کد خبر: ۱۱۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

معضلی به نام کودکان کارخیابانی در نگین زاگرس

شهرستان سپیدان به عنوان یکی از زیباترین شهرستانهای جنوب کشور این روز ها محلی شده برای کسب وکار کودکانی خیابانی که برخی از آنها تابعیت ایرانی ندارند مسرهای پرتردد شهر را قرق کرده اند.
به گزارش شیرازه، در شهرستان توریستی سپیدان هرروزه شاهد ورود مسافران وگردشگران بی شماری هستیم د؛یدن معضل کودکان کار خیابانی دل هر رهگذری وبیننده ای را آزار می دهد . تعدادبی شمار کودکان کار که مشخص نیست از سمت وسوی چه کسی ویا چه کسانی سازماندهی می شود به علت عدم برخورد قاطع مسئولین مربوطه هرروز در شهر بیشتر وبیشتر می شود . پدیده کودکان کار یکی از معضلاتی است که  این روزها گریبانگیر نگین زاگرس شده است.

کودکان کارخیابانی ؛موضوعی است که چند مدتی است که در شهرستان سپیدان نیز نمایان شده و متاسفانه با گذری بر مسیرهای پرتردشهرشاهد حضور کودکانی  با تابعیت کشورهای همسایه هستیم که بجای شور کودکانه، با حضور در خیابان ها با زدودن آلودگی از چهره خودرو ها و یا فروش اقلامی سعی در گذران معیشتی هرچند اندک خود دارند. که این خود جای تأسف دارد.

از آنجا که ورودی هر شهر نماد آن شهر به حساب می آید این درست نیست که در ورودی شهر محلی برای کسب وکار کودکان خیایانی شده است . شهرستان سپیدان یکی از بزرگترین وبرترین شهرستانهای توریستی جنوب کشور با دارا بودن پتانسیل های بسیار مهمی چون  آبشار مارگون، شش پیر ؛برم فیروز ؛تنگ تیزاب وچله گاه و....  می توان از آن برای ایجاد کسب و کار و افزایش درآمد به نحو خوبی استفاده کرد ولی متاسفانه در این بین شماری از عوامل و معضلات اجتماعی مانع عملی شدن این کار شده است. 

کودکانی که با جثه کوچک و نحیف خود بجای حضور در مدرسه و میان همسالان ، کف خیابان را طی کرده و مجبور است به هرنحوی خرج خانواده نیازمند و بعضاً پدر و مادر معتاد خود را تأمین کند و عملا خیابان به کلای درس کودکان کار مبدل شده و در این راه خطرات زیادی او را تهدید کرده که کوچکترین آن محروم از کودکی و نیز کودک آزاری است.

به نظر می رسد که برای برخورد جدی تر با این مشکل باید نهادهای نظارتی شهرستان با توجه به اهمیت موضوع عزم بیشتری را به خرج داده و با هماهنگی بیشتری با این مسأله برخورد نمایند.کودکان کار خیابانی در سپیدان نیازمند به حمایت و ساماندهی  بیشتر دارند و این کار بدون پشتبانی و همکاری ادارات و سازمانهای  ذیربط و مربوطه علی‌الخصوص بهزیستی از موسسات مردمی امکان پذیر نیست.

در این راستا نقش سازمان ها حمایتی بیشتر از همه به چشم می خورد تا جایی که با ایستادن و تکیه بیشتر بر رسالت خود می توانند به حضور این کودکان در متن جامعه با نقش های بهتر و مفید تری کمک کرده و در حفظ شأن و احترام این افراد در جامعه کمک کنند، کودکانی که همانا آینده سازان ایران اسلامی هستند و سهمی هرچند اندک در سازندگی کشور می توانند داشته باشند که این بی توجهی باعث هدر رفت این سرمایه ها خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:مارگون

نظرات بینندگان