کد خبر: ۱۱۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

مراسم تشییع پیکر شهید حججی نتیجه نقشه های دشمن را برعکس کرد/گسترش اهداف نهضت سید الشهدا دغدغه ی عزاداران حسینی باشد

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به بازگشت افتخار امیز شهید حججی این شهید بزرگوار را الگویی برای جوانان امروز دانستند و ابراز امیدواری کردند از وجود چنین جوان هایی در کشور.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به بازگشت افتخار امیز شهید حججی این شهید بزرگوار را الگویی برای جوانان امروز دانستند و ابراز امیدواری کردند از وجود چنین جوان هایی در کشور.

دشمن سعی داردمارا به انحراف بکشاند

حجت الاسلام معصومی امام جمعه موقت شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سپیدان اظهار داشت: یکی از چیزهایی که باید به آن توجه کرد ارزش ها وزیبایی هایی که انسان باید درزندگی آنها رادسته بندی کند واهم ومهم کند وبا اهمیت ترین را برای خود انتخاب کند وانسان مومن باید بداند که کدام یک مهم تر از دیگری ودرانتخاب آن باید اهتمام داشته باشد.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان با توجه به فرمایشات امیرالمومنین علی (ع)افزود: مال برای خرج کردن تن آدمی است واگر مشکلی دنیوی برایش پیش بیاید باید از این مال برای رفع مشکل خرج کند واگر مشکلی اخروی باشد هم باید مال وهم جان را بدهد وبدبخت وهلاک شده کسی است که این ضرر را به خود بخرد ومانند افراد دزد زده است که دین اورازده اند وباید به دنبال منفعت برای فردای اخرت خود باشد.

خطیب نماز جمعه سپیدان در خصوص گردشگری باتوجه به ایات قران اظهار داشت : باید مهاجرت وسفرکرد ودر ایندو منافعی وجود دارد باید برخی مواقع مهاجرت کرد تا بفهمند گذشتگان چگونه می کردند واز آنها درس بگیرند؛ ذلت وعزت وهجرت راباید در سیروسفردید وازاینها باید عبرت گرفت  وبرای گشایش در امورات خود باید سفر ومهاجرت نمود واین هم برای شخص وهم برای خانواده منفعتهای زیادی دارد.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان عنوان داشت : زمان ومکان برای امام راحل مطرح نبود وآنچیزی که برایشان مهم بودعمل به تکلیف الهی ومصلحت اسلام مسلمین بود ودر این راه متحمل سختی هایی شد در این راه خستگی برایش مفهومی نداشت وبرای رسیدن به ارمانهای اسلام از هیچ کوششی دریغ نکرد رنج تحمل دوری وتبعید ودشواری هایی را به خود خرید تا دراین راه که راه اسلام باشد به تکلیف الهی عمل کند.

وی در ادامه افزود : ماباید در مراسمات محرم دقت کنیم ومراسمات را به بهترین نحو برگزار کنیم وآنطوری عمل واجرا کنیم که مورد رضای خدا واهل بیت باشد ودراین راه باید بسیار مواظب بود ودقت کرد دشمن در صدد این است که ما را ازدین واهل بیت دور کند وبه انحراف بکشاند که باید در این راه از دین مراقبت ومواظبت نمود نماز رانباید فدای سوگواری وعزاداری کرد؛ امام حسین(ع) برای احیا دین جد ش واقامه نماز بپا خواست وما باید برای پیاده کردن اسلام ناب محمدی هزینه بپردازیم ودر این مسیر مراقب حیله وخدعه های دشمن وشیطان باشیم

 امام جمعه موقت شهرستان سپیدان در خطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود .

ایران سرافرازی خود را مدیون شهدا و و مدافعان حرم است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) افزود:ماه محرم و عاشورا یک ظرفیت منحصر به فرد است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده است؛ محرم نمادی از آگاهی، معرفت، شور و شعف و شعور حسینی است.

وی ادامه داد : انسانی که دلداده و عاشق حق است و هستی خود را برابر اراده خدا می‌ریزد و اطاعت از پروردگار را می‌پذیرد قابل فریب توسط شیطان نیست، ذات مقدس پروردگار در مقام رحمانیت و رحیمیت این گونه نیست که سرسخت‌ترین دشمنان خود را بر بندگانی که دلداده وی هستند مسلط نکند.

خطیب نماز جمعه زرقان بیان کرد : مشکل اینکه شیطان بر ما مسلط می‌شود این است که ما بنده نیستیم و عبودیت اختیاری نداریم و برخی در عرصه عبودیت خدا قرار گرفته و دارای عبودیت ارادی هستند و آن را بر همه جریان زندگی خود ترجیح داده‌اند و بندگی را پذیرفته‌اند اما یک باره ریزش پیدا می‌کنند.

امام جمعه زرقان،زرقان را به عنوان شهری بسیار مذهبی دانست و از همگان خواست ایام تاسوعا و عاشورا بهتر از سال های قبل برگزار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی افزود : مدافعان حرمی که در سوریه مبارزه میکنند در واقع از مرزهای ما دفاع میکنند و کسانی مثل محسن حججی راه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین را ادامه میدهند و جان خود را میدهند تا ایران سرافراز باشد.

وی با اشاره به رشادت های امروز مدافعان حرم و شهید حججی تصریح کرد:شهدای مدافع حرم همچون شهید محسن حججی با روحیه انقلابی و با بصیرت و حرکت جهادی به دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفتند.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به مناسبت روز نیرو انتظامی گفت: ما آرامش کشور و امنیت مردم و مسئولان را مدیون نیروی انتظامی هستیم.


با وجود تهاجم فرهنگی شاهد رشد جوانانی مانند شهید حججی هستیم

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه هدف از قیام امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: سیدالشهداء علیه حکومت باطلی قیام کرد که ریشه همه فسادها بود، اطرافیان معاویه می‌دانستند یزید صلاحیت این مقام را ندارد، یزید آماده بود که در ادامه اقدامات معاویه تیشه آخر را به ریشه اسلام بزند، در چنین شرایطی امام حسین(ع) قیام و امر به معروف و نهی کردند.

وی درباره فریضه امر به معروف و نهی منکر اظهار داشت: شرط اثرگذاری این است که آمر امر به معروف و نهی منکر دلی پاک و قلبی نورانی داشته باشد، دل انسان خدا باور باشد و با تمام وجود قیامت را قبول کرده باشد و شرط دیگر زبان پاک و خیرخواه است.

امام جمعه صفاشهر افزود: باید بدانیم ریشه امر به معروف ونهی از منکر بر اساس محبت است، چنان که سیدالشهداء فرمودند کسی که تو را دوست دارد از کار زشت باز می‌دارد.

وی ابراز کرد: سیدالشهدا با فداکاری خود نهی از منکر کردند و هر چه به قیام عاشورا نزدیک می‌شدند سخنان خود را صریح‌تر بیان می‌کردند و این برای ما درس است که هر چه از انقلاب می‌گذرد و به قیام امام زمان نزدیک‌تر می‌شویم سخنان ما نیز باید انقلابی‌تر و صریح‌تر شود.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به تلاش مستکبران برای ضربه زدن به اسلام تاکید کرد: هدف نهایی دشمنان اسلام و ملت ما این است که از اسلام جز ظاهر چیزی باقی نماند و ظهور به تاخیر افتد و برای این کار به روش‌های مختلف تمام توان خود را به کار بسته‌اند.

وی تهاجم فرهنگی را از روش‌های مقابله دشمن با اسلام دانست و گفت: در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ما تلفاتی دادیم اما چون شیعه امام دارد هیچگاه به بن‌بست نمی‌رسد و دوباره خود را بازیابی می‌کند.

خطیب جمعه صفاشهر اظهار داشت: در همین ایام شاهدیم جوانانی که امام(ره) را ندیدند و شاهد پیروز انقلاب نبودند در حال تقویت هستند و از جهت دینداری و ولایت‌مداری دارای ویژگی‌های نابی هستند و شهید حججی و میلیون‌ها جوان مانند ایشان از جمله این جوانان هستند که در میان تهاجم فرهنگی تربیت شدند.

 وی افزود: هدف از توطئه‌هایی مانند طالبان، داعش و اکنون موضوع استقلال کردستان، ایران است و باید بدانیم در میان این تهاجم، ولایت فقیه باعث حفظ انقلاب است.

امام جمعه صفاشهر ابراز داشت: با این سخن که همه چیز از دست رفت جوانان را نا امید نکنیم، انقلاب ما با شعار یاحسین شروع شد و اکنون نیز مدافعان حرم این شعار را بر زبان دارند، این وقایع امید ما را به ظهور امام زمان(عج) بیشتر می‌کند زیرا امام زمان(عج) با شعار یا لثارات الحسین(ع) و با حسین حسین گفتن دل‌ها را جذب می‌کند.

وی افزود: باید قدر این مجالس و روضه‌ها را بدانیم و برای حسینی شدن و ظهور امام زمان(عج) تلاش کنیم.

جاده جدید نی ریز به استهبان بدون انجام مطالعات به بهره برداری رسید/ ترمیم مجدد آن ضایع کردن بیت المال می باشد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: حرکت امام حسین (ع) برای احیا دین اسلام بود.

وی ادامه داد: دلیل اینکه خداوند در قرآن کریم قوم یهود را مذمت کرده است، عدم جلوگیری آنها از ترویج منکرات در جامعه بوده است.

امام جمعه نی ریز افزود: با اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر سایر فرایض و وجوبات نیز عملی خواهد شد.

آیت الله فقیه با اشاره به جانبازان قطع عضو عنوان داشت: مسوولان درد و دل این بزرگواران را بشنوند و به اموراتشان رسیدگی شود.

وی خاطر نشان شد: این جانبازان شهدای زنده هستند، خانواده ها، زن و فزندانشان نیاز به همراهی و کمک دارند.

خطیب جمعه نی ریز در ادامه بیان کرد: این بزرگواران عضوی از بدن خود را به خاطر حفظ کشور از دست داده اند، از لحاظ مادی هیچ ولی دغدغه تکریم و احترام دارند و اینکه ما نباید آنها را فراموش نکنیم.

امام جمعه نی ریز اظهار داشت: دنبال ازدواج خیابانی و اینترنتی نباشید که غیر از زندان و گرفتاری چیز دیگری ندارد.

وی در خصوص عملکرد ناصحیح بانکها تصریح کرد: دیر کرد بانکها حرام است، خلاف قرآن و اسلام می باشد، کشور؛ کشور امام حسین (ع) می باشد نه ربا خوارها.

آیت الله فقیه ادامه داد: مسوولان فقرا و ضعفا را بیچاره کرده اند، مردم هم به خاطر مشکلاتشان مجبورند تن به این مسائل بدهند و این بساط باید برچیده شود.

امام جمعه نی ریز خاطر نشان شد: با زدن بنر و پوستر امر به معروف و نهی از منکر دردی دوا نمی شود، صحبت شود، تذکر بدهید، مطالبه کنید و با شمر و یزید زمانه مبارزه کنید.

وی با اشاره به در پیش بودن روز نیروی انتظامی عنوان داشت: ایامی که همه تعطیل هستند، این قشر آماده باش و در خدمت نظم و امنیت جامعه هستند.

خطیب جمعه نی ریز افزود: نیروی انتظامی با کسانی که مخالف امنیت کشور هستند مبارزه و مقابله کند و با تمام قدرت برنامه های خود را به پیش ببرند.

وی ادامه داد: مردم نیز در این ایام با نیروی انتظامی همراهی و همکاری کنند.

آیت الله سید محمد فقیه در ادامه با تذکر به مدیر کل راه استان فارس عنوان داشت: مسیر واریانتی نی ریز به استهبان بدون مطالعه ساخته شده است، و هرچه هم خرج شود حق مردم را ضایع کردن می باشد.

امام جمعه نی ریز ادامه داد: در خصوص افتتاح مجدد این مسیر دقت شود و همه جوانب در نظر گرفته شود، روشنایی این مسیر باید به طور کامل انجام شود.

وی در پایان خاطر نشان شد: چرا در گذشته به این مردم و این شهر خیانت شده است، حق مردم یک شهر در خصوص افتتاح و راه اندازی یک جاده بدون انجام مطالعات ضایع شده است و می خواهیم که مسوولان در بازگشایی مجدد این مسبر همه جوانب را در نظر بگیرند.


مسولان استانی بانک انصار بوانات را بازگردانند/مراقب باشید برای انجام مستحب گناهی مرتکب نشویم

 حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز به جمع شدن بانک انصار بوانات و رجوع مشتریان این بانک به شهرستان خرمبید اشاره کرد و گفت: متاسفانه باید عرض کنیم که مسولان استانی توجهی به خواسته مردم ندارند و حتی به سخنان خود نیز احترام نمی گذارند چرا که خودشان قول دادند که این بانک جمع آور نمی شود اما یکی دو روز است که چنین اقدامی انجام گرفته است.


وی افزود: متاسفانه در کشور اسلامی ما نگاه بانک ها به بنگاههای اقتصادی که باید سود آور باشند سبب شده که تمام خدمات اسلام و کشور و جمهوری اسلامی و سپاه را نیز زیر سوال ببرند و بانکی که طی سال گذشته بالغ بر 350 میلیون سوداوری داشته و بیش از چندین هزار نفر از مردم و عمدتا بسیجیان در این بانک حساب دارند به گفته مسولان بدلیل زیان ده بودن تعطیل می شود و باید مسولان استانی به این مهم رسیدگی کنند و این شعبه از بانک انصار را بازگردانند.


امام جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، از حضور باشکوه مردم خصوصا تهران، مشهد، اصفهان و نجف آباد در مراسم تشییع شهید مدافع حرم شهید حججی قدردانی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه علاوه بر تمام فضاسازی های دشمنان در تضعیف جایگاه شهدا، لکن مردم هنوز به شهدا احترام می کنند و این حضور مردم در مراسم تشییع شهید حججی مشت محکمی به دهان دشمنان ایران اسلامی بود.


خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود از برگزار کنندگان مراسم عزاداری امام حسین(ع) و حضور مردم در این مراسم تشکر کرد و گفت: تشکر می کنم از هیئات عزاداری که اقامه عزای سیدالشهدا را به نحو باشکوهی با حضور مردم مومن برگزار می کنند اما باید مراقب باشیم برای انجام این مستحب خدای ناکرده مزاحمت برای سایر مردم و عبور و مرور درست نکنیم که گناهی گردن ما را بگیرد.

گسترش اهداف نهضت سید الشهدا دغدغه ی عزاداران حسینی باشد

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز این شهرستان ،  اصلاح امت اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر را از مهم ترین اهداف نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: گریه بر مصیبت اهل بیت کافی نیست و باید اهداف این مکتب ترویج یابد.

وی در ادامه بیان داشت : نبود شغل ، اساسی ترین مشکل جامعه امروز است که اهل علم از جمله روحانیون و دانشگاهیان درصدد رفع این مشکل برآیند.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه ها یادآور شد: اهل علم مسئولیت اجتماعی داشته و در راستای تحقق این مهم در جامعه تشکل مردمی ایجاد کنند.

آیت الله دژکام آتش به اختیار را میدان داری حرکت اصلاح اجتماعی عنوان کرد و افزود:هرجا که مسئولان نتوانسته اند اهداف نظام را کامل تحقق دهند باید با آتش به اختیار در صدد کمک به رفع آن برآمد.

وی بر ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیز تاکید و تصریح کرد :حجاب مناسب بانوان لازمه حضور در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) است و شرکت کنندگان این مراسم ها باید به آن متعهد باشند.

مراسم تشییع پیکر شهید حججی نتیجه نقشه های دشمن را برعکس کرد / صلاح نیست نماد های عزاداری استهبان به دیگر شهرستان ها آموزش داده شود

حجت الاسلام خاوری، امام جمعه استهبان افزود: فتنه های زیادی رخ داده است و فتنه ای که از داعش بزرگ تر است همین تجزیه کردستان عراق است که یک اسرائیل می شود در دل کشورهای مسلمان منطقه و همسایه ایران؛ دشمنان می خواهند نقشه نیل تا فرات خود را اجرا کنند و مطمئنا بعد از جدایی کردستان فتنه هایی برای تجزیه عراق به مناطق و کشور های دیگر را انجام خواهد داد.


وی در ادامه گفت: مراسماتی مثل چهارچو گردانی یا چک چکو نمادهای عزاداری استهبان هستند و باید با شکوه هرچه تمام تر در خود استهبان برگزار شود و صلاح نیست نمادهای عزاداری ما در شهرستان های دیگر برگزار شود و یا آموزش داده شود.


وی در انتها مراسم شب شعر عاشورا را مهم خواند و گفت: تمامی مردم و مسئولین نسبت به هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه دقت نظر داشته باشند.



برچسب ها: فارس ، نماز جمعه ، حججی
نظرات بینندگان