کد خبر: ۱۱۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
در آیین تودیع و معارفه استاندار فارس مطرح شد:

افشانی: فاصله‌ای بین من و اصحاب رسانه وجود نداشت/ هرماه یک پروژه ملی در فارس به بهره‌برداری می‌رسد/ مهم‌ترین اقدام ما مصوبه شورای عالی آب بود/ تبادار: این مصوبه راه طولانی دارد/ دوستی مستحکمی با آیت الله ایمانی دارم/ از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فارس استفاده می‌کنم

درحالی افشانی در مراسم تودیع خود از وجود نداشتن فاصله‌ای بین خود و رسانه‌ها سخن گفت که وی فقط در نشست‌های انگشت‌شمار خبری خود پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
افشانی: فاصله‌ای بین من و اصحاب رسانه وجود نداشت/ هرماه یک پروژه ملی در فارس به بهره‌برداری می‌رسد/ مهم‌ترین اقدام ما مصوبه شورای عالی آب بود/ تبادار: این مصوبه راه طولانی دارد/ دوستی مستحکمی با آیت الله ایمانی دارم/ از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فارس استفاده می‌کنم

به گزارش شیرازه، استاندار سابق فارس در مراسم تودیع خود با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که فرصت‌ها مانند ابر درگذرند، گفت: فاصله زمانی چندان زیادی نیست که در این مکان معارفه شدم و امروز تودیع می‌شوم و احتمالا زمان طولانی نخواهد گذشت که زمان تودیعی فرا می‌رسد که دیگر نمی‌توان سخنی گفت و کاری انجام داد و به قول سعدی «ای که دستت می‌رسد کاری بکن/ پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار».

سید محمد علی افشانی از رحمانی فضلی، وزیر کشور به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه و پشتیبان خود در طول دوران خدمت در فارس نام برد و گفت: اگر حمایت‌های شورای تامین فارس نبود نمی‌توانستم به موفقیت دست یابم و وزیر کشور با انتخاب آقای تبادار که از مدیران پاک‌دست هستند خیال مرا راحت کردند اقداماتی که در فارس دنبال می‌کردم بهتر از گذشته دنبال خواهد شد.

او با بیان اینکه شرایط امروز استان در حوزه های مختلف بسیار متفاوت با دو سال گذشته و زمانی که مسئولیت استانداری را بر عهده گرفتم است، گفت: در طول فعالیت خود در استان فارس مبنای عمل خود را بر سه اصل قانون، رعایت حقوق مردم و تعامل منهای تحمیل استوار کردم که رعایت قانون از همه مهمتر است و باید مبنای رفتار هر فردی به ویژه مسئولان باشد و با این نگاه که حقوق انسان‌ها مهم‌ترین حقی است که بر گردن مسئولان است تلاش کردم با تعامل صحیح حقوق مردم رعایت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز در سایه وحدت، همراهی و همکاری که بین تمام مجموعه ها در فارس ایجاد شده، می توان فارس را نه یک استان امنیتی بلکه یک استان امن دانست و در تامین امنیت همراهی آیت‌الله ایمانی و همه ائمه جمعه نقش عظیمی داشته است.

استاندار سابق فارس، امنیت را لازمه پیشرفت هر جامعه ای دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی همه ما باید قدردان کسانی باشیم که زمینه ساز این آرامش و امنیت بودند، شهیدانی که از همه هستی خویش گذشتند تا این امنیت حاکم شود و جانبازان، ایثارگران و آزادگانی که درد و رنج را به جان خریدند تا ایران اسلامی سربلند و پابرجا باشد.

افشانی با اشاره به برگزاری چهار انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگاران رهبری و همچنین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا طی دو سال گذشته افزود: ما این چهار انتخابات را با رعایت قانون و حقوق داوطلبان و رای دهندگان برگزار کردیم و مبنای رفتار ما در این انتخابات قانون و رعایت حقوق افراد بود و در نهایت نیز یک نتیجه مطلوب حاصل شد.

استاندار سابق فارس، تقویت احزاب و نهادهای اجتماعی غیر دولتی و تشکل های صنفی را از دیگر اقدمات خود در حوزه اجتماعی و سیاسی این استان دانست و گفت: در حوزه اقتصاد هم با توجه به اینکه منابع محدود بود و در شرایط خاصی نیز مدیریت را تحویل گرفتم، ساماندهی سه مقوله آب، حمل و نقل و انرژی را در دستور کار قرار دادیم.

او اظهار کرد: مصوبه شورای عالی آب کشور مهم‌ترین اقدام ما در استان بود که به دنبال حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیران نیرو و جهاد کشاورزی در شیراز و تشکیل شورای عالی آب کشور به نتیجه رسید و بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار به قیمت امروز در شورای عالی آب برای فارس تصویب شده است. یکی از مصوبات نیز این بوده است که 350 هزار هکتار از اراضی فارس مجهز به آبیاری نوین شوند و همچنین اعتبار آبخیزداری فارس سه برابر شود تا در یک دهم میلیون هکتار از اراضی طرح آبخیزداری اجرا شود.

افشانی: فاصله‌ای بین من و اصحاب رسانه وجود نداشت/ هرماه یک پروژه ملی در فارس به بهره‌برداری می‌رسد/ مهم‌ترین اقدام ما مصوبه شورای عالی آب بود/ تبادار: این مصوبه راه طولانی دارد/ دوستی مستحکمی با آیت الله ایمانی دارم/ از همه ظرفیت‌ها برای توسعه فارس استفاده می‌کنم

افشانی، افزایش سهم فارس از اعتبارات ملی را از دیگر دستاوردهای دوران فعالیت خود برشمرد و افزود: بحث افزایش این اعتبارات را با توجه به گستردگی و جمعیت فارس با جدیت دنبال کردیم که پیگیری ها و مکاتبات نیز در نهایت نتیجه داد به نحوی که در سال 95 تخصیص اعتبارات ملی استان 112و نیم درصد شد که این مهم بیانگر این مطلب است که آن کاهش سهم استان عملا اصلاح شده است.

استاندار سابق فارس اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل هم اقدامات خوبی انجام گرفت که یکی از آنها آزادراه شیراز اصفهان و دیگری هم ورزشگاه میانرود بود که میزان پیشرفت فیزیکی آزادراه امروز به بیش از 62 درصد رسیده و ورزشگاه میانرود نیز به بهره برداری رسیده است.

او افزود: در بحث گازرسانی به روستاها نیز در دور نخست فعالیت دولت تدبیر و امید، به اندازه بیش از 50 سال قبل از آن گازرسانی انجام گرفت و علاوه بر 786 روستایی که در این چهار سال گازرسانی شد، گازرسانی به 300 روستا نیز در دست انجام است.

افشانی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری نیز در سال 95 یک میلیارد و 22 میلیون دلار به استان فارس اختصاص یافت که این رقم معادل 44 درصد اعتبارات کل صندوق بود که به استان فارس اختصاص یافت.

او خطاب به تبادار، استاندار جدید فارس گفت: از امروز هرماه یک پروژه بزرگ ملی برای افتتاح دارید و طبق برنامه زمان‌بندی آزادراه شیراز اصفهان در هفته دولت سال آینده به بهره‎‌برداری می‌رسد که در آن زمان از ما نیز یاد کنید.

استاندار سابق فارس با بیان اینکه به مردم فهیم فارس می‌گویم هرچه در توان داشتم برای آزادی، امنیت، توسعه و پیشرفت استان به کار گرفتم و امیدوارم قصور و کوتاهی مرا ببخشند، سخنان خود را با این بیت از حافظ به پایان رساند. « گرچه یاران فارغند از یاد من/ از من ایشان را هزاران یاد باد».

درحالی افشانی در مراسم تودیع خود از وجود نداشتن فاصله‌ای بین خود و رسانه‌ها سخن گفت که وی فقط در نشست‌های انگشت‌شمار خبری خود پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و به پرسش‌های خبرنگار ما با جملاتی از قبیل اینکه با هیچ رسانه مکتوبی مصاحبه نمی‌کنم و باید دوربین باشد! پاسخ می‌داد.

دوستی مستحکمی بین من و آیت الله ایمانی وجود دارد

در ادامه این مراسم اسماعیل تبادار، استاندار جدید فارس سخنان خود را اینگونه آغاز کرد که دوستی مستحکمی بین من و آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در فارس وجود دارد و در مدت خدمت در استان بوشهر از راهنمایی‌های ایشان بهره برده‌ام.

او ضمن تقدیر از تلاش‌های افشانی، استاندار پیشین فارس گفت: در پهنه عمرانی به دنبال امامزاده‌های ناپیدا می‌گردم و از فردا همه امامزاده‌های پیدا را که مهندس افشانی آدرس داد، آب و جارو خواهم کشید!

استاندار جدید فارس که در مراسم معارفه خود از روی دلنوشته‌ای می‌خواند که گویا تسلط کافی بر آن ندارد، در ادامه گفت: من به عنوان سربازی آماده و همراه و همگام با سایر مسئولین، آهنگ خدمت سر داده و ساز عمران و آبادی دیار پهناور فارس را کوک خواهم کرد و هر آنچه در توان دارم را در مسیر بهسازی، به‌گزینی، کار و فعالیت به همراه نگاه مدبرانه به کار می‌گیرم.

تمام ظرفیت ها را برای عمران و توسعه فارس به کار می گیریم

تبادار با بیان اینکه از توانایی بخش خصوصی بهره وافر را خواهم گرفت، گفت: از تمام ظرفیت ها و امکانات در جهت توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی هرچه بیشتر استان استفاده خواهیم کرد و خواهیم کوشید از ظرفیت‌های مردمی نیز نهایت بهره را ببریم.

او ادامه داد: حرکت در مسیر توسعه و دستیابی به اهداف تنها در سایه وحدت، همدلی و همراهی محقق خواهد شد و مشتاقانه در این راه قدم برخواهم داشت و باور دارم که تمام موفقیت ها تنها با حُسن تدبیر و ایثار کارگزاران به دست می آید.

استاندار فارس ادامه داد: با وجود تلاش های ارزنده ای که طی سال های گذشته و به ویژه چهار سال اخیر در استان فارس انجام گرفته است اما هنوز رگه‌های محرومیت در پهنه استان قابل مشاهده است و در برخی نقاط مشکلات و کاستی هایی وجود دارد که شناسایی و پیگیری مشکلات سراسر استان را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار خواهیم داد.

او حمل و نقل را از مهمترین مولفه های توسعه برشمرد و افزود: در استان فارس در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه بهبود زیرساخت های حمل و نقل و توسعه راهها انجام گرفته اما برای اینکه به وضعیت مطلوب در حوزه راه‌ها برسد نیاز به احداث 3 هزار و 500 کیلومتر آزادراه در این استان احساس می شود که این را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

تبادار اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز شرایط اقلیمی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی فارس، وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و آرامگاه مفاخر و بزرگانی همچون حافظ و سعدی و همچنین توانمندی ها ظرفیت های بهداشتی و درمانی این استان، همه و همه شرایطی را ایجاد کرده اند تا بتوان از این ظرفیت ها در جهت توسعه همه جانبه استان استفاده کرد.

اگر قبول کنید شهروند فارس محسوب می‌شوم

او با اشاره به دوران مسئولیت خود در سمت معاونت عمرانی استانداری فارس گفت: حدود 12 سال است که در فارس اقامت دارم و اگر قبول کنید شهروند این استان محسوب می‌شوم.

استاندار فارس با اشاره به مصوبه شورای عالی آب تصریح کرد: این مصوبه راه طولانی دارد و ما نیز به مشکلات دولت واقف هستیم، اکنون باید پرسید این مصوبه کجای کار است و چه باید کرد و همه مسئولان مربوطه باید اجرایی شدن آن را دنبال کنند.

تبادار یکی از زمینه‌های پیشرفت استان را کشاورزی عنوان و اظهار کرد: مهم‌ترین مولفه کشاورزی، آب است اما بر اثر خشکسالی‌های متوالی دریاچه بختگان خشک و تالاب پریشان به پریشانی مفرط دچار گشته است.

او با بیان اینکه دست یاری به سوی همه اندیشمندان دراز می‌کنم، گفت: به مقوله فرهنگ و آموزش در سطوح مختلف باید توجه جدی شود و یکی از راهبردهای ذهنی و رفتاری اینجانب خواهد بود.

پایان دلنوشته استاندار فارس نیز این شعر از حضرت حافظ بود که مزاح وی را به همراه داشت: « قدح پر کن که من از دولت عشق/ جوان‌بختِ جهان‌ام گر چه پیرم! ».

به گزارش شیرازه، وزیر کشور عصر شنبه، 25 شهریور ماه برای مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید فارس وارد شیراز شد و ابتدا به دیدار آیت‌الله ایمانی رفت و سپس در مراسم که در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار شد، حضور یافت. آیین تودیع و معارفه با حدود ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

تعداد زیادی از مقامات ارشد استان از مهمانان ویژه مراسم بودند از جمله فرمانده ارشد سپاه و ارتش در فارس، رئیس کل دادگستری فارس، دادستان شیراز، جمعی از اعضاء سابق و فعلی شورای شهر و همچنین علوی، اکبری، پارسایی، زارع، جمالی، رجبی، رضایی و تعدادی دیگر از نمایندگان فارس در مجلس در این آبین حضور داشتند. اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی جدید وزیر کشور و غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در برنامه حضور داشتند و به دلیل ازدحام جمعیت، برخی از مدیران کل استان از جمله مرتضی رهنما و غلامرضا نامورچی در طبقه دوم سالن مستقر شدند. مراسم بدون مجری رسمی برگزار شد و معاون استاندار سابق اعلام برنامه های تودیع و معارفه را بر عهده داشت.

در این مراسم اسماعیل تبادار به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شد. معاون عمرانی استانداری فارس، استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری‌ بوشهر و مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، از جمله سوابق کاری اسماعیل تبادار است.

سید محمد علی افشانی استاندار سابق فارس از تیرماه 94 این مسئولیت را برعهده داشت و اکنون به عنوان معاون عمرانی وزیر کشور به خدمت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان