کد خبر: ۱۱۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
مدیرکل تامین اجتماعی فارس:

تقدیر از ۱۰۲ کارفرمای بر‌تر استان فارس/ با مشارکت بخش خصوصی و دولتی صنایع نوسازی شود

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: طی ۴ سال اخیر کارفرمایان از هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان معافیت‌های مختلف استفاده کردند اما از طرف دولت به حساب سازمان واریز نشد.

به گزارش شیرازه، ششمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان نمونه استان فارس با حضور مسئولین کشوری و استانی در هتل بزرگ شیراز برگزار شد. در این جشنواره ۱۰۲ کارفرمای بر‌تر استان فارس تقدیر شدند و به ۲۰ نفر از آنان لوح و تندیس جشنواره اهدا شد. این کارفرمایان علاوه بر کمک به تولید ملی زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را در استان فارس فراهم کرده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در آیین تجلیل از کارفرمایان بر‌تر استان با اشاره به فعالیت ۷۳ هزار کارفرما در فارس گفت: رسالت اصلی سازمان تامین اجتماعی برقراری امنیت اجتماعی برای مخاطبین سازمان است که کارفرمایان در تولید امنیت اجتماعی نقش به‌سزایی دارند.

عبدالکریم نباتی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است و سازمان از بودجه منابع عمومی سهمی ندارد و سازمانی درآمد- هزینه‌ای است که منابع خود را از طریق دریافت حق‌بیمه تامین می‌کند و برای اینکه این سرمایه ارزش افزوده پیدا کند تا در آینده بتوان مستمری بازنشستگی پرداخت کرد در فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری نیز مشارکت می‌کند.

بازنگری قوانین دست و پاگیر در سازمان تامین اجتماعی

وی با اذعان به مشکلاتی که کارفرمایان دارند، گفت: در مباحث اقتصادی کارفرمایان با مشکلاتی مواجه هستند که تامین اجتماعی نیز با آن درگیر است. از جمله مشکلات کارفرمایان این است که اگر به هر دلیلی چک برگشتی داشته باشند از تمام خدمات بانکی محروم می‌‌شوند که باید قوانین و مقررات وزارتخانه‌هایی که کارفرمایان با آن مرتبط هستند به منظور تسهیل و رونق تولید بازنگری شود و در همین راستا قوانین دست و پاگیر کارفرمایان در سازمان تامین اجتماعی بازنگری شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس استهلاک دستگاه‌های صنعتی را یکی از مشکلات صنایع دانست و افزود: بنابر گزارش‌هایی که ارائه شده، در برخی صنایع سنگ‌بری به دلیل استهلاک دستگاه‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد مواد خام پرت می‌ششود که باید با مشارکت بخش خصوصی و دولتی نوسازی صنایع انجام شود.

نباتی با اشاره به وجود صد‌ها فقره پرونده که می‌توان درخصوص آن‌ها اقدام قضایی انجام داد، گفت: تا کنون حتی یک مورد از پرونده‌ها را به اجرا نگذاشتیم و سعی ما بر تعامل با کارفرمایان است و در این راستا طرح بخشودگی جرائم دیرکرد پرداخت حق بیمه را طی دو مرحله اجرا کردیم که ۵۰ میلیارد تومان جریمه ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از کارفرمایان بخشیده شد.

بدون در نظر گرفتن بار مالی برای سازمان تعهد ایجاد می‌کنند

وی تصریح کرد: بدون درنظر گرفتن اصل قانون اساسی که اگر قرار است مجموعه قوانینی تصویب شود باید بار مالی آن درنظر گرفته شود، در برخی مقاطع بدون درنظر گرفتن منابع مالی تعهداتی برای سازمان ایجاد شده است.

میزان مطالبات تامین اجتماعی را بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از کارفرمایان خواستار آن شد که حق بیمه که متعلق به نیروی کار است را پرداخت کنند تا آنان نیز بدون داشتن دغدغه آینده با انگیزه‌تر کار کنند.

تشکیل سه هزار و ۱۶۴ پرونده از کارافتادگی در فارس

اکبر امیری، مدیر درمان تامین اجتماعی فارس نیز ضمن انتقاد از وجود مشکلات فراوان بر سر راه کارفرمایان گفت: اگر سیاست‌های فعلی ادامه یابد مشکلات پابرجا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته درخواست یک میلیون و ۳۱۳روز استراحت پزشکی به شعب فرستاده شد، گفت: ۸۵۰ هزار روز استراحت پزشکی برای کارگران تایید شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۳ حادثه ناشی از کار اتفاق افتاده است که منحر به از کار افتادگی کامل ۳۵ نفر شد، گفت: سه هزار و ۱۶۴ پرونده از کارافتادگی تشکیل شده است که ۷۶۷ نفر از کار افتاده کلی شده‌اند.

تقدیر از کارفرمایان برتر استان فارس

بنابراین گزارش، علیرغم اینکه این روز‌ها به نوعی بدحسابان تشویق می‌شوند و جرائم معوقات بانکی یا جرائم دیرکرد پرداخت حق بیمه بخشیده می‌شود و خواسته یا ناخواسته موجب ترویج فرهنگی اشتباه می‌شود اما سازمان تامین اجتماعی در اقدامی پسندیده از کارفرمایان خوش‌حساب خود تقدیر کرد.

کارفرمایان نمونه با توجه به تعداد بیمه شدگان تحت حمایت در ۴ سطح براساس شاخص‌های یازده‌گانه سازمان تامین اجتماعی انتخاب شدند. حفظ حقوق بیمه‌شدگان با ارائه لیست بیمه برمبنای تعداد نفرات بیمه شده و دستمزد واقعی جهت حفظ سطح اشتغال، پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر، رشد جذب نیروی کار در یکسال اخیر، برقراری و رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار، افزایش تولید و جهت‌گیری صادراتی از جمله شاخصه‌های انتخاب کارفرمای نمونه می‌باشد.

شرکت زرین غزال، معدن سنگ گروه سنگ زاگرس، کولر هوایی آبان، شرکت تولیدی و صنعتی فراسان، بیمارستان مادر و کودک غدیر، شرکت سیمان داراب، شرکت کارخانجات رینگ اسپرت نور، شرکت شیر پاستوریزه ارمغان، معدن سنگ شایان، شرکت راد مرغ صادراتی سالم و لذیذ، شرکت سیمان سپهر قیر و کارزین، شرکت سیمان فارس نو، شرکت کاشی پردیس آباده، شرکت هفت خوان طلایی، شرکت فرآورده‌های لبنی کاله شیراز، بیمارستان علوی، شرکت خرم صنعت، هتل ارگ، جایگاه پمپ بنزین حضرت مهدی (عج)، موسسه خیریه روزانه آموزش و توانبخشی حضرت عباس (ع)، ۲۰ کارفرمایی بودند که در این جشنواره لوح تقدیر و تندیس به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان