کد خبر: ۱۱۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶

سایه مرگ درجاده های نگین زاگرس

جاده های سپیدان از جاده های زیبا و معروفی جنوب کشور ؛ نام آن بارها در رسانه ها بخاطر میزان بالای قربانیان این جاده خبرسازشده است.

به گزارش شیرازه، جاده های زیبای نگین زاگرس یکی ازمعروفترین جاده‌‌ها در میان اخباراست و بارها و بارها نام جاده های سپیدان در تیترهای خبری جای گرفته است.

سپیدان یکی از نقاطی است که هجوم مسافران در فصل گرما این منطقه را به یکی از پرتردد ترین نقاط فارس تبدیل کرده است، اما نکته اینجاست که با توجه به شرایط جاده های این منطقه، خودرو و فرهنگ رانندگی در کشور به جاده زدن در این روزها کم از خطر کردن ندارد.

با وجود این همه مسافر وگردشگرجاده های توریستی ترین نقطه در جنوب ایران از معیارهای بین المللی که ایمنی مسافران را تامین می کند بسیار فاصله دارد، به عامل مرگ بسیاری از هموطنان وهمشهریان سپیدانی بدل شده  که به امید سفر و تفریح وکار راه جاده های سپیدان را پیش می گیرند و در سهل انگاری برخی از مسئولان، درجاده های شهری وروستایی در این شهرستان پهناور قربانی می شوند.

بی گمان و بدون تردید متهم ردیف اول سوانح رانددگی در راه های مواصلاتی سپیدان را می توان غیراستاندارد بودن جاده های این شهرستان دانست که سبب شده اکنون طوفانی سهمگین از مرگ و میر در راه های زیباترین جاده های استان اتفاق بیفتد و بسیاری از خانوداها را به درون عوارض ناشی از این رویداد بکشد.

متاسفانه هر روز شاهد شنیدن خبر تصادفات جاده ای و کشته و زخمی شدن هموطنانمان هستیم بطوریکه برایمان عادی شده ، این تصادفات نیز برای مسئولین ما عادی و جز لاینفک زندگی مردم منطقه ما شده است .برگزاری جلسه به تنهایی نمی تواند گره ای از مشکلات را حل نماید و باید درمیدان عمل شاهد حل موانع و تعریض این محور باشیم.محور اردکان به شیراز ویاسوج که این شهرستان را به مرکز دواستان وصل می کند، یکی از پرترددترین و پرخطرترین محورهای مواصلاتی استان فارس است بطوریکه تعداد همشهریان ومسافران را که درطول سال قربانی این جاده می شوند وحشتناک است.

 هرچند تصادفات و مرگ و میر در جاده های تکرار می شود ولی در این میان کم توجهی مسئولان به این امر نگرانی را دوچندان می کند.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان