کد خبر: ۱۱۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
نشست خبری فرماندار مُهـر به مناسبت هفته دولت:

97 طرح عمرانی در شهرستان مُهـر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

فرماندار شهرستان مُهـر گفت: در هفته دولت همانند سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌گرفته است که شامل افتتاح و کلنگ زنی 97 پروژه و بااعتباری بالغ‌بر 57 میلیارد تومان در شهرستان خواهیم بود که در چهار بخش وراوی، مُهـر، گله‌دار و اسیر خواهد بود.

به گزارش شیرازه، سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهـر به مناسبت هفته دولت در نشستی خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد و اعلام برنامه‌های هفته دولت گفت: امروز چهار سال از دولت تدبیر و امید را سپری کرده‌ایم و مناسبت‌هایی بسیاری در این مدت برگزار و از این فرصت‌ها کرده‌ایم و در این ایام خدمات و اقدامات ارزشمندی که توسط دولت تدبیر و امید انجام‌گرفته است به‌وسیله تریبون‌ها و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم کار خود را آغاز کرده‌اند و در حقیقت ما چهار دوره عصاره و جوهره جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی که شوراهای اسلامی هستند، این کار بزرگ به همت دولت‌مردان اصلاحات و موسوی لاری وزیر دولت اصلاحات انجام گرفت و این امر مهم و سرنوشت‌ساز شوراها به منصه ظهور رسید و امروز چهارمین دوره خود را پشت سر گذاشت و دوره پنجم شوراهای اسلامی کار خود را آغاز کرده‌اند.

فرماندار شهرستان مُهر خاطرنشان ساخت: دولت با این کار قدرت و پتانسیل‌هایی که در اختیار دارد و در بین مردم تقسیم کرده و مردم را در این قدرت بزرگ شریک کرده است، این‌یک کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که شاهد تربیت تعداد بسیار بالایی از مدیران هستیم که در قالب شوراهای اسلامی، دهیاران و شهرداران باتجربه کسب کرده‌اند و ما در این شهرستان در بعد نیروهای انسانی و منابع انسانی بسیار خوبی دارا هستیم و افرادی در شهرستان حضور دارند که می‌توانند در قسمت‌های مختلف اداری و غیر اداری انجام‌وظیفه و خدمت کنند.



وی افزود: این کار مهم نتیجه حضور شورای اسلامی در عرصه اجتماعی و فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

موسوی فرماندار شهرستان مُهـر در ادامه به برنامه‌های هفته دولت در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در هفته دولت همانند سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌گرفته است که شامل افتتاح و کلنگ زنی 97 پروژه و بااعتباری بالغ‌بر 57 میلیارد تومان در شهرستان خواهیم بود که در چهار بخش وراوی، مُهـر، گله‌دار و اسیر خواهد بود.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان مُهـر ادامه داد: این پروژه‌ها در زمینه‌های راه و شهرسازی، آب‌رسانی، بهداشت و گازرسانی است.

فرماندار مهر افزود: درصورتی‌که در تا سال 92 در شهرستان مُهر تنها یک روستا گازرسانی شده بود و در این چهار سال گذشته بالغ‌بر 39 روستا و پنج شهر گازرسانی انجام‌شده است که بخش عمده این روستاها در مناسبت‌های گذشته افتتاح‌شده است و 10 روستا در حال حاضر آماده افتتاح هستند که گازرسانی آن‌ها به اتمام رسیده است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: در حوزه راه و شهرسازی تا سال 89 کارهای ابتدایی آن‌ها انجام گرفت بود و تعدادی از پل‌ها ساخته شد و از سال 93 تا امروز کار اتوبان مهر به گله‌دار و دارالمیزان شروع‌شده است بااعتباری بالغ‌بر 58 میلیارد تومان هزینه شده است.

موسوی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، در سال 92 اعتبارات ما در این حوزه کمتر از دو میلیارد تومان بوده است که در طی این سه سال گذشته بالغ‌بر 34 میلیارد تومان اعتبار وارد شبکه بهداشت و درمان شهرستان شده است و تعداد زیادی از خانه‌های بهداشت روستایی ساخته و افتتاح‌شده است، مراکز درمانی و بیمارستانی و سه پایگاه اورژانس در شهرستان افتتاح‌شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش‌وپرورش تعداد بسیار بالایی مدرسه در شهرستان ساخته‌شده است که خیرین در بخش گله‌دار سنگ تمام گذاشته‌اند.


فرماندار مُهـرگفت: در حوزه آب‌رسانی در این سه سال گذشته سه پروژه آب‌رسانی در شهرستان اجرا کرده‌ایم که بی‌سابقه بوده است، آب‌رسانی تنگ شول که شامل پنج روستا می‌شود، مجتمع آب‌رسانی فالیون (فال) پنج روستا آب‌رسانی انجام می‌شود و مجتمع جدیدی در بخش اسیر آغازشده است که دیگر مشکل آب‌رسانی در شهر اسیر و روستاهای اطراف نداشته باشیم.

وی ادامه داد: این سه پروژه آب‌رسانی توانسته است بسیاری از روستاها و شهرهای ما مشکل بی‌آبی داشتند را حل کند و این در حالی است که در شهر وراوی و خوزی حتی یک قطره آب شیرین وجود نداشت که امروزه مشکل آب این دو شهر تا حدودی حل‌شده است اگرچه ما امروز مشکل و کمبود منابع آب دارا هستیم و با همین اندک منابعی که در اختیارداریم توانسته‌ایم مشکلات بی‌آبی را حل کنیم و برنامه‌هایی صورت گرفته که بتوانیم در دیگر روستاهایی که مشکل آب‌دارند بتوانیم مشکل این روستاها را حل کنیم.

فرماندار مُهـر در ادامه صحبت‌های خود گفت: امروز روستاهای شهرستان مُهر از محرومیت خارج‌شده‌اند و از نعمت بهسازی، آب، گازرسانی و برق است که در طی این چهار سال انجام‌گرفته است و امروز عطش روستاهای ما جهت گرفتن اعتبار و نیاز زیرساخت‌ها کم شده است، ما در سطح شهرستان وارد یک فضای جدیدی خواهیم شد که مردم به دنبال یک زندگی کیفی هستند که این زندگی کیفی در شهر و روستا حق مردم است.

موسوی خاطرنشان ساخت: تمامی ظرفیت‌هایی که از گذشته تاکنون در شهرستان وجود دارد حق مردم است و مردم باید زندگی خوبی داشته باشند و ما در سدد آن هستیم که بتوانیم اعتبارات دیگر و بهتری وارد شهرستان کنیم و آن بخش‌هایی که هنوز نیاز مردم است بتوانیم برطرف کنیم و ما در حال حاضر به دنبال آن هستیم که در روستاهای شهرستان زمین‌های چمن مصنوعی فوتسال ساخته شود و دو روستا که از محروم‌ترین روستاهای شهرستان هستند دارای زمین چمن مصنوعی فوتسال هستند که در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس شورای اداری شهرستان مهر بیان داشت: در هفته دولت با حضور مسئولین استان و مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تعدادی از زمین چمن فوتسال روستایی که با مشارکت شهرداری‌ها ساخته خواهد شد کلنگ زنی خواهیم داشت که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه صحبت‌های خود گریزی هم به همایش ریحانه النبی زد و گفت: در شهرستان مهر که جزی از شهرستان‌های درحال‌توسعه یافته است اما یک همایش بزرگ ملی ریحانه النبی سال گذشته در شهرستان برگزار شد که این همایش در طراز با همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: درزمینهٔ کار و تلاش نیاز است که ما باید فرهنگ کار، تلاش و کارآفرینی را در سطح شهرستان تغییر دهیم و شهروندان مهری کمتر به سمت کارآفرینی حرکت می‌کنند و بیشتر به دنبال کار صنایع هستند، ما معتقد هستیم که این فرهنگ باید تغییر کند و به سمت کارآفرینی حرکت کنیم و باید جوانان ما کارآفرین باشند تا بتوانیم بی‌کاری را در سطح شهرستان ریشه‌کن کنیم و در شهرستان یک توسعه پایدار داشته باشیم.


موسوی افزود: امروز کشورهایی که توسعه‌یافته‌اند در قالب‌های مختلف کارگاه‌های خانگی، گردشگری و تولیدی گام برداشته‌اند و ما باید همان‌گونه که مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری کرده‌اند، اقتصاد مقاومتی را باید برجسته کنیم و بتوانیم بخشی از گره‌های جامعه را بازکنیم.

در ادامه این نشست خبری فرماندار شهرستان به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و در جواب خبرنگار ما که از وی پرسید آیا برنامه برای هزینه کرد دهیاران در روستاها دارید چراکه مشاهده می‌شود تعدادی از دهیاران در بخش‌هایی هزینه می‌کنند که هیچ‌گونه کار کارشناسی بر روی آن‌ها انجام‌نشده است گفت: در هر بخش ما یک کارشناس فنی داریم و در طول یک سال اعتبار چند صد برابری وارد یک روستا می‌شود طبیعی است مواردی رخ می‌دهد چون فرصت نظارت پیدا نمی‌شود و گاهی نظارت سخت می‌شود اما سعی کرده‌ایم نظارت داشته باشیم و در ماه‌های اخیر مقداری نظارت‌ها سخت گیرانِ تر شده است و دهیاران باید از چندین قبل‌تر عبور کنند تا پروژه عمران در شهر و یا روستا اجرایی شود.

امروز تعدادی از کتابخانه‌های مستقر در شهرستان در هزینه‌های اولیه خود همانند آب، برق و تلفن خود مانده‌اند بفرمایید چه برنامه‌ای برای کتابخانه‌ها دارید؟ در خصوص کتابخانه‌ها اعتبارات ساخت آن‌ها پرداخت می‌شود و نگهداری کتابخانه‌ها از طریق نیم درصد اعتبارات درآمدی عمرانی دهیاری‌ها و شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها پرداخت می‌شود باید تأمین کنند.

نتیجه رایزنی‌ها در خصوص اشتغال جوانان بی‌کار به کجا انجامید؟ مدیران قول‌هایی داده‌اند که در دو شهرستان مهر و لامرد حل کنند و بخشی از نیروها در صنایع موجود در شهرستان مهر و لامرد که نتیجه رایزنی‌ها است و بخشی از قطعات و صنایع فلزی در مهر و لامرد در دیگر نقاط ساخته می‌شود که حجم بسیار بالایی است و بخشی از آن‌هم از کشور چین وارد می‌شود که به دنبال آن هستیم که این قطعات با هزینه‌ای مناسب در شهرستان تولید و دارای استاندارد بالاتر باشد و اگر این کار به نتیجه برسد می‌توانیم بخش زیادی از نیروهای منطقه مشغول به کار شوند.

با رایزنی مدیران شهر و شهرستان افرادی به پالایشگاه پارسیان تزریق می‌شوند درحالی‌که همان مدیران شعار حمایت از افراد بی‌کار سر می‌دهند؟ این خبر را رد نمی‌کنیم.

بفرمایید برنامه‌ای جهت مدیرانی که ضعیف هستند و توانایی اداره کردن یک اداره را ندارند دارید؟ مدیرانی که نمی‌توانند هم پای دیگر مدیران گام بردارند باید خود را همگام کنند و فعالیت اداره و مجموعه خود را بالا ببرند و اگر نتوانند قطعاً در آینده شاهد تغییرات خواهیم بود و برنامه‌ای جهت تغییر چند مدیر اداره را در دستور داریم و باید به‌نوعی بومی‌سازی کنیم و مدیران را از فرزندان همین شهرستان انتخاب کنیم چون مدیران بومی دارای انگیزه هستند و اگر جایی نیاز به تغییر مدیران باشد کوتاهی نخواهیم کرد.

شایان ذکر است در پایان این نشست خبری از خبرنگاران به رسم یادبود لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

منبع:  عصر مُهـر

برچسب ها: فرماندار ، هفته دوبت ، مهر
نظرات بینندگان