کد خبر: ۱۱۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
در نخستین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان نی ریز مطرح شد؛

نویسنده کودک با تصور ذهنی که از پبش در ذهن خود نسبت به کودک دارد اثر خود را رقم میزند

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز و انجمن های شعر و ادب نخستین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در این شهر برگزار شد.

به گزارش شیرازه، نخستین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت روز قلم و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برنامه ای بسیار زیبا به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز و انجمن های شعر و ادب برگزار گردید.


در این مراسم با شکوه که در سالن آمفی تئاتر و با اجرای زیبای خانم آرزو حقیقی همراه بود، امیر حسین مبرا و امیر رضا ماه وش به اجرای موسیقی ، اهورا و انوشا بخشی پور، ریحانه غضنفری، هستی مروتی ، عرفان منفرد و آریا جلویز شعر خوانی، محمد جواد علیمردانی قصه گویی، فاطمه زردشتی داستانک، کوثر طهماسبی گلستان خوانی، نونهالان آموزشگاه زبان انگلیسی فراهان به اجرای شعرخوانی به زبان انگلیسی پرداختند.


فرزانه فروزانی رییس انجمن اهل قلم نی ریز هدف از برگزاری اولین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان را ترویج فرهنگ کتابخوانی و علاقه مندی قشر کودک و نوجوان به کتاب ، هنر و ادبیات عنوان کرد و گفت: هیجدهم تیر ماه در تقویم ایران روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده ، روزی که مهدی آذر یزدی خالق اثر ماندگار«قصه های خوب برای بچه های خوب» دنیای ادبیات را با خاطرات خوبی که بچه های این مرزو بوم از قصه هایش داشت تنها گذاشت.


 جواد فرزانفر عضو هیات امنای انجمن اهل قلم و عضو هیات علمی دانشگاه در این جشنواره مباحثی را در رابطه با فلسفه ادبیات کودک و نوجوان ارائه دادند. هنرآموزان آموزشگاه هنرهای تجسمی احمد نی ریزی با نقاشی های زیبا و کودکانه خود به زیبایی برنامه افزودند.


در پایان از تعدادی از فعالان ادبیات کودک و نوجوان با اهداء لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.


 آرزو حقیقی رئیس کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، دکتر فرزانفر محقق و پژوهشگر کودک، صدیقه صمصامی کتابدار کودک، علی اکبر زهری زاده و  حدیثه اسدی در حوزه هنرهای تجسمی کودک، محمد جواد علیمردانی تئاتر کودک،  زهرا دشتبان بعنوان مدرس زبان انگلیسی، فاطمه زردشتی در حوزه شعر و داستانک و سمیه نظری مسئول صفحه کودک هفته نامه نی ریزان فارس از جمله کسانی بودند که در اولین جشنواره کودک و نوجوان از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرارگرفتند.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهد کودک پارسی، سرای هنر واندیشه ، آموزشگاه هنرهای تجسمی احمد نی ریزی، آموزشگاه موسیقی سار و آموزشگاه زبان انگلیسی فراهان انجمن شعروادب را در اجرای این برنامه همراهی کردند.




منبع:  نبض نی ریز

نظرات بینندگان