کد خبر: ۱۱۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

غربت شهدا در توریستی ترین شهر استان

نزدیک به چند سالی است که تصاویرسرداران شهید دربلوارورودی توریستی ترین نقطه جنوب کشورکهنه شده اند وتاکنون از طرف متولیان امر هیچ اقدامی نسبت به تعویض ونصب دوباره این تصاویرها صورت نگرفته است.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان را به نام سرداران وشهدای دفاع مقدس ومدافعین حرم و رزمندگان دلیرش می شناسند شهدایی که برای دفاع از کیان وناموس خود نه برای نام ونان رفتند وامروز در مشغولی مسئولیان ومتولیان فرهنگی غبارکهنه گی بر تمثال آنها نشسته است وتصاویری که چند سالی است رنگ غربت به خود گرفته است.

وقتی به ورودی شهر می‌آییم و تابلوهای سرداران شهیدی را می بینم که سالیان سال است از نصب آن می گذرد وگویی شهدا رافراموش کرده ایم یاد وصیت پیر جماران خمینی کبیر می افتم که فرمود"نگذارید پیشکسوتان جهاد وشهادت در پیچ وخم روزمره گی بفراموشی سپرده شوند".یاد امام مهربانی هابخیر.



ولی افسوس و صد افسوس که امروز شهدا در شهر خود غریب تر شده اند گویا عصر؛ عصر غربت لاله‌هاست، ظاهراً اینجا کسی دیگر از شهیدان نمی‌گوید، گویا یادمان رفته است که هر چه داریم، بله هر چه داریم؛ از صدقه‌سر جان‌افشانی‌های شهداست، کمی فکر کنید.

شهدایی که جان خود را هدیه امنیت و آسایش ما قرار دادند  این روزها در پس نفوذ فرهنگی فرهنگ ایثار و شهادت نیز که باید در جامعه نهادینه شود مورد غفلت واقع شده است.

در بلوار ورودی شهر تابلویی از تصاویر شهدا موجود است که سال ها براثر آقتاب و گرما تصاویر به وضوح دیده نمی شود.وجای خالی تمثال شهدا، خود بزرگ‌ترین ضعف فرهنگی است که مسئولان برای حل آن نتوانسته‌اند به یک اجماع کامل برسند.

آنچه به نظر می‌رسد این است که مسئولان علاوه بر نگاه مادی، باید توجه بیشتر و جامع‌تری به سرمایه‌های ملی و معنوی در ترویج فرهنگ شهید و شهادت داشته باشند.

شهرستان سپیدان به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت زیبا وبکرش همیشه گردشگران ومسافران بسیاری را به خود می پذیرد اما این روزها در بی توجهی ومشغله  مسئولان کهنه شدن تصاویر شهدا در شهر بیش از همیشه به چشم می آید .

 براساس این گزارش ؛چند سال قبل تصاویر شهدا به همت شورای شهر وشهراری اردکان در بلوار ورودی نصب شد ولی تابلو ورودی شهر که تمثال سرداران شهید درآن نقش بسته بود کار تعویض آن چندین  سالی به طول کشیده است با توجه به درخواستهای مکرر خانواده های شهدا وایثارگران ومردم ولایتمدار شهرستان درخصوص تعویض بیلبورد های شهدا ؛این درخواست به حق مردم همچنان در دستورالعمل ها وبخشنامه ها خاک می خورد .امید است با نصب تصاویر شهدا شهر را مزین نماییم.

در این روزها که بنر های  تبلیغاتی و تعریف وتمجید هادرگوشه وکنار شهر بالا میرود چه زیباست که شهرمان را با نام مردان واقعی اش یعنی شهدا معرفی کنیم.مردان مردی که ایستادند تا ذلیل نشویم و اکنون در شهر ما جای آنها بسیار خالی است.

اگر واقعا نگهداری و تعمیر بیلبورد یادمان شهدا برای مسئولان ومتولیان امر ممکن نیست و توان این کار را ندارد، اعلام کند تا  مردم وخانواده شهدا خودشان دست به کار بشوند و زحمت آقایان را کم کنند. امید است مسئولانی که با خون های شهدا صندلی های آن ثبات پیدا کرده است این روزها یادی از شهدا کنند.خواهشا به مسئول محترمی برنخورد وبرداشت سیاسی هم نشود شهدا متعلق به همه هستند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، نگین زاگرس ، شهدا
نظرات بینندگان