کد خبر: ۱۱۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

معضلی به نام کمبود مسجد در شهر کوار

با توسعه شهر کوار، موضوع ساخت مسجد در محله های جدید مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش شیرازه،  نیاز به معبد و مسجد از ضرورت‌های اولیه جوامع بشری و اسلامی است، مسجد در فرهنگ اسلامی جایگاه ویژه و ممتازی دارد و نخستین پایگاه اسلامی در زمان رسالت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نیز همین مسجد بود.


با نگاه به گذشته در میابیم همانطور که نیاکان ما با توجه جدی به مسجد، آن را به پایگاهی برای رفع بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی دوران خود تبدیل کرده بودند اکنون نیز می‌توان با محور قرار دادن مساجد، از شدت بسیاری از معضلات اجتماعی کاسته و در جهت رفع آنها گام برداشت.


در سالیان اخیر و با توسعه شهر کوار، یکی از مسائلی که همواره مورد غفلت مسئولین شهری قرار داشته، ضرورت ساخت مسجد در محله های جدید بوده است به طوری که هم اکنون بسیاری از نقاط شهر کوار از جمله شهرک بهمن، محله منبع آب، محدوده دو طرف بلوار امام از میدان بسیج تا میدان امام حسین(ع)، قسمت اعظمی از 30 متری ارتش و برخی دیگر از محله های این شهر فاقد مسجد است.


بحران کمبود مسجد در شهر کوار، لزوم توجه ویژه شورای اسلامی دور پنجم شهر کوار را به این مهم معطوف می‌دارد و جا دارد مدیریت شهری، رئیس و هیأت رئیسه شورای اسلامی کوار با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های عاجل و جدی، جبران کمبود گذشته را نمایند.


البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که دوری از تجملات در ساخت مسجد و در عوض ساخت مساجد ساده و محله‌ای می تواند ضمن حفظ جنبه معنوی این مکان مقدس و تسهیل در برپائی هر چه زودتر آن، زمینه دسترسی شهروندان به این پایگاه عظیم اجتماعی را فراهم سازد.


همچنین یکی دیگر از مواردی که می تواند به این امر کمک کند استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان کوار می باشد نیازی که متاسفانه پس از 7 سال از شهرستان شدن کوار همچنان محقق نشده است و جا دارد مسئولین ارشد شهرستان به این مهم توجه ویژه‌ای کنند.

مسجد

منبع:  بهارکوار

برچسب ها: کوار ، مسجد ، دولت
نظرات بینندگان