کد خبر: ۱۱۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

آتش در ارتفاعات سپیدان مهار شد

آتش سوزی در منطقه سرن آباد شهرستان سپیدان با حضور نیروهای انتظامی ، مردمی ؛ امدادی ؛ آتش نشانی واداره منابع طبیعی سپیدان مهار شد.

به گزارش شیرازه، آتش سوزی در منطقه سرن آباد شهرستان سپیدان با حضور نیروهای انتظامی ، مردمی ؛ امدادی ؛ آتش نشانی واداره منابع طبیعی سپیدان مهار شد.

این آتش سوزی که در مراتع سرن آباد از توابع شهرستان سپیدان خسارتی وارد کرده بود ؛ با حضور نیروهای حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان ونیروهای امدادی ونیروهای مردمی مهار شد.
میزان خسارت وارده و عوامل ایجاد حریق از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.مناطق یادشده که یک منطقه پردرخت با پوشش گیاهی مناسب است به علتی نامشخص دچارحریق شدند.

بخش عظیمی از مراتع طبیعی سپیدان درآتش سوخت اما به محض اطلاع و طی تماس تلفنی با آتش‌نشانی تیم اطفاء در محل حاضر و زبانه‌های بیرحمانه آتش را که خسارت زیادی به مزارع رساند را مهار کردند.

 دربررسی های اولیه نشان می دهد علت آتش سوزی مسبب انسانی بوده که منجر به حریق شده است ولی کارشناسان آتش نشانی پیگیری و بررسی علت حادثه است که به محض روشن شدن آن اطلاع رسانی خواهد شد.

 این گزارش حاکی است؛ نیروهای عملیاتی به سرعت با بکارگیری تجهیزات انفرادی، لوله های آبرسانی و دستگاه های تنفسی از چندین سمت عملیات مهار و خاموش کردن را آغاز وپس از چند ساعت آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند و از گسترش آتش سوزی به دیگر مناطق جلوگیری نمودند.

متاسفانه در این فصل آتش سوزی در جنگلهای شهرستان، خسارت زیادی به منابع طبیعی جنگلها شهرستان وارد می کند. بر اساس اعلام نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان سپیدان، ۸ هکتار از منابع طبیعی منطقه در این آتش سوزی از بین رفته است

منبع: مارگون.

برچسب ها: سپیدان ، اتش سوزی ، فارس
نظرات بینندگان