کد خبر: ۱۱۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
وزیر كشور در شیراز:

مردم محور اصلی اقتصاد مقاومتی هستند/ در حوزه سیاست داخلی به وحدت و انسجام مردم نیازداریم/ هیچ حزبی در انتظار گرفتن مجوز نمی‌ماند

وزیر كشور مردم را محور اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مردم باید به عنوان مصرف‌كننده، تولید كننده، مدیریت و هدایت كننده در همه سطوح اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشند.
مردم محور اصلی اقتصاد مقاومتی هستند/ در حوزه سیاست داخلی به وحدت و انسجام مردم نیازداریم/ هیچ حزبی در انتظار گرفتن مجوز نمی‌ماند

به گزارش شیرازه، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر شنبه 25 شهریور در مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس اقتصاد را اولویت اصلی نظام و دولت برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی از منظرهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و غیره كه به آن توجه كنیم اولویت دارد و بهبود وضعیت مردم و رسیدگی به مسائل اقتصادی امری ضروری است.

او اظهار کرد: مردمی بودن اقتصاد مقاومتی به معنای حضور تشریفاتی مردم نیست و اگر مردم در همه صحنه‌ها حاضر نباشند كشور دچار مشكل می‌شود.

نمی‌توان مدیریت دولتی را مبنای اجرای اقتصاد مقاومتی قرار داد

وزیر كشور با تاكید براینكه با بودجه‌های عمومی و شرایط كنونی اقتصادی كشور نمی‌توان مدیریت و سرمایه‌گذاری دولتی را مبنا قرار داد، بر لزوم توجه به تمام اصول اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به وضعیت اقتصادی مطلوب تاكید و اظهار کرد: استانداران باید تمام سعی و تلاش خود را برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

به گفته رحمانی‌فضلی، دومین اولویت دولت، آسیب‌های اجتماعی است كه مد نظر مقام معظم رهبری نیز قرار داشته و دارد و همه مسئولان خصوصا استانداران موظف هستند كه این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

او تصریح كرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی، اولویت اول اعتیاد و مواد مخدر و اولویت‌های بعدی، حاشیه‌نشینی، طلاق، سایر ناهنجاری‌ها و البته مناطق بحرانی كه تمام آسیب‌ها به نوعی در آن وجود دارد است.

رحمانی فضلی گفت: ما می‌توانیم موفق شویم به شرط اینكه موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی را اجتماعی كنیم؛ باید مردم در این امر مشاركت داشته باشند و از ارزش‌ها صیانت كنند، باید با حساس‌كردن مردم نقش‌آفرینی آنان را در این عرصه بیشتر كرد.

امنیت و نظام حکومتی مستقل ایران در منطقه الگو شده است

وزیر كشور همچنین امنیت را یكی از مباحث و اولویت‌های مهم دانست و گفت: امروز كشور دارای امنیت بسیار خوبی است؛ نه اینكه تهدیدی نداریم بلكه خیلی تهدید وجود دارد، چه تهدیدات آشكار، چه پنهان، چه اقدامات برنامه‌ریزی شده دشمن كه اعلام می‌شود چه آنها كه اعلام نمی‌شود و ما اطلاع داریم؛ اما به لحاظ امنیت و داشتن نظام حکومتی مستقل، ایران در منطقه و جهان الگو شده است و این امنیت منافع قدرت‌های سلطه‌گر را با چالش مواجه كرده است.

وزیر كشور با تصریح اینكه تنها عامل بازدارنده كشور در مسیر حركت و توسعه، صدمه دیدن اقتدار ملی است، گفت: بزرگترین محور اقتدار ملی ما بعد از لطف خدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری، مردم هستند و در کنار این‌ها قدرت اقتصادی، نظامی، تجهیزات و ... نیز به تقویت امنیت و اقتدار ملی ایران کمک کرده است.

دشمنان شاید شروع کننده مزاحمت برای ایران باشند اما پایان دهنده آن نخواهند بود

او تاکید کرد: كسانی كه به دنبال منافع خود در منطقه هستند باید بدانند كه شاید شروع كننده مزاحمت برای ایران باشند اما پایان دهنده این مزاحمت نخواهند بود؛ شاید آنان شروع كننده یك دخالت در مرز جغرافیایی باشند اما تعیین كننده گستردگی آن نخواهند بود.

رحمانی فضلی اعتقاد دارد كه اكنون كشور در اوج نشاط، انگیزه، پویایی و موثر و با نفوذ در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ كشوری كه روزی ژاندارمی منطقه بالاترین افتخارش بود، حالا در تمام معادلات منطقه‌ای نقشی تاثیرگذار دارد و باید به این موضوع افتخار كند.

در حوزه سیاست داخلی به انسجام و وحدت مردم نیازداریم

او گفت: حوزه سیاست داخلی یكی از اولویت‌های دولت محسوب می‌شود؛ ایران امروز كشوری پویا، پرتحرك، قوی و آماده توسعه و پیشرفت است و در حوزه‌های مختلف نقش مردم و مشاركت مردم به شكلی متشكل باید مشخص شود.

این مقام مسئول با بیان اینكه در حوزه سیاست داخلی به انسجام و وحدت مردم نیازداریم، گفت: كسانی كه بر خلاف این مسیر حركت كنند، در مسیر اقتدار كشور و خواست رهبری و دولت حركت نكرده‌اند؛ مشاركت سیاسی مردم در سرنوشت خودشان بسیار مهم است و نباید تنها به ایام انتخابات محدود شود و فعالیت احزاب باید در همه فصول فعال باشند.

احزاب در همه فصول فعال باشند

وزیر كشور با تاكید براینكه نقش احزاب در تحقق كامل این اولویت بسیار پررنگ است، گفت: احزاب و گروه‌ها باید در عضوگیری، برنامه‌ریزی، اعلام مواضع و حركت‌های جمعی و غیره تلاش كنند و وزارت كشور هم بسترها را برای فعالیت در قالب تشكل‌ها و احزاب فراهم كرده و می‌كند.

هیچ حزبی در انتظار گرفتن مجوز نمی‌ماند

او با بیان اینكه اکنون هیچ حزبی در انتظار نوبت مجوز نمی‌ماند، گفت: هیچ محدودیتی برای فعالیت‌ احزاب در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی برای برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها و غیره وجود ندارد؛ اكنون خانه احزاب فعال است و به صورت جدی در مسائل صنفی فعالیت می‌کند اما با نقطه مطلوب مشاركت متشكل فاصله داریم.

وزیر كشور با تصریح اینكه كشور هیچ ضرری از فعالیت احزاب نمی‌كند، گفت: هرچه مردم قانونمندتر و متشكل‌تر و منسجم‌تر در صحنه‌ها حضور داشته باشند، منافع بیشتری متوجه نظام و كشور خواهد بود؛ مردم به همان میزان كه قدرت مشاركت و مطالبه‌گری دارند، باید قدرت پاسخگویی نیز داشته باشند.

او گفت: ما 4 انتخابات با بالاترین میزان مشاركت را در سال‌های اخیر با بیشترین سطح سلامت و امنیت برگزار كرده‌ایم و خون از دماغ كسی نیامده است. در انتخابات ریاست‌جمهوری كه بزرگترین و پر مشاركت‌ترین انتخابات محسوب می‌شود حتی یك صندوق هم باطل نشد؛ در انتخابات مجلس هم چند صندوقی هم که باطل شد مربوط به خارج از حوزه‌های رأی‌گیری بود.

وزیر كشور اعتقاد دارد كه مردم ایران به رشد و بلوغ مناسبی رسیده‌اند و به جای پراكنده‌كاری همه ترجیح می‌دهند در چهارچوب‌هایی فعالیت داشته باشند.

او تقویت آزادی فردی و اجتماعی را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و با تاكید براینكه این اولویت در قانون اساسی هم وجود دارد، گفت: هرچه آزادی اندیشه و فكر تقویت شود و اندیشه‌های مختلف فرصت بروز و ظهور یابند، بالندگی بیشتر كشور را به‌دنبال خواهد داشت.

باید دل‌ها را یکی کرد برای رسیدن به غایت نظام که تقویت دین خدا و رضایت مسلمین است

وزیر کشور با بیان اینکه باید به امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهدا و مردم افتخار کنیم که عظمت و عزت به جمهوری اسلامی ایران بخشیده‌اند، گفت: شکر عملی به این است که برای مردم کار کنیم، ذره‌ای و لحظه‌ای از فرصت‌ها را نباید از دست داد و همه باید دل‌ها را یکی کنیم برای رسیدن به غایت نظام که تقویت دین خدا و رضایت مسلمین است که اگر چنین شد دیگر کدورت‌ها و مسائل حاشیه‌ای نمی‌تواند در صفوف ما رخنه ایجاد کند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: مسئولین باید از سعه صدر بالا برخوردار باشند و اهل گذشت، حق و حق‌جویی باشند؛ از سر مهر و لطف به مردم خدمت کنند و به نوکری مردم افتخار کنند که اگر در خدمت به مردم و حق‌جویی صدق و اخلاص عمل داشته باشیم، یقین می‌دانم عالم هستی برای موفقیت ما تلاش می‌کند.

او با بیان اینکه ایمان به هدف و اخلاص و صداقت با مردم بود که قلب‌های مردم را با قلب امام خمینی(ره) همراه کرد، گفت: باید با همین ابزار انقلاب پیش برویم و ایران با همه منابع و تکنولوژی که در اختیار دارد در پناه هدایت‌های رهبر عظیم الشأن، وارسته، شجاع و باتجربه یقینا می‌تواند به قله‌های موفقیت دست یابد و مسئولین پرچمداران این نهضت هستند.

مدیران، مدیر جمهوری اسلامی ایران هستند و نگاهشان به همه مردم باشد

وزیر کشور بیان کرد: در موضوع انتخاب مدیران در دولت دوازدهم، یکی از ویژگی های مورد نظر قبول داشتن سیاست ها و برنامه های دولت است چرا که دولت با اراده و رای مردم انتخاب شده است و برنامه هایی را در زمان انتخابات تقدیم کرده و مردم پس از تلاش چهار ساله با مشارکت بالا، رئیس جمهور دوازدهم را انتخاب کردند.

او ادامه داد: مدیرانی که انتخاب می شوند باید بیشترین نزدیکی را با رئیس جمهور و برنامه های دولت داشته باشند؛ این به معنای آن نیست که استانداران و وزرای ما فقط در حوزه این افراد و کسانی که به دولت رای داده اند ختم می شود.

رحمانی فضلی گفت: دولت وقتی رای می آورد و تنفیذ می شود و از مجلس به عنوان نمایندگان مردم رای اعتماد می گیرند دیگر دولت جمهوری اسلامی است و همه مدیرانی که در حوزه اجرایی قرار می گیرند باید نگاهشان به همه مردم کشور باشد.

توسعه‌نگری از ویژگی‌های مدیران اعتدالی است

وزیر کشور با بیان این که رئیس‌جمهور به من گفت چون نگاه توسعه‌ای داری تو را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرده‌ام، گفت: استانداران نیز باید نگاه توسعه ای داشته باشند و در امر توسعه اولویت کنونی در حوزه اقتصادی است که این سیاست گذاری را هم رهبری انجام داده اند که ایشان با توجه به شرایط کشور این موضوع را در دستور کار اول دولت و مجلس و قوه قضائیه قرار داده اند و استانداران محوری ترین افراد برای ایجاد هماهنگی در مسیر توسعه استان ها هستند.

رحمانی فضلی قدرت هماهنگ کنندگی بین دستگاه‌ها و نهادها را از دیگر ویژگی‌های استانداران برشمرد و افزود: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و نظام است و باید بتواند قدرت همراه‌کنندگی و اقناع کنندگی را داشته باشد چرا که وظایف دستگاه‌ها در هم تنیده شده و اگر تعامل خوبی انجام نشود، موفقیت امکان‌پذیر نیست.

وزیر کشور اظهار امیدواری کرد که با توجه به شناختی که تبادار، استاندار جدید فارس از استان و منطقه دارد و ارتباط خوب ملی و منطقه‌ای وی و تجارب و همکاری وی با نماینده محترم ولی فقیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرعت توسعه و پیشرفت فارس افزایش یابد.

در این مراسم اسماعیل تبادار به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شد. معاون عمرانی استانداری فارس، استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری‌ بوشهر و مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، از جمله سوابق کاری اسماعیل تبادار است.

سید محمد علی افشانی استاندار سابق فارس از تیرماه 94 این مسئولیت را برعهده داشت و اکنون به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور به خدمت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان