کد خبر: ۱۱۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
«کافه مجازی»؛

رفع حصر خواسته مردم است یا رفع فقر؟/جوان دهه هفتادی الگویی برای هفتاد ساله ها/ مرغ ها هم بیکار شدند!

در هفته ای که گذشت، مردی که 26 سال بیشتر نداشت موجی را در کشور و حتی کشور های مسلمان ایجاد کرد که می توان گفت یک بیداری اسلامی به حساب می آمد و فضای مجازی را به خود اختصاص داد.

به گزارش شیرازه، بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی و پیام رسانهای خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه ها واقعیتی است که باید پذیرفت، ایرانی ها به لحاظ فراگیری استفاده از فضای مجازی رتبه اول دنیا را دارند؛ چرا که متوسط استفاده از فضای مجازی در کشورهای دنیا 42 در صد است اما در ایران 82 در صد است،  با توجه به این فراگیری، در بسیاری از مسائل روز کشور و جهان شاهد واکنش های از سوی کاربرای فضای مجازی در ایران نسبت به آن مسائل هستیم؛ بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از واکنش های کاربران فضای مجازی در ایران را نسبت به اتفاقات روز دنیا در قالب بسته خبریی بصورت هفتگی در روزهای یکشنبه باعنوان« کافه مجازی» منتشر نماید.

جوان دهه هفتادی الگویی برای هفتاد ساله ها

در هفته ای که گذشت، مردی که 26 سال بیشتر نداشت موجی را در کشور و حتی کشور های مسلمان ایجاد کرد که می توان گفت یک بیداری اسلامی به حساب می آمد؛ شهید حججی با اسارتش و استواری در نگاهش برای رسیدن به هدف الهی خود توانست موجی را به وجود آورد که شاید داعش هیچ گاه گمان نمی کرد با انتشار فیلم اسارت ایشان اینگونه بر مردم انقلابی و ولایتمردار ایران اثر گذار باشد.

این موج در فضای مجازی هم خوب خود را نشان داد؛ کاربری نوشته بود: این صحنه عجیب آشناست؛ شمر با خنجری آخته و داغ علی اکبری دیگر؛ اینجا کربلای فرزندان خامنه ای است.

یک نفر در صفحه خود با کنایه  نوشت: زمانه عجیبی است، هفتاد ساله ها برای ریاست دست و پا میزنند و دهه هفتادی ها برای شهادت.


رفع حصر خواسته مردم است یا رفع فقر؟

8 سال پیش عده ای با زیر پا گذاشتند نظر اکثریت مردم و احترام نگذاشتن به انتخاب مردم، سعی در ایجاد اغتشاش و نا امنی در کشور کردند؛ و این کار آن ها باعث شد مردم آن ها را از جامعه حذف کنند.

حال پس از گذشته 8 سال از آن اتفاق بار دیگر نقشه ای در سر می پرورانند و سعی در بر هم زدن افکار عمومی دارند؛ مهدی کروبی که یکی از همان افراد است این روزها به دلیل بیماری ناچار به رژیم غذایی شده است اما وی که از این فرصت سعی داشت برای بر هم زدن آرامش کشور استفاده کند، این رژیم غذایی را اعتصاب غذا عنوان کرد که زیاد دوام  نیاورد و اعتصاب را بر هم زد.

مردم ما که همیشه هوشیار هستند و این نقشه ها را باور نمی کنند، در فضای مجازی با زبان طنز حرف های خود را بیان کردند.

یکی از کار بران با طنز  در صفحه خود اشاره کرد؛ نمایش اعتصاب پایان یافت؛ کروبی رکورد اعتصاب را شکست.

گروهی دیگر گفتند: مدتهاست صدای شکم های خالی فقرا در پس صدای آروغ شکم های پُر سران فتنه گم شده است، رفع حصر خواسته مردم است یا رفع فقر؟



امور زنان در انتظار ابتکار!

هفته گذشته بازار کابینه دولت داغ بود و حرف و حدیث ها برای آمدن برخی افراد در کابینه زیاد بود، پس از اعلام اعضا کابینه توسط روحانی، جای خالی زنان در این کابینه حس می شد که البته رییس جمهور قول دادن که از زنان در معاونت ها استفاده کند.

اولین خانمی که نام او برای همه آشنا بود خانم ابتکار است که به عنوان معاون رییس جمهور در امور زنان انتخاب شد؛ کاربران فضای مجازی با کنایه به زمان وزارت ایشان در محیط زیست طرحی از نابودی این وزارت خانه کشیدند و نوشتند: خب دیگه برم سراغ امور زنان... علی برکت الله

علاوه بر وزارت محیط زیست؛ کاربری هم به وزارت راه و شهر سازی کنایه زده است و نوشته است: آخوندی با شهرداری تهران مشکل داشت که خانه نساخت، با کشور چه مشکلی داشت که هیچ خونه ای نساخت؟


مرغ ها هم بیکار شدند

این روزها وضعیت تولید داخلی با ورود کالا های خارجی رو به نابودی هست به گونه ای که هر نوع کالایی را ببینیم وارداتی است.

با واردات تخم مرغ؛ کاربران فضای مجازی طنز نوشته های خود را آغاز کردند؛ یکی نوشت: با روحانی تا آدم و حوا؛ پس از واردات چوب بستی، آب معنوی و درب پلاستیکی آن، حالا نوبت به واردات تخم مرغ است...علی برکت الله

گروهی هم با کنایه به بیکاری در جامعه گفتند: روحانی مرغ ها را هم بیکار کرد.




نظرات بینندگان