کد خبر: ۱۱۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبرداد؛

افزایش 500 درصدی تولید زردآلو در شهرستان نی ریز

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از تولید 2300 تن زردآلو در این شهرستان خبرداد.

به گزارش شیرازه، درخت زردآلو بومی نواحی چین است و هنوز هم به صورت وحشی در این مناطق می روید؛ این درخت در اوایل قرن اول میلادی به آسیا و اروپا راه یافت.

ارتفاع درخت زردآلو تا 6 متر هم می رسد، برگ های آن مانند قلب نوک تیز و به رنگ سبز روشن مایل به زرد می باشد، گل های زردآلو درشت و به رنگ سفید متمایل به قرمز است، میوه آن گوشتی و زرد رنگ ، با طعمی مطبوع و شیرین بوده که در اواسط تابستان می رسد،هسته زردآلو صاف ، قهوه ای و بیضی شکل است.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از  برداشت و تولید بیش از 2300 تن محصول زردآلو از سطح باغات این شهرستان خبر داد.

غلامحسین کرمی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز ضمن اعلام این خبر گفت: کار برداشت زردآلو از اواخر خرداد آغاز می شود که امسال به لحاظ شرایط مطلوب آب و هوایی، بیش از 2300 تن محصول از سطح 240 هکتار از باغات سطح شهرستان نی ریز برداشت شده است.

وی افزود:  ارقام تولیدی این محصول عبارت است از خیاری، فلکه ای، تخم گردی، شدو، قیسی و محلی و همچنین عملکرد این محصول 10 تن در هکتار است.

کرمی در پایان خاطر نشان شد: امسال با توجه به بارش مطلوب باران، شاهد افزایش 500 درصدی تولید زردآلو در شهرستان نی ریز بودیم که بخشی از محصول تولید شده در بازارهای داخل شهرستان و استان فارس به فروش می رسد و بقیه، به استان های همجوار ارسال می شود.  

 سطح کل باغات زردآلو در شهرستان 250 هکتار می‌باشد که از این میزان 240 هکتار آن مثمر است.

گفتنی است؛ بیشترین میزان تولید محصول زردآلو در شهرستانهای شیراز، اقلید، مرودشت، سپیدان و نی‌ریز است.

منبع:  نبض نی ریز

نظرات بینندگان