کد خبر: ۱۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

گویا گونه الکتریکی کوپه اسپورت و گران قیمت مک لارن 720اس، با داشتن یک موتور برقی سبک تر، سریع تر و پاک تر از همیشه به خریداران تحویل می شود. مک لارن که در طول سه سال اخیر به رشد چشمگیری دست یافته قرار است تا پایان سال 2018 از دو مدل الکتریکی پی15 و پی23 را رونمایی و عرضه می کند. گفته می شود مک لارن در ساخت خودروهای الکتریکی جدید خود از تکنولوژی به کار رفته در مدل پی1 استفاده کرده و موتور نیز احتمالا بیش از 700 اسب بخار نیرو خواهد داشت.
به گزارش شیرازه، نیسان نسل جدید خودروی الکتریکی لیف را در دست تولید دارد، ب.ام.و سری 8 را دوباره می خواهد احیا کند، تویوتا به زودی با یک پلتفرم مشترک با ب.ام.و زد4 قرار است کوپه اسپورتی تویوتا سوپرا را احیا کند و در عین حال تعداد زیادی از دیگر برندها در تلاش اند تا تصویری بهتر از آینده محصولات شان را به خریداران ارائه کنند. در عین حال انتشار عکس‌های دو کانسپت اسپورت ژاپنی باعث شده تا موجی از شگفتی در بین رسانه‌های مختلف شکل گرفته و برندهای ب.ام.و، هیوندای، نیسان و مزدا را با اقبال و تحسین مواجه کند.

برای نمونه برخی رسانه های آلمانی با افشای تصویری از یک کراس‌اوور مهیب متعلق به آئودی، بهترین خبر این است که تحول در بطن صنعت خودروسازی جریان دارد و درست مثل آب روان اندیشه‌های قدیمی، طرح‌های کهنه و ایده‌های غیرکاربردی را با فناوری‌های روز و حجم‌های آینده‌نگرانه تعویض می‌کند. مهم ترین خبر هم بازگشت دوباره رقابت به بازار کوپه‌های اسپورتی متوسط با توجه به انتشار خبر تولید مزدا آراکس9، نیسان زد390 و ب.ام.و زد4 جدید است. اتفاقی که در مجموع باعث می شود تا هیجان خریداران در این کلاس سخت و فشرده باز هم به اوج برسد. اینجا به صورتی کوتاه 8 کانسپت مهم این روزهای صنعت خودرو را معرفی می کنیم.

لندروور دیفندر

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای تاریخ مدل دیفندر است که به نوعی نیای همه کراس اوورها محسوب شده و سال گذشته پس از قریب 33 سال مونتاژ بی وقفه، برای همیشه تولیدش پایان یافت. حالا اما خبر رسیده لندروور در قالب یک مفهومی که سال 2011 نخستین بار آن را معرفی کرد، قصد دارد تا دیفندر را تا میانه سال 2019 از نو احیا کند. جگوار لندروور برای نسل جدید این خودرو تلاش دارد تا با یک سرمایه گذاری و تعویض خط تولید، مدل جدیدی از دیفندر را با چند پیشرانه مدرن از نوع انجینیوم در دو کارخانه خود واقع در انگلستان و اسلواکی تولید کند.

ب.ام.و سری8

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

پس از حدود 20سال این سری 8 است که به عنوان گران ترین کوپه اسپورت ساخت ب.ام.و دوباره به خط تولید باز می گردد. این خودرو که چندی پیش نمونه اولیه و کانسپت آن به همگان معرفی شد، قرار است به رقابت مستقیم با مرسدس اس کلاس کوپه، بنتلی جی تی سی، آستون مارتین ونتیج و پورشه 911 بپردازد. این خودرو قطعا قیمتی بیش از صد هزار دلار خواهد داشت و در بالاترین سطح از کلاس خود به خریداران مرفه و فراوان این قبیل محصولات عرضه می شود.

مک لارن اولتیمات EV

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

از ماه ژوئن شایعات بسیاری در باره عرضه یک سوپراسپورت الکتریکی قدرتمند از سوی مک لارن شنیده می شود و گویا گونه الکتریکی کوپه اسپورت و گران قیمت مک لارن 720اس، با داشتن یک موتور برقی سبک تر، سریع تر و پاک تر از همیشه به خریداران تحویل می شود. مک لارن که در طول سه سال اخیر به رشد چشمگیری دست یافته قرار است تا پایان سال 2018 از دو مدل الکتریکی پی15 و پی23 رونمایی کند. گفته می شود مک لارن در ساخت خودروهای الکتریکی جدید خود از تکنولوژی به کار رفته در مدل پی1 استفاده کرده و موتور نیز احتمالا بیش از 700 اسب بخار نیرو خواهد داشت.

نیسان لیف

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

اگر کمی صبور باشیم به زودی شاهد معرفی نسل دوم نیسان لیف خواهیم بود، خودرویی که رتبه دومین اتومبیل برقی پرفروش امسال را به دست آورده و جزو محبوب ترین محصولات این رده از بازار است.برخی از مهم ترین اعداد یکه در خصوص نسل جدید لیف منتشر شده به این شرح است. به لطف باطری های 40 کیلوواتی که در مدل پایه این محصول ژاپنی به کار رفته، لیف 147 اسب بخار نیرو و 260 پوند قوت گشتاور دارد و می تواند در یک دامنه حرکتی 280 کیلومتری حرکت کند. در عین حال قیمت این خودرو از حدود 29 هزار دلار شروع شده و در مدل فول به 36 هزار دلار نیز می رسد.

تویوتا سوپرا


یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

سوپرا به عنوان یک کوپه اسپورتی تمام عیار به نوعی برادر ناتنی زد4 ب.ام.و است که در بخش فنی و مهندسی ساختاری یکسان با این خودروی آلمانی دارد و در عین حال از موتورهای توربوشارژدار لکسوس نیز سود می برد. نشریات ژاپنی ادعا می‌کنند که این خودرو به جای آنکه از موتروهای هیبرید استفاده کند، از پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل تویین توربو ساخت خود تویوتا استفاده خواهد کرد که قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار و گشتاوری ۴۰۶ نیوتون متر را در دسترس راننده قرار می دهد. در عین گفته شده نسخه‌ی سطح پایه‌ی این خودرو از پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی با قدرت 192 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتون متری استفاده خواهد کرد.

هیوندای FECV

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

از زمان روزنمایی کراس‌اوور خشن و ناشناس هیوندای در سئول تاکنون، گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص این خودرو صورت گرفته است. برخی این مدل را جانشین توسان نامیده‌اند در حالی که گروهی از مجلات خودرویی، رونمایی از FECV را نمادی از تلاش هیوندای برای ورود جدی‌تر به بازار خودروهای سبز حکایت کرده‌اند. گمانه‌زنی دوم وقتی تقویت می‌شود که به ارقام اعلام شده از سوی هیوندای درباره موتور هیدروژنی FECV توجه کنیم. بر مبنای اعلام سازنده کره‌ای، این کراس‌اوور هیدروژنی آمادهٔ تولید که هنوز نامش مشخص نشده، 9 درصد کارآمدتر و 20 درصد قدرتمندتر از سلف خود یعنی مدل پیل سوختی ای ایکس35 خواهد بود و هیوندای قصد دارد با این خودرو به هدف پیمایشی حدود 800 کیلومتر با یک‌بار سوخت‌گیری دست پیدا کند. ظاهر این مدل واقعا جذاب است.

ب.ام.و زد4

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

نه تنها نمایشگاه مشهور پبل بیچ که نزدیک ترین منابع خبری به شرکت ب.ام.و هم به هیچ وجه از رونمایی قریب الوقوع از کانسپت زد4 اطلاع نداشتند و خودروساز آلمانی در انگلستان با این حرکت همه را غافلگیر کرد.آدرین ون‌هایدونگ معاون ارشد طراحی ب.‌ام‌.و در خصوص زبان طراحی جدید این کانسپت گفته است: زد4جدید به کمک زبان نوین طراحی ب‌.ام‌.و از هر نظر بهترین خودروی این کلاس است. از نمای پویای جلو گرفته تا استایل برجستهٔ جانبی و نمای تازه بخش عقب همه یادآور یک خودروی بی رقیب است. خطوط بدنه وحجم‌پردازی‌های مختلف در این کانسپت به خوبی احساس قدرت و هیجان رابه بیننده انتقال می‌دهند.
 
مزدا آر.ایکس9 / نیسان390 زد

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

یک مجله آلمانی اخیرا با انتشار عکس‌هایی از نسل جدید دو کوپه اسپورت ژاپنی از تلاش مزدا و نیسان برای ارائه مدل‌های جدید دو خودروی آر.ایکس و سری زد برای مقابله با محصولات مشابه ساخت آلمان خبر داده است.

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

اتوبیلد افشا کرده نیسان کوپه اسپرت 390زد را در برنامه ساخت داردو مزدا خودروی اسپرت آر.ایکس9 رابا پیشرانه وانکل می‌خواهد به زودی روانه بازار کند. گفته می‌شود این دو برند ژاپنی را اولین بار در نمایشگاه توکیو 2017 رونمایی خواهند کرد.

آئودی ای- ترون امپراتور

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

امپراتور عجیب‌ترین خودروی افشاشده در یک هفته اخیر بوده که توسط رسانه‌های آلمانی عکس‌های آن منتشر شده است. گویا یک طراح جوان در حال کار بر روی این محصول است و احتمالا آئودی آن را برای یکصدمین سالگرد تاسیس خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می‌کند. به گفته نشریات خودرویی آلمانی، امپراتور همانند مرسدس F015 دارای قوای محرکه الکتریکی بوده و از سیستم‌هایی نظیر رانندگی خودکار، سیستم ارتباط خودروها با هم و چیدمان قابل تغییرکابین سود می‌برد. به گزارش سایت پدال، از دیگر شاخصه‌های این کانسپت پانل درب‌ها می‌باشد که فاقد پوشش‌های مرسوم بوده و در آن‌ها صفحات لمسی بزرگی تعبیه شده‌اند که می‌توانند عملکردهایی چون مولتی‌مدیا را کنترل کنند.

هیوندای سانتافه 2019

یازده شگفت انگیز آینده را امروز ببینید!+ عکس

کراس اوور متوسط شرکت هیوندای برمبنای رندرهای اولیه به شدت به خودروی جدید کونا شبیه است. این مدل پرفروش و موفق که امسال پنجمین سال تولیدش را پشت سر میگذارد، قرار است در نسل جدید در گونه هیبریدی نیز تولید شده و به فناوری های جدیدتری مثل سیستم رانندگی نیمه خودکار هم مجهز شود. جلوپنجره شش ضلعی، چراغ های باریک و کشیده و نیز افزایش طول بدنه از مهم ترین نکاتی است که در مورد نسل جدید سانتافه فعلا منتشر شده است.
برچسب ها: عکس ، خودرو ، نیسان
نظرات بینندگان