیز رانندگانی که قصد عبور از این مسیررا داشته‌اند به دلیل رعایت نکردن حق تقدم با رانندگان دیگر به مشاجره و دعوا پرداخته‌اند.

حال سئوالی کهم طرح است این که وظیفه نصب، تعمیر، سرویس و نگهداری چراغ راهنمایی برعهده کدام نهاد درشهر است؟ و مشخص نیست چرا تاکنون برای رفع مشکلات این چراغ راهنمایی اقدامی را صورت نداده‌اند

با توجه به اینکه  این تنها مسیر بین دو استان در جنوب کشور است وبه علت کم عرضی و عبور و مرور در این موقع از سال گردشگران و مسافران زیادی از شهرستانها و استانهای مختلف به این شهرستان سفر می کند ، راه اندازی مجددچراغ راهنمایی و رانندگی یک موضوع حیاتی و ضروری است، چرا که خطرات و حادثه های ناگواری به همراه دارد ایجاد ترافیک و سرگردانی برای شهروندان و حتی موجب گرفتن جان انسان بی گناه در تصادفات رانندگی را، هشدار جدی برای مردم و مسوولان به ارمغان می آورد .

به‌هرحال امید است مسئولان شهرستان به فکر مردم و جان و مال رانندگان این شهر باشند و ضمن تسریع در رفع مشکل چراغ راهنمایی ازکارافتاده، در بهبود حمل‌ونقل شهری و رضایت مردم صبور شهر اردکان، کوشا باشند.

منبع: مارگون


نظرات بینندگان