کد خبر: ۱۱۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرشتان های فارس مطرح شد؛

ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی خواسته اول مردم است/در مقابل دشمن تعظیم نکنید او هیچ گاه دنبال پیشرفت ما نیست

ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تشکیل کابینه جدید دولت از آن ها خواستند اگر کسی از وزاری پیشنهادی یقین دارد که می تواند به حل مشکلات کمک کند وارد میدان شود.

به گزار شیرازه،  ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تشکیل کابینه جدید دولت از آن ها خواستند اگر کسی از وزاری پیشنهادی یقین دارد که می تواند به حل مشکلات کمک کند وارد میدان شود.

ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی خواسته اول مردم است

حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب در خطبه های نماز جمعه گفت: امیدواریم دولت دوازدهم مطالبات مردم را مدنظر قرار دهد و مشکلات را رفع کند.

وی افزود: طبق نظرسنجی های انجام شده مردم ۳۱ استان، مسائل اقتصادی و معیشتی را مشکل اول خود اعلام کرده اند‌.

 امام جمعه داراب گفت: امروز خواسته مردم رفع مشکل بیکاری و تبعیض است. 

صادقی با تاکید بر راه اندازی و حمایت از صنایع کوچک گفت: اگر صنایع کوچک احیا و حمایت شوند بسیاری از مشکلات بیکاری جوانان حل می شود که در حکم تنفیذ ریاست جمهوری مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

وی به سالروز پیروزی ارتش حزب الله در جنگ ۳۳ روزه اشاره کرد و گفت: مبارزه با صهیونیسم جهانی وظیفه همه دست اندرکاران نظام اسلامی است.

در مقابل دشمن تعظیم نکنید او هیچ گاه دنبال پیشرفت ما نیست

خطیب جمعه این هفته شهرستان استهبان گفت: دشمن تا بحال از دو چیز رنج می برده است که دولت دوازدهم باید مد نظر داشته باشند. اول، مسیر الهی و انقلابی که حضرت امام خمینی (ره) بوجود آورد و توسط خلف صالح امام، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در حال ادامه است. این دشمن را رنج می دهد.


حجت الاسلام شاهسونی، امام جمعه موقت استهبان افزود: مورد دومی که دشمن را رنج می دهد حضور همیشگی مردم در دفاع از انقلاب است. مسئولین دولت دوازدهم باید این دو پایه را داشته باشند، با اطاعت از رهبری برای خدمت به مردم تلاش کنند.


وی در ادامه گفت: بعضی ها فکر می کنند وقتی رهبری می گوید با دنیا تعامل داشته باشید یعنی با هر کسی این تعامل برقرار شود؛ خیر، مقام معظم رهبری فرمودند تعامل گسترده باشد اما در مقابل سلطه طلبان باید ایستادگی با صلابت و قدرت مند باشد. در مقابل دشمن تعظیم نکنیم، هیچ گاه دنبال پیشرفت ما نیست و تنها منافع خودش را در نظر می گیرد.

آزادگان خاطرات خود را در اردوگاه‌های عراق منتشر کنند

حجت‌الاسلام سید حبیب کراماتی امام‌جمعه موقت شهر مهر در ابتدای خطبه‌های خود گریزی به‌روز خبرنگار زد و اظهار داشت: تقدیر و تشکر ویژه دارم از خبرنگاران شهرستان و تمامی خبرنگارانی که در این عرصه فعالیت دارند و اگر نبودند این خبرنگاران خبرها منعکس نمی‌شد.

امام‌جمعه موقت مهر افزود: باید در فضای مجازی خبرنگاران بیشتر و بهتر فعالیت کنند و خبرها را دقیق منتشر کنند.

حجت‌الاسلام کراماتی خاطرنشان ساخت: در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی ما شهید تقدیم این نظام و انقلاب اسلامی کرده‌ایم و شهید صارمی در افغانستان و شهید خزایی در سوریه و در این راه به شهادت رسیده‌اند.

امام‌جمعه موقت مهر یادآور شد: باید از مادران شهدا به‌ویژه مادر شهیدان دانش و غلام‌زاده تقدیر می‌شد، شهدای ما برای رضای خدا به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند، اما وظیفه امروز ما این است که از پدران و مادران شهدا تجلیل کنیم.

امام‌جمعه موقت شهر مُهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی به 26 مردادماه زد و بیان داشت: در 26 مردادماه بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است و این عزیزان بعد از سال‌ها اسارت و شکنجه به دست رژیم صدام به میهن اسلامی بازگشتند.

وی ادامه داد: باید آزادگان خاطرات خود را در اردوگاه‌های عراق منتشر کنند که همگان بدانند این آزادگان با چه وضعیتی نماز و روزه خود را اقامه و بجا می‌آوردند و توانستند باایمان خود مقاومت و ایستادگی کنند.

این مسئول خاطرنشان ساخت: امروز رسالت بزرگی بر گردن این عزیزان است که باآن‌همه فداکاری‌های خود چه‌کارهای بزرگی را انجام دادند، مسئولین، جوانان و نوجوانان سعی کنند با این عزیزان دیداری داشته باشند و خاطرات دوران اسارت را برای نسل جدید بازگو کنند تا همگان بدانند که این امنیت و این اقتداری که دارا هستیم به مرحمت و فداکاری این رزمندگان است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌ها به حادثه خونین افغانستان اشاره کرد و گفت: قتل‌عام شیعیان اهل‌بیت در میرزا اولنگ افغانستان بیش از 60 نفر را به شهادت رساندند و بیش از 40 دختر به‌عنوان کنیز به اسارت گرفتند.

حجت‌الاسلام سید حبیب کراماتی امام‌جمعه موقت شهر مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: این کوتاهی از دولت افغانستان است و دولت افغانستان باید برای مردم این شهرها تأمین امنیت کنند و مردم موردحمله و کشت و کشتار طالبان وداعشی ها قرار نگیرند، این در صورتی است که هیچ‌کس به فریاد آن‌ها نرسید، ما باید از مردم مظلوم دفاع کنیم.

بسیار متاسفیم که برخی از نمایندگان مجلس در قبال یک زن چنین رفتاری داشتند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در دشمنی با ملت ایران گفت : تا زمانی که ترامپ از ملت ایران سیلی محکمی نخورد سر عقل نخواهد آمد.

امام جمعه زرقان با اشاره به دشمنی های چندین ساله آمریکا با ملت ایران افزود : تاکنون بر همگان ثابت شده که سازش و گفتگو با آمریکا نه تنها هیچ نتیجه ای ندارد  بلکه مشکلات را نیز افزایش می دهد و آمریکا هرگز ذره ای به دنبال گره گشایی از اقتصاد ایران نبوده و نیست.
خطیب نماز جمعه زرقان ادامه داد: از نظر دین ما ، امام راحل ما ، شهیدان ما ، رهبر معظم انقلاب ما و مردم ما، آمریکا سر حلقه فساد در عالم است و امام خمینی (ره) از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده است و لذا امروز اگر به دنبال حل مشکلات اقتصادی هستیم تنها با اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی در این راستا و عمل به برنامه ها می توانیم به شکوفایی اقتصادی برسیم.


حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی با اشاره به معرفی کابینه جدید دولت به مجلس و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: اگر کسی از وزاری پیشنهادی یقین دارد که می تواند به حل مشکلات کمک کند وارد میدان شود و اگر تردید در توانایی خود دارد خود را و  مردم را دچار مشکل نسازد زیرا زمان از اهمیت زیادی برخوردار است و امروز جوانان و مردم به امید گره گشایی از مشکلات خود هستند و لذا باید افراد توانمند امور را در دست گیرند.

وی با انتقاد از رفتار حقیر ، زشت و بچه گانه برخی نمایندگان در قبال یک زن در مجلس با اشاره به اینکه شان نماز جمعه اجازه نمی دهد بیش از این در این مورد سخن بگویم گفت : بسیار متاسفیم که برخی از نمایندگان مجلس که چنین رفتاری داشتند می خواهند الگو برای جوانان ما باشند و برای مردم خدمت کنند.

امام جمعه زرقان با اشاره به انتشار تصاویر شهادت شهید شجاع و با افتخار مدافع حرم توسط داعش ازشهید حججی به عنوان سمبل شجاعت و عظمت در مقابل کفر یاد کرد و یادش را گرامی داشت.

مجلس ما در دنیا تحقیر شده و هیئت رییسه باید پاسخگو باشد

به گزارش صدای خرامه، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به آغاز کار دولت دوازدهم در هفته گذشته اظهار داشت: این امر با تنفیذ مقام معظم رهبری و قسم به قرآن در مجلس شروع شده و شروعی مبارک است.

وی پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تعامل و ارتباط گسترده با دنیا و صلابت و قدرت در برابر هر سلطه طلب را به عنوان سه معیار اصلی دولت جدید از منظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: این 3 معیار یک تکلیف برای مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به وزاری پیشنهادی است، باید به جای داد و ستدها و لابی گری ها، این انتخاب ها بر اساس انتظار مقام معظم رهبری باشد. 

حجت الاسلام صباحی به کشتار شیعیان افغانستان توسط داعش و طالبان اشاره کرد و گفت: این جنایات فقط در کشورهای اسلامی رخ می دهد اما کسانی در تار عنکبوت خود هستند که نمی خواهند با ظالم قطع رابطه کنند.

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: آیا کسی در عرصه بین المللی پیام تسلیت داد؟ آیا کسی در دنیا شمع روشن کرد؟ دلیلش این است که دنیا امور مهمتری دارد، این اتفاق باید می افتاد تا یک خاورمیانه قدرتمند تشکیل نشود و عرصه برای سلطه طلبان به وجود آید. 

وی افزود: متاسفم برای جامعه بین المللی و متاسفم برای نمایندگانی که با نماینده اتحادیه اروپا سلفی می گیرند، با کسی که دستش به خون خیلی ها آغشته شده است، این ها برای کشتار افغانستان چه کار کردند؟ 

حجت الاسلام صباحی در پایان تصریح کرد: اگر حادثه ای برای یک قطار اتفاق بیفتد، عالی ترین مقام در آن حوزه باید پاسخگوی مردم باشد، مجلس ما در دنیا تحقیر شده و هیئت رییسه باید پاسخگو باشد.

درصورت لغو برجام این امریکا است که تاوان آن را پس خواهد داد 

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درابتداء خطبه اول نماز خود ونماز گزاران را به رعایت تقوای الهی ودوری از گناه دعوت نمود سپس با اشاره بر لزوم تکیه وتوکل بر خداوند واهمیت یاد مرگ گفت:  یاد مرگ باعث می شود که انسان از انجام بسیاری از گناهان پرهیز کند واین میسرنمی شود مگر با داشتن ورعایت تقوای الهی امید که باپوشیدن لباس پاک ومنزه تقوای الهی بتوانیم درمسیر رضایت حق تعالی وراه رستگاری قدم برداریم.

وی با اشاره بر اهمیت حضور در مراسم نماز جمعه گفت: خوشا به سعادت وتوفیق شما که هرهفته سعادت حضور درمراسم نماز عبادی وسیاسی جمعه را پیدا می کنید،این توفیق بزرگی است قدرآن را بدانید وبه دوستان ونزدیکان خود هم توصیه کنید که دراین مراسم ارزشمند شرکت کنند.

امام جمعه بیضا در  خطبه دوم با اشاره به سخنان بیهوده ونسنجیده ترامپ در خصوص برجام گفت: ما هیچگاه به دنبال برهم زدن ولغو این توافق نامه نیسیم ودرصورت لغو آن این امریکا هست که تاوان آن را پس خواهد داد ،مردم ومسئولین ما هیچگاه وتحت هیچ شرایطی اجازه بازدید از مراکز نظامی را نداده ونخواهد داد وهمچنان مقتدار واستوار درمقابل زیاده خواهی های امریکا خواهیم ایستاد%سپس افزود همانگونه که امام راحل«ره» ومقام معظم رهبری بارها وبارها تاکید فرموده اند: که سران استکبار قابل اعتماد نبوده ونیستند اخیراً این موضوع حتی برای متحدان امریکا هم اثبات شده است.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان سرافراز اسوه های صبر واستقامت هستند، چرا که آنان با صبر واستقامت خود درمقابل زجروشکنجه عوامل رژیم جنایتکار صدام باعث سرافرازی خود ومردم ایران شدند.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: این مراسم با حضور مسئولین داخلی وروسای مجالس ،ورزاء ومسئولین سیاسی واقتصادی کشورهای مختلف جهان بصورت مطلوبی برگزارشد که نشان از اهمیت ایران اسلامی درجهان است،هرچند  درحاشیه این مراسم وحرکت نسنجیده تعدادی از نمایندگان مجلس تاحدودی این مراسم را زیرسئوال برد حقیقتان این حرکت زیبنده وشایسته نمایندگان مجلس ما نبود نمایندگان باید وقت خود را صرف خدمت به مردم وانجام وظایف خود کنند نه گرفتن عکس ها سلفی آنهم به این شکل.

وی با اشاره به سالروز پیروزی ارزشمندحزب الله لبنان درجنگ 33روزه گفت: درهمان هفته های اول این نبرد نابرابر ارتش رژیم جعلی اسرائیل برناتوانی خود اشاره کرده بودند اما سران استکباربا تاکید وحمایت های خود ارتش اسرائیل را به ادامه نبرد ترغیب کردند اما از آنجا که وعده های الهی حق است علی رغم دراختیار داشتن همه امکانات وتجهیزات نظامی ارتش متجاوز اسرائیل غاصب دراین نبردشکست خورد وحزب الله لبنان باعث افتخار ومورد توجه جهان اسلام قرارگرفت.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به رونق تفرجگاه ها در این فصل گفت: متاسفانه بعضی ها فکر می کنند که اتومبیل های آنان چون شخصی هست آزادهستندکه دست به هر اقدامی بزنند! نه اینگونه نیست اتومبیل شما شخصی است ولی حریم شخصی شما نیست ومجاز نیستید که هم کشف حجاب کنید هم با پخش موسقی های مبتذل باعث سلب آسایش دیگران شوید!مسئولین به ویژه نیروی انتظامی باید با اینگونه افراد برخورد کند%نباید فضای دل انگیز تفرجگاه ها تبدیل به فضای ناامن وآلوده شود.

روز حمایت از صنایع کوچک آخرین موضوعی بود که امام جمعه بیضا به آن اشاره وخواهان توجه مردم ومسئولین به این صنایع شد وگفت: می طلبد درجهت ایجاد اشتغال ورفع بیکاری که زمینه فراهم شدن بسیاری از معضلات وآسیب های اجتماعی است  مسئولین  بایداز این صنایع حمایت ومردم هم از آن استقبال کنند

برچسب ها: نماز جمعه ، فارس ، دولت
نظرات بینندگان