کد خبر: ۱۱۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
در آیین افتتاح پروژه‌های صدا و سیمای مرکز فارس مطرح شد؛

درخواست‌های استاندار فارس و رئیس رسانه ملی از یکدیگر/ رقابت نابرابر رسانه‌های استکبار با رسانه ملی/ تلاش ۲۶۱شبکه فارسی زبان بیگانگان برای تخریب فرهنگ ایرانیان/ تحریم‌ها اراده‌های انقلابی جهادی را فعال کرد

در آیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی ۱۵۷پروژه فنی، تولیدی و پشتیبانی صدا و سیمای مرکز فارس با اعتباری بالغ بر ۳۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که برخی از این پروژه‌های فنی در دنیا بی‌نظیر است.

به گزارش شیرازه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح ۱۵۷ طرح‌های فنی، تولیدی و پشتیبانی در صدا و سیمای مرکز فارس در شیراز ضمن زنده نگهداشتن یاد شهدا در این مراسم گفت: شهدای مدافع حرم شهدای فتوحات جدید دنیای اسلام هستند که امنیت را برای ما تامین کرده‌اند.

عبدالعلی علی عسکری از زحمات همکاران صداو سیمای فارس قدردانی و اظهار کرد: اگر تلاش‌های ارزشمند همکاران مرکز فارس نبود انجام این حجم از کار و افتتاح پروژه‌هایی که در دنیا کم‌نظیر است ممکن نبود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز رسانه‌ها نقش فوق‌العاده‌ای دارند، گفت: دنیای ارتباطات بسیار وسیع شده است و رسانه‌ها متنوع شده‌اند اما دنیای استکبار در این زمینه دست برتر را دارد و رقابت نابرابری را با رسانه‌های ملی کشورها ایجاد کرده است.

علی عسکری شاخصه دنیای امروز را رقابت رسانه‌ها با یکدیگر برشمرد و افزود: اکنون وسط میدان یک جنگ نرم فرهنگی هستیم با استکبار هستیم که اگر نتوانیم به خوبی جایگاه خود را پیدا کنیم، لطمات فراوانی به جامعه ما وارد خواهد شد چرا که دشمن از آسمان و زمین به ما شبیخون فرهنگی زده است.

تلاش ۲۶۱ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای بیگانگان برای تخریب فرهنگ ایرانیان

وی فعالیت ۲۶۱ شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای بیگانگان را نشان‌دهنده تلاش و برنامه‌ریزی دشمنان برای تخریب فرهنگ دینی و ملی کشور عنوان و تصریح کرد: شاید در دنیا کشوری نباشد که دو ماهواره به زبان مردم آن کشور علیه آنان اقدام کند و تعداد زیاد شبکه‌های فارسی زبان برای تخریب فرهنگ ما نشان دهنده قدرت و قدمت فرهنگی و تمدن نظام اسلامی است که تا کنون دشمنان را ناکام گذاشته است.

علی عسکری با تصریح اینکه فضای مجازی پدیده‌ای است که مرکز آن در آمریکاست، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند اینترنت بدون مرز باشد تا بتوانند با هجوم فرهنگی به خانواده‌های مردم ویژگی‌های قبیح فرهنگی خود را غالب کنند و از اینترنت به عنوان یک ابر رسانه برای اقناع مردم دنیا به تبعیت از ولایت استکبار استفاده می‌کنند.

قوانین کافی برای کنترل فضای مجازی وجود ندارد

وی اینکه فردی چیزی را انتخاب کند که مخالف با فرهنگ خود باشد را شبیخون فرهنگی توصیف و تصریح کرد: متاسفانه درخصوص ماهواره و فضای مجازی کار موثری انجام نداده‌ایم و قوانین ما در این خصوص کافی نیست که بتوانیم در برابر بدی‌های این دو مقاومت کنیم و آسیب‌های آن را کاهش دهیم و از طرف دیگر از امتیازات آن در جهت اعتلای فرهنگی خویش استفاده کنیم.

به گفته وی، کشور چین از اقتدار فنی و فرهنگی برخوردار است و توانسته اینترنت خاص و شبکه ملی ایجاد کند و برخی کشورهای اروپای شرقی و آسیایی هم اقداماتی انجام داده‌اند اما رسانه ملی در این زمینه مقداری عقب است.

ماموریت صدا و سیمای مرکز فارس برای معرفی گنجینه‌های بی‌مانند فارس

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه هویت و سبک زندگی به سادگی به دست ما نرسیده است، گفت: فارس گنجینه تاریخی بی‌مانند و صاحب چهره‌های بزرگ و اسوه‌های حسنه و فاخر فراوانی است که هویت ما را شکل می‌دهد و یکی از ماموریت‌های ما معرفی تاریخ و چهره‌های جهانی این استان است.

علی عسکری افزود: مبارزان و مجاهدان بزرگ فارس، منشأ تمدن‌سازی بوده‌اند و می‌توان با برنامه‌سازی فاخر و معرفی روش و منش این بزرگان سدی محکم بر تخریب فرهنگی دشمن بنا کرد.

وی به‌ضرورت تولید آثار در حوزه‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، صنعت و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط صدا و سیمای مرکز فارس تأکید کرد و گفت: باید رسانه استانی بهترین برنامه‌ها را برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های استان تولید کند تا سرمایه‌گذار اقناع شود و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گامی برداشته شود.

فارس در قله فرهنگ و هنر و دیانت است

رئیس صدا و سیمای جهموری اسلامی فارس را در قله فرهنگ و هنر و دیانت معرفی کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز فارس قادر است برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری بسازد که در تراز جهانی باشد.

علی عسکری با بیان اینکه فارس به اندازه کل اروپا دارای سوابق و میراث فرهنگی است و یک موزه تمام‌عیار می‌باشد، گفت: در هر شهر فارس یادمان‌های ارزشمندی وجود دارد که هریک می‌تواند دستمایه گردشگری شود و باید یکی دو ساعت از برنامه‌های فارس به معرفی این اماکن اختصاص یابد و برنامه‌هایی تولید شود که در شبکه‌های ملی و بین‌الملی منتشر گردد.

ضرورت تولید برنامه متناسب با سن نوجوانان

وی فارس را مرکز تولید انیمیشن دانست و افزود: فارس در تولید انیمیشن بی‌نظیر است و با توجه به اینکه گنجینه نیروی انسانی، هنر، ادبیات و داستان است، می‌تواند از طریق انیمیشن برندهایی ایجاد کند که ملی و بین‌المللی شود.

رئیس رسانه ملی با اذعان به اینکه در زمینه تولید برنامه برای نوجوانان ضعیف هستیم، گفت: شبکه امید برای نوجوانان در حال ایجاد است و بر این باوریم برای قشر نوجوان و جوان کشور باید برنامه سازی متناسب با فرهنگمان انجام شود چراکه نوجوانی سن شکل‌گیری هویت است.

فتح قله‌های تکنولوژی در صدا و سیما در دوران تحریم

علی عسکری با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: دشمنان باید بدانند وقتی تحریم می‌کنند ما از تحریم به عنوان فرصت استفاده می‌کنیم و در دوران تحریم کشور بیشترین پیشرفت‌ها را داشته است چراکه وقتی ورود کالایی به کشور تحریم می‌شد اراده‌های جهادی و انقلابی برای ساخت آن فعال می‌شد و برای برای بنده تعجب‌انگیز و افتخارآمیز است که توانسته‌ایم در صدا و سیما قله‌های تکنولوژی را فتح کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا در حال فروپاشی و افول است به بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا به کشورهای جهان اشاره و اظهار کرد: میزان بدهی آمریکا هر روز بیش از گذشته می‌شود و این یکی از نشانه‌های فروپاشی آن است و برای پوشاندن ضعف خود به تخریب اروپا، روسیه، چین و ایران می‌پردازند و در منطقه جنگ‌افروزی می‌کنند.

رئیس رسانه ملی تراز صادراتی چین و آمریکا را ۳۰۰ میلیارد دلار عنوان و خاطرنشان کرد: آمریکا سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از چین واردات دارد و بخاطر اینکه آمریکا قدرت سازندگی خود را از دست داده است اکنون ترامپ کالاهای داخلی را تبلیغ می‌کند.

رجزخوانی آمریکا هیچگونه تاثیری در اراده ملت ایران ندارد

علی عسکری با تاکید بر اینکه رجزخوانی آمریکا هیچگونه تاثیری در اراده ملت ایران ندارد، گفت: باید با صرفه‌جویی، صبر، تحمل و تلاش جهادگونه کشور را بسازیم و همه دستگاه‌ها با وحدت و قدرت تلاش کنند تا در عرصه‌های جدید اقتصادی و فرهنگی را فتح کنیم.

درخواست‌های استاندار فارس و رئیس رسانه ملی از یکدیگر

در این آیین سید محمد علی افشانی، استاندار فارس به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان فارس، خواستار راه‌اندازی شبکه گردشگری در کشور با مرکزیت فارس شد و گفت: ایجاد شبکه گردشگری ضروری است و امیدواریم در سفر امروز رئیس سازمان صدا و سیما وعده راه‌اندازی این شبکه به مردم داده شود و ما نیز در این زمینه هر کمکی که لازم باشد انجام خواهیم داد و کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس رسانه ملی نیز از درخواست استاندار فارس استقبال کرد و گفت: پیشنهاد بسیار خوبی است و از برنامه‌های ما در سا‌ل‌های آینده بوده و امیدواریم راه‌اندازی این شبکه در فارس کلید بخورد و شبکه فارس اقدام به تولید و ساخت برنامه‌هایی با محوریت گردشگری برای انتشاردر شبکه‌های ملی و بین المللی کند.

علی عسکری با اشاره به افزایش بیش از ۹۱ درصدی جمعیت فارس برای پوشش دیجیتالی تصریح کرد: شایسته نیست که هنوز برخی مردم از دریافت سیگنال‌های دیجیتال محروم باشند و امیدوارم استاندار فارس کمک کند و بخشی از هزینه‌ها را تامین نماید تا پوشش دیجیتالی فارس به بیش از ۹۷ درصد افزایش یابد.

گسترش عدالت رسانه‌ای از اهداف سازمان صدا و سیما است

معاون فنی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز گسترش عدالت رسانه‌ای را یکی از اهداف سازمان برشمرد و گفت: همت صدا و سیمای فارس در پیشبرد اهداف کلان ملی و استانی بسیار خوب بوده است که موجب شده برخی پروژه‌ها در این مرکز برای نخستین بار در کشور اجرا ‌شود.

رضا علیدادی با بیان اینکه در معاونت فنی بر نوآوری و خلاقیت تاکید فراوانی داریم، گفت: برای اولین بار درکشور با استفاده از تکنیک‌های خاصی موفق شدیم در ایستگاه فرستده رادیویی لامرد آنتن جدید فولدد منوپل را طراحی و اجرا کنیم که دکل ۷۰ متری با نوآوری افزایش ارتفاع مجازی تا ۱۶۵ متر داشته است.

بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش شیرازه، در این آیین ۱۵۷ پروژه صدا و سیمای مرکز فارس شامل ۱۱۹ طرح فنی، ۱۱ طرح تولید سیما، ۴ طرح تولید صدا، ۱۸ طرح تولید موسیقی و ۵ طرح حوزه پشتیبانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۱ میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید که مدیران فنی صدا و سیما در محل افتتاح پروژه ها حضور داشتند.

اتاق فرمان استودیوی تلویزیونی حرم احمد بن موسی (ع) با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال، افتتاح ۵۰ فرستنده دیجیتال تلویزیونی و سنکرون و همسان‌سازی فرکانس ۶۶۶ کیلوهرتز برای رادیو استانی به گونه‌ای که در طول سفر در سطح استان گیرنده رادیویی قطع نمی‌شود از شاخص‌ترین پروژه‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

مکان برگزاری مراسم سالن شهید رکنی صدا و سیمای مرکز فارس بود که همانند سایر برنامه‌هایی که در این سالن برگزار می‌شود عده بسیاری از حضار به دلیل کمبود فضا در آخر و حتی بیرون از سالن ایستاده بودند که امیدواریم روزی نیز شاهد بهره‌برداری از تالاری بزرگ‌تر و مناسب با شأن صدا و سیمای فارس باشیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان