کد خبر: ۱۱۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
نامه یک مرودشتی به مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری فارس؛

تفاوت قانون کار با نحوه اجرای این قانون

در بخشی از نامه یک مرودشتی به مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری فارس آمده است: درقانون با صراحت قید گردیده که نیروهای سابقه دار پیمانی که در آزمون های استخدامی شرکت نموده اند تفاوتی با نیروهای استخدامی ندارند.

به گزارش شیرازه،  محمد فلاحی فعال سیاسی اجتماعی مرودشت در نامه ای به مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری فارس، در خصوص روند انتخاب شهردار و سرپست شهرداری مرودشت مباحثی را مطرح کرد.

متن نامه به شرح ذیل است:

حضرت محمد مصطفی (ص):
 اِنَّ حُرمَةَ عِرض المُؤمِنِ کَحُرمَةِ دمِهِ و مالِهِ.
حرمتِ حیثیت و آبروی مؤمن همانند حرمتِ جان و مال اوست

جناب مدیرکل امورشوراها وشهرداری های استانداری فارس جناب آقای بیات پور 

سلام علیکم


لازم دانستم به عنوان یک شهروند مرودشتی بخاطر مسائلی که طی این مدت ده پانزده روزی که در شهرمان شاهد و ناظر بوده ایم، مقامات بلند پایه کشوری واستانی و حتا دفتر مقام معظم رهبری و نماینده محترم ولی فقیه دراستان فارس را درجریان امور قرار دهم ولی بزرگان صلاح دانستند تا قبل از این اقدام از حضور جنابعالی استدعا نمائیم تا درجهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهه از این اقدامات چنانچه صلاح دانستید جوابیه ای صادر فرمایید .

درآغاز این پیام حدیثی از پیامبر گرامی اسلام مطرح نمودم که خود گویای همه مسائل است .

آن اداره کل با استناد به بخشنامه وزیر محترم کشور دستوراتی را صادر فرموده اند. حال سوال اینجاست که آیا قانون ارجحیت دارد بر بخشنامه، یا بالعکس؟

برفرض اینکه بخشنامه را مدنظر قرار دهیم، فکر نکنم بخشنامه میبایست طوری تفسیر گردد که قانون را نسخ نماید .

درقانون با صراحت قید گردیده که نیروهای سابقه دار پیمانی که در آزمون های استخدامی شرکت نموده اند تفاوتی با نیروهای استخدامی ندارند.   

بنابرهمین اصل یکی از جوانان متدین، تحصیلکرده، کارآمد، انقلابی و پاکدامن شاغل در شهرداری شهرستان مرودشت توسط اکثریت اعضای شورای شهر بعد از معرفی شخص شهردار جهت تصدی سرپرستی شهرداری معرفی گردیده .
یک مرتبه ازجانب آن اداره کل این درخواست به علت کارمند رسمی نبودن مورد موافقت قرار نگرفته بعد از وقفه ای چند روزه مورد موافقت قرار میگیرد، مراسم معرفی صورت میگیرد و سرپرست محترم مشغول بکار میگردد.

بعد از دو سه روز دوباره اعلام میگردد که این انتخاب جای بحث دارد و به شهردار قبلی ابلاغ میگردد که مشغول بکار شود.

فردای آن روز هردو عزیز در دفتر شهرداری حضور بهم میرسانند و دوباره دستوری دیگری صادر میگردد که مراسم تودیع و معارفه رسمی صورت پذیرد. جناب مهندس فرهادی کارخود را با تشکیل جلسات متعدد با معاونین و جلسه تقدیر از  کارمندان نمونه آغاز میکند تا اینکه درمورخه سه شنبه ۲۱ شهریور ماه طی دستور العملی ازجانب اداره کل تحت مدیریت شما به فرمانداری مرودشت در رابطه با عدم صلاحیت شهردار معرفی شده ابلاغ میگردد.

درپاراگراف ابلاغیه باز شاهد وناظر این مسئله میشویم که انتخاب جناب مهندس صابر فرهادی بنا بر بخشنامه ۷۷۸۰۹ مورخه ۹۶/۵/۱۹غیر قانونی میباشد .

اینجا سه سوال به ذهن خطور مینماید؛

آیا بادرنظر گرفتن آن حدیث نبوی صلاح  است که با حیثیت وآبرو و شخصیت چنین جوانی که از محدود جوانان نمونه، بارز وانگشت شمار این شهر میباشد هتک حرمت روا داشته شود؟

و آیا این بخشنامه در تمامی شهرستانهای استان فارس اجرا گردیده؟

و ضمنا این فعل و انفعالات پی درپی را چگونه میتوان با بخشنامه ریاست محترم جمهوری که به پیوست ارسال میگردد توجیح نمود؟


باتقدیم احترامات فائقه
محمد فلاحی


تصویب نامه شورای عالی اداری

منبع:  مرودشت نا
برچسب ها: قانون ، استخدامی ، شهردار
نظرات بینندگان