کد خبر: ۱۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
رضایی در مراسم اولین سالروز شهدای گمنام وراوی:

اجازه نخواهیم داد که دشمنان داخلی و خارجی روحیه استکبارستیزی و مقاومت را از ما بگیرند

فرمانده سپاه شهرستان مُهـر گفت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان داخلی و خارجی این روحیه استکبارستیزی را و این روحیه مقاومت را از ما بگیرند و بار دیگر وابستگی را به این کشور برگردانند.

به گزارش شیرازه، شب گذشته مراسم اولین سالروز دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور سرهنگ رضایی فرمانده سپاه شهرستان مهر و حجت‌الاسلام بحرینی امام‌جمعه وراوی، اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در کنار قبور مطهر شهدای گمنام شهر وراوی برگزار شد.


محمد رسول رضایی فرمانده سپاه شهرستان مهر در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: شهدا پرچمی به دست ما سپرده‌اند که باید تا جان در بدن داریم از این پرچم محافظت کنیم.


وی افزود: این پرچم نه‌تنها در کشور ایران اسلامی بلکه در جای‌جای دنیا به اهتزاز درخواهیم آورد.


این مسئول خاطرنشان ساخت: هدف حضرت امام خمینی (ره) از انقلاب جهانی‌شدن اسلام بود و ایجاد زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت بود و قدم اول حضرت امام تشکیل حکومت اسلامی بود و حضرت امام می‌خواستند که اسلام جهانی شود و افرادی که پیرو خون شهدا هستند باید این پرچم را نه‌تنها در شهر و محل زندگی خودمان به اهتزاز درآوریم بلکه باید همانند مدافعان حرم در کشورهای خاورمیانه و هرجایی که نیاز باشد باید این پرچم را با اهتزاز درآوریم.

 


فرمانده سپاه شهرستان مهر تصریح کرد: ما در این مراسم و اولین سالروز به خاک‌سپاری شهدای گمنام شهر وراوی آمده‌ایم که تعهد بدهیم که به سرخی خون شهدا سوگند می‌خوریم که اجازه نخواهیم داد دشمنان این پرچم را به زمین بزنند.


این مسئول ادامه داد: ما قدر و ارزش رنگ سفیدی پرچم جمهوری اسلامی را می‌دانیم که نشان از امنیت و آرامش دارد و نشان از عزت و اقتدار دارد و اجازه نخواهیم داد که رنگ سفید پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران لکه‌دار شود.


سرهنگ رضایی یادآور شد: رنگ سبز پرچم نظام جمهوری اسلامی که نشان از سبز عدالت‌خواهی است و نشان از آن دارد که افرادی که دل در گروه شهدا دارند و از منتظران واقعی مهدی موعود هستند و به رنگ سبز پرچم مقدس جمهوری اسلامی امیدوارم که تا با خودشناسی و خودسازی و دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی زمینه را برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت فراهم خواهند کرد.


این عضو شورای تأمین شهرستان مهر در ادامه صحبت‌های خود گفت: ما آمده‌ایم تا به آیات و نشانه‌های خدای متعال توجه کنیم و همان‌گونه که شهدای ما به آن‌ها توجه کردند و همان‌گونه که شهدای ما تفسیر کردند، آمده‌ایم که ندای آتش به اختیار رهبرمان را پاسخ دهیم و همان‌گونه که شهید فهمیده معنای آتش به اختیار را در دفاع مقدس تبیین کرد و نارنج به خود بست تا از این کشور و این نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کند.




وی ادامه داد: شهید فهمیده این‌گونه آتش به اختیار را تفسیر کرد تا چکمه‌های کثیف دشمن وارد شهر و دیارمان نشود، ما می‌خواهیم معنای آتش به اختیار رهبر انقلاب را با حضور در این مراسم تبیین کنیم.


فرمانده ناحیه مهر اظهار داشت: شهید همت و شهید باکری در عملیات بدر و خیبر مفهوم آتش به اختیار را تبیین کردند و بر اساس معادلات نظامی حفظ جزایر مجنون غیرممکن بود و عده وعدهٔ دشمن به‌گونه‌ای بود که نیروهای خودی اصلاً توان مقابله با نیروهای دشمن را نداشتند و یک آیه باعث شد که سرداران و قهرمانان بدر و خیبر در مقابله با تجهیزات دشمن به ایستند.


فرمانده سپاه شهرستان مهر در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که جزایر مجنون باید حفظ شود، اینجا معنای ولایت‌پذیری و تبعیت پذیری از ولایت را تبیین کردند این قهرمانان و سرداران بدر و خیبر و امروز با شهدای گمنام شهر خودمان و با شهدای 8 سال دفاع مقدس بیعت کنیم و تعهد بدهیم تا زمانی که زنده‌ایم روحیه استقامت و مقاومت و روحیه انقلابی را در خود و جامعه خود نهادینه خواهیم کرد.


سرهنگ رضایی ادامه داد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان داخلی و خارجی این روحیه استکبارستیزی را و این روحیه مقاومت را از ما بگیرند و بار دیگر وابستگی را به این کشور برگردانند، ما هیچ زمان اجازه نخواهیم داد که همانند قبل از انقلاب دوباره وابسته آمریکا و اسرائیل شود و این روحیه‌ای که شهدای گران‌قدر ما داشتند در خودمان نهادینه خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند.


این عضو شورای تأمین شهرستان مهر یادآور شد: هجمه‌های امروز دشمنان ما بسیار سنگین است و این‌که مقام معظم رهبری دستور آتش به اختیار می‌دهند به این معنی است که هرکدام از ما به‌عنوان افسران جنگ نرم باید در برابر هجمه‌های گوناگون دشمن به ایستیم، خصوصاً در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن به ایستیم.


سرهنگ رضایی فرمانده سپاه شهرستان مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امروز دشمنان ما از ابزار فضای مجازی، ماهواره‌ها و رسانه‌هایی که در اختیاردارند استفاده می‌کنند تا اعتقادات ما را سست کنند و دشمن به دنبال گرفتن این فرهنگ از ما است و ما باید امروز باید به ندای آتش به اختیار رهبر پاسخ دهیم و در عرصه‌های مختلف اجازه ندهیم دشمن در قلب‌های ما نفوذ کند.

منبع: عصر مُهـر،

برچسب ها: فرمانده ، سپاه ، دشمن ، استکبار
نظرات بینندگان