کد خبر: ۱۱۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶

یادواره شهید مدافع حرم«محسن حججی» در فیروزآباد برگزار شد

مراسم یادواره شهید مدافع حرم«محسن حججی» با حضور مسئولان در شهرستان فیروزآباد برگزار شد.

به گزارش شیرازه،   مراسم یادواره شهید مدافع حرم پاسدار دلاور شهید «محسن حججی» با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از خانواده های شهدا و مردم شهید پرور شهرستان فیروزآباد در حسینیه ثارالله سپاه شهرستان برگزار شد.


حجت السلام وحید حجتی راوی دوران دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: پیامبرگرامی اسلام امام حسین(ع) را مصباح الهدی یعنی نجات دهنده دنیا معرفی کرده است.


حجتی با بیان اینکه پیام و خون امام حسین (ع) مسیر را برای انسان ها مشخص می کند، افزود: در جایگاه و مقام شهدا مقام معظم رهبری نیز این عزیزان را همانند آیه های قرآنی مقدس می دانند.


وی با اشاره به اینکه شهدا امامزادگان عشق محسوب می شوند، گفت: تنها کسی که در عالم برزخ اجازه شفاعت از سوی خداوند به او داده شده مقام شهید است.

راوی برجسته کشوری با بیان اینکه مقام شهادت مقامی است که حضرت امیرالمومنین علی (ع) برای رسیدن به این مقام و جایگاه اشک می ریختند، خاطرنشان کرد: شهید محسن حججی نیز به این درک بالا از مقام شهادت رسید که با آن ابهت و صلابت در برابر گروه های تکفیری و داعش ایستاده و خم به ابرو نیاورد و با اشتیاق به سمت شهادت حرکت کرد.


وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم یادواره شهید محسن حججی در شهرستان صومعه سرا، تصریح کرد: افرادی که در این مراسم شرکت کرده اند شناخت خاصی از این شهید بزرگوار نداشته ولی چه اتفاقی افتاده که شهید حججی مردم شهرهای مختلف را به سمت مساجد، حسینیه ها، مصلاها کشانده است این تنها عشق و دلدادگی به خدا بوده که محبت این شهید بزرگوار را در قلب ها قرار داده است.

حجت الاسلام حجتی با بیان اینکه شهدا اینگونه با خدا معامله می کنند، ادامه داد: جامعه نظام مقدس اسلامی یک جامعه شهید پرور است که دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد فاصله میان مردم ایران و دین اسلام، انقلاب و رهبری معظم  انجام می دهد.


این راوی برجسته دوران دفاع مقدس در کشور در ادامه به شور و حال ایجاد شده بعد از شهادت شهید «محسن حججی» در کشور اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار به گونه ای قرآنی تربیت می شود که لباس خود در زمان مبارزه را از بیت المال تهیه نمی کند.

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس اسلامی چنین جوانانی کم نیستند، گفت: تا زمانی که چنین جوانانی در نظام مقدس اسلامی حضور دارند هیچ دشمنی نمی تواند به این کشور و نظام خدشه وارد کند.


 حجت الاسلام وحید حجتی با تأکید برضرورت پیروی از خط شهدا، خاطرنشان کرد: راه و مسیر، مسیر این حزب یا آن گروه نبوده بلکه خط، خط حزب الله است که خداوند فرمودند اگر می خواهید رستگار شوید در حزب خدا قرار بگیرید.


از دیگر برنامه های این مراسم معنوی می توان به دل نوشته خوانی توسط یکی از خواهران بسیجی و مداحی یداله بحری اشاره کرد.

برچسب ها: یادواره ، شهید ، حججی
نظرات بینندگان