کد خبر: ۱۱۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

توزیع140سبد غذایی در بین مادران باردار و شیرده در فراشبند

نخستین مرحله از سبد غذایی بنیاد علوی در سـال جـاری در بین 140 مـادر باردار و شیرده تحت پوشش در شهرستان فراشبند توزیع شد.

به گزارش شیرازه، رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند هدف از توزیع سبد غذایی بنیاد علوی را بهبود سلامت مادران دانست و گفت: این سبدهای غذایی به مادرانی که دارای کم‌خونی، وزن گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو و آنهایی که وزنشان قبل از بارداری کمتر از 45 کیلوگرم است، اهدا می شود.

دکتر"مسعود جوکار" افزود: کارکنان خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، مادران واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند.

کارشناس مسوول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: این سبـد غـذایـی شــامـل بـرنـج، مـاکـارونـی، کـنـسرو نـخـود فـرنـگی، لـوبـیـا چـیـتی، پـنـیـر، سـویــا، مــرغ، کـنسـرو تـن مــاهـی، عـدس، خـرمــا، روغـن مـایــع، عسـل و شـکـر می بـاشد.

"زهرا ضیایی" افزود: مادران واجد شرایط از مـاه چهـارم بـارداری تا پـایان مـاه ششـم شیردهی تحت پوشش این طـرح قرار می گیرد.

او تاکید کرد: دوره بارداری، دوره‌ای مهم و حساس برای مادران به شمار می‌رود و رعایت تغذیه اصولی علاوه برافزایش ضریب اطمینان برای تولد نوزاد سالم، باعث پیشگیری از ایجاد کم‌خونی و بیماری‌های بعدازآن نیز می‌شود.

این کارشناس تغذیه یاد آور شد: بنیاد علوی از سال 1387 به دستور ریاست محترم بنیاد مستضعفان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده دچار سـوء ‌تغذیه در مناطق کمتر توسعه‌ یافته کشور کرده است . 

منبع: نخل بیدار

نظرات بینندگان