کد خبر: ۱۱۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
در آیین تجلیل از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد؛

41هزار ایثارگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمت می‌کنند/ عرصه فرهنگی و اقتصادی به ایثارگری نیاز دارد

لازم است ایثارگران در عرصه فرهنگی نیز قدم بردارند زیرا در جنگ نرم امروز جوانان بر اثر هجمه‌های اینترنتی روح معنوی خود را از دست می‌دهند.

41هزار ایثارگر در دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمت می‌کنند/ عرصه فرهنگی و اقتصادی به ایثارگری نیاز داردبه گزارش شیرازه، گردهمایی مشاوران روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در امور شاهد و ایثارگر روز چهارشنبه 29 شهریورماه به میزبانی شیراز برگزار شد.

مشاور وزیر بهداشت و درمان در امور شاهد و ایثارگران در این گردهمایی گفت: نشست های بسیاری به صورت گردشی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در امور ایثارگران برگزار شد که این نشست به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یک برنامه خاص آموزشی برگزار شده است.

دکتر سید محمدهادی موسوی افزود: قوانین ایثارگری، یک قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مانند تسهیلات استخدامی، آموزشی، بیمه ای و مسکن است که در سال 92 اجرایی شده و در قانون برنامه ششم، موارد بسیاری به این حوزه اختصاص داده شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه یک سند راهبردی رزمندگان تدوین و بسیاری از موارد آن نیز در قانون برنامه ششم پیش بینی و در مجلس به تصویب رسید، اضافه کرد: حدود 41 هزار ایثارگر، شامل جانبازان، آزاده، رزمنده و خانواده شهدا در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به خدمت هستند.

موسوی بیان کرد: در بررسی های انجام شده از عملکرد دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از دانشگاه هایی به شمار می رود که در حوزه ایثارگران، با حمایت رییس دانشگاه که حساسیت ویژه ای به این امر دارد، بسیار خوب فعالیت شده است.

عرصه فرهنگی و اقتصادی به ایثارگری نیاز دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این گردهمایی گفت: امروزه عرصه فرهنگی و اقتصادی، نیاز به ایثارگری دارد که ورود شما ایثارگران ضرورری است و امیدواریم برگزاری این چنین نشست هایی، بارش افکاری در عرصه فرهنگی و اقتصادی باشد.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: این یک نشست هم اندیشی، جمع بندی و یک دست شدن برداشت ها و ایده های قوانین مربوط به حمایت از ایثارگران و خانوده آنان، شفاف شدن  و آگاهی از قوانین این حوزه و اجرای آن است که در صورت وجود نقص در آن پیگیری می شود.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی انجام ایده ها و طرح ها و برنامه های امور شاهد و ایثارگر را دارد.

سه هزار ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خدمت می‌کنند

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور ایثارگران هم گفت: این گردهمایی دو روزه، در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و چگونگی خدمت رسانی به ایثارگران در ایران و مقایسه آن با کشورهای دیگر، برگزار می شود.

محمدحسین سرایداران گفت: در این گردهمایی، از جمعی از پیشکسوتان سپاه، بسیج و ایثارگران دانشگاه که بیش از 20 ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند، تجلیل می شود.

او ادامه داد: در این برنامه علاوه بر توزیع پمفلت و کتاب های آموزشی و برگزاری امتحانی به صورت پیش آزمون و پس آزمون، در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس، اقدامات انجام شده و مسایل موجود، قوانین و مقررات از جمله قانون جامع خدمات به ایثارگران، بحث و تبادل نظر می شود.

سرایداران با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حدود سه هزار ایثارگر وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد، حدود 600 نفر رزمنده هستند که 21 نفر سابقه بیش از 20 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل دارند.

گره‌گشایی از مشکلات مردم نمونه بارزی از فرهنگ ایثارگری است

مدیر آموزشی امور روحانیون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: در هشت سال دفاع مقدس، شاهد تجلی، بروز و ظهور ایثار در تمام اقشار مردم جامعه، دانشگاهیان، اصناف، بازاریان و دانش آموزان بودیم که از کیان و آب و خاک این مملکت دفاع کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حجت الله نوائی افزود: در عرصه سازمانی، نهادی و اداری، خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم، می تواند نمونه بارزی از ایثار، ایثارگری و فرهنگ این مقوله باشد.

او ادامه داد: آنهایی که در هشت سال دفاع مقدس، نقش آفرینی کردند، امروزه هم در عرصه خدمت و خدمت رسانی در بحث عمران و آبادی این مرز و بوم ایثارگری می کنند.

ایثارگران در حوزه فرهنگ جهادی عمل کنند

مدیر آموزشی امور روحانیون نهاد رهبری دانشگاه اضافه کرد: لازم است ایثارگران در عرصه فرهنگی نیز قدم بردارند، زیرا در گذشته با جنگ تسلیحاتی مواجه بودیم اما امروزه در معرض جنگ تبلیغاتی و یک جنگ نرم قرار هستیم که جوانان بر اثر هجمه و حمله ای که از سایت های اینترنتی و فضای مجازی به وجود آمده، جان روح معنوی خود را از دست می دهند و یکی از کارهایی که باید پس از خدمت رسانی به مردم صورت پذیرد، جهاد فرهنگی با محوریت دین و آموزه های دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین نوائی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان گنجینه عظیم هشت سال دفاع مقدس، باید به بهترین نحو در قالب ابزارهای امروزی برای جوانان تبیین شود، البته جوانان ایران حتی دهه هفتاد و هشتاد، با فرهنگ ایثار و شهادت بیگانه نیستند که "محسن حججی" شهید مدافع حرم، شاخص جوانان دهه هفتاد، آن را ثابت کرده است.

در این گردهمایی از رزمندگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که بیش از 20 ماه در جبهه های حق علیه باطل خدمت کردند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان