کد خبر: ۱۱۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶

اینجا زندگی در کپر های سنگی و چوبی به سختی جریان دارد+ تصاویر

مردم روستاهای دهستان راهکان از توابع بخش خفر شهرستان جهرم منتظرند تا با اختصاص 3 درصد اعتبارات نفت و گاز مشکلاتشان در زمینه های آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان و آبرسانی مرتفع شود .
به گزارش شیرازه، روستاهای  طغر، امیرسالار و سیف آباد از توابع دهستان راهکان بخش خفر شهرستان جهرم که جمعا نزدیک به هزار نفر جمعیت دارد از محروم ترین روستاهای این بخش هستند که از جمله مشکلات اصلی این روستاها کمبود آب شرب ، جاده نامناسب ،نبود مدرسه برای دانش آموزان و بحث بهداشت و درمان است.

یکی از اهالی روستای طغر می گوید: فشار آب روستای ما خیلی کم است. در هفته تنها 3 روز آب داریم. این منطقه چشمه های زیادی دارد اما هیچ مسؤولی برای ذخیره ی آب های چشمه و هدایت آن به روستا کاری نکرده است.

حسین بهمنی دهیار روستای طغر می گوید: روستای طغر 140 خانوار و 500 نفر جمعیت دارد.بیشتر اهالی روستا شغل مناسبی ندارند و با کارگری روزگار خود را می گذرانند.

او بیان می کند: از دیگر مشکلات منطقه نبود بهداری نزدیک به روستا است که نزدیک ترین آن حداقل 30 کیلومتر تا اینجا فاصله دارد و هر از 14 روز یک بار پزشک به اینجا سر می زند.

به گفته ی وی تعداد دانش آموزان این سه روستا 150 نفر است که برای رفتن به مدرسه با سختی های فراوانی مواجه هستند .

دهیار روستای طغر خاطرنشان شد : دانش آموزان پسر 120 کیلومتر و دانش آموزان دختر 60 کیلومتر مسافت را باید طی کنند تا به مدرسه برسند. اکثر بچه ها به دلیل سختی های فراوانی که برای تردد دارند و هزینه زیاد رفت و آمد ترک تحصیل می کنند.

مادر یکی از دانش آموزان روستای طغر می گوید: در روستا تنها مقطع دبستان است و بچه ام برای ادامه تحصیل باید به مدرسه شبانه روزی  یا به مدرسه در  شهر خفر برود که هزینه رفت آمد برایمان زیاد است و از پس مخارج آن بر نمی آییم.

محمد رضا رضایی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت نامناسب راه روستای طغر بیان داشت: آسفالت حدود 15 کیلومتر باقیمانده از مسیر روستای باغ کبیر تا روستای طغر عملیات زیر سازی آن به طور کامل انجام شده است و به یاری خدا آسفالت این 15 کیلومتر با با اعتباری به مبلغ 10 میلیارد تومان به انجام می رسد.

وی افزود: از دیگر پروژه های عمرانی این منطقه وصل شدن روستای طغر به روستای سیف آباد و سیف آباد به منطقه ی میمند است که با رایزنی ها ی صورت گرفته به زودی انجام می شود.

نماینده مردم جهرم برای رفع مشکلات این روستاها قول مساعد داد و ابراز داشت: از محل اعتبارات 3 درصد نفت و گاز اعتباری برای منطقه خفر در نظر گرفته شده است که مختص منطقه دهستان راهکان است که قطعا در رفع مشکلات این روستاها کمک خواهد شد.

علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم نیز با اشاره به مشکلات اهالی این مناطق گفت: در حال حاضر در حوزه آموزش و پرورش در این منطقه مدرسه خوب و مناسبی ساخته شده است که مراحل تجهیز و تکمیل آن درحال انجام است . یک میلیارد تومان اعتبار برای این مدرسه در نظر گرفته شده است.

به گفته ی وی یک حسینیه به کمک خیرین منطقه و شهرستان جهرم در حال ساخت است.

صحرائیان با اشاره به مشکلات آب منطقه اظهار داشت: با رایزنی هایی که با معاون مدیر کل آب فاضلاب روستایی استان و رئیس آبفای شهرستان صورت گرفته است ظرف یک سال آینده مشکل آبرسانی این منطقه حل می شود.

وی در ادامه بیان داشت : تمام تلاشمان این است که بتوانیم مشکلات حوزه بهداشت و درمان این روستا ها را نیز بر طرف کنیم . 

صحراییان تصریح کرد : به دلیل بکر بودن طبیعت این منطقه از مدیر کل منابع طبیعی و مدیریت منابع طبیعی شهرستان توقع داریم که برای حفظ و حراست این منطقه تمام تلاش خودشان به کار ببرند.



نظرات بینندگان