کد خبر: ۱۱۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶

خرید نوشت افزار ایرانی؛ تکه ای از پازل کمک به رشد تولید ملی/ در پاسارگاد خبری از نوشت افزار ایرانی اسلامی نیست!

کافی‌ است سری به بازار نوشت‌افزار بزنید، تا از دیدن انواع طرح‌های عجیب و غریبی که روی جلد دفترها و لوازم التحریر ما جا خوش کرده؛ برق از سرتان می پرد!

به گزارش شیرازه، کافی‌ است سری به بازار نوشت‌افزار بزنید، تا از دیدن انواع طرح‌های عجیب و غریبی که روی جلد دفترها و لوازم التحریر ما جا خوش کرده؛ برق از سرتان می پرد!

طرح‌هایی که نه تنها کمترین نسبتی با فرهنگ و آداب مردم این سرزمین ندارند، که ترویج‌گر فرهنگ منحط غربی ها هم هستد، نوشت افزاری که قرار است به دست دانش‌آموزان و دانشجویان این مملکت برسد، همان کسانی که باید آتیه این سرزمین را تأمین کنند.

هرساله و با آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای تهیه‌ی نوشت افزار مورد نیاز خود برای مدرسه و دانشگاه به بازار مراجعه می‌کنند و البته وقتی با طرح‌ها و تصاویر عجیب و غریب موجود در بازار مواجه می‌شوند دچار پریشانی و سرگردانی می‌شوند. بسیاری از والدین ترجیح می دهند تا تصاویر و نمادهای ایرانی و ملی روی دفاتر و لوازم التحریر کودکان‌شان نقش بسته باشد؛ تا این تصاویر و نمادهای بیگانه ی غربی‌ها.

اما این روزها و با توجه به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس، در شهرستان پاسارگاد خبری  از  نوشت  افزار  ایرانی  اسلامی  نیست. هر چه  مغازه  های  فروش نوشت افزار  شهرستان را  گشتیم تا حداقل یک نوشت  افزار با طرح  ایرانی اسلامی ببینینم  موفق به این کار نشدیم.

در  گفتگو  با  فروشندگان  نوشت  افزار به این نتیجه رسیدیم که  هم  فروشندگان  و هم  خریداران  نوشت  افزار  دوست  دارند  از  نوشت  افزارهای با  طراحی ایرانی اسلامی  استفاده  کنند  اما  به  قول یکی  از  فروشندگان  که  اجناسش  را  از مرکز استان خریداری  می کند گفت: اگر  به  دنبال  نوشت افزار ایرانی اسلامی می گردی  مثل  سوزن در  انبار  کاه  پیدا کردن  است  چرا  که  هیچ  وقت  پیدا  نخواهی  کرد.

یکی  دیگر  از  فروشندگان  نوشت افزار در شهرستان پاسارگاد  می گو ید: کار از این کارها  گذشته  است. به گفته  این فروشنده  نوشت افزار با  طرح ایرانی اسلامی فقط در مرکز  استان  این  هم  به  صورت  نمایشگاهی  توسط  افراد خاص  دایر و برگزار می شود و هیچ وقت  به  شهرستان  ها نخواهد رسید.

این  فروشنده  این  نکته  را  متذکر  شد  که  اگر  روزی  نوشت  افزار  ایرانی ا سلامی  به  بازار  بیاید باید روی  کیفیت  جنس آن  نیز کار  شود  وصرف طرح  وشکل مهم  نیست .

وی  ادامه  داد:  تا زمانی که اجناس خارجی از لحاظ کیفیت و حتی قیمت بهتر از  اجناس داخلی باشند مردم بالطبع  جنس  خارجی  را انتخاب خواهند کرد.

به هر حال با سفارشاتی که مسولین سیاسی و فرهنگی کشور برای خریدن نوشت افزار ایرانی اسلامی به مردم داشتند انتظار می رفت اول مسولین حمایت خود را از تولیدکنندگان این  اجناس نشان  می دادند تا این اجناس به صورت  وفور وارد بازار می شد بعد به  دنبال  تبلیغ  و فرهنگ  سازی می رفتند.

منبع: طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان