کد خبر: ۱۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

سپیدان میزبان ارزیابان منتخب علوم پزشکی کشور

سومین روز کارگاه آموزشی ارزیابان منتخب بهداشتی قطب های چهار و پنج دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور، به میزبانی شبکه بهداشت و درمان سپیدان ، برگزار شد.

به گزارش شیرازه، دکتر بابک فرخی مدیر گروه برنامه پزشک خانواده وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگارما ، ضمن اشاره به جمعیت 28 میلیونی تحت پوشش برنامه پزشک خانواده و نیاز به ارزیابی این برنامه توسط افراد متخصص گفت: پایش یکی از ابزارهای سنجش برنامه ها جهت اطمینان از حرکت در مسیر درست و به سمت اهداف است.

فرخی اظهار داشت: برای انجام یک پایش و نظارت کامل، به افرادی توانمند و قوی احتیاج داریم تا برنامه های وزارت بهداشت را پایش و اهداف را پیگیری نمایند که هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی تربیت ارزیابانی است که توانمندی پایش و نظارت بر مراکز ارائه دهنده خدمات در حوزه بهداشت را کسب نمایند.

وی ادامه داد: با همکاری بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، ریاست و معاونین این دانشگاه ، این کارگاه با حضور کارشناسانی از قطب 4 و 5 دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مدت سه روز و ارائه ده سرفصل آموزشی برگزار شد.

 عبدالرسول همتی قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز گفت: در راستای توانمندسازی کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی قطب های چهار و پنج حوزه سلامت کشور در اجرای پایش و ارزشیابی استاندارد از سطوح مختلف ستادی و محیطی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به برگزاری یک کارگاه سه روزه با حضور بیش از 30 ارزیاب منتخب، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرد که شبکه بهداشت و درمان سپیدان مقصد این دوره در سومین و آخرین روز از برگزاری کارگاه انتخاب شد.

همتی افزود: هدف از سفر به سپیدان بازدید عملی از واحدهای محیطی ارائه دهنده خدمت در مرکز خدمات جامع سلامت این شهرستان بود و از آنجا که شبکه بهداشت و درمان سپیدان، از لحاظ تکامل سیستم و پوشش مراقبتی در سطح بالایی قرار دارد ،این شهرستان جهت بازدید عملی انتخاب شد.

گفتنی است در آخرین روز از برگزاری این کارگاه ، ارزیابان منتخب به صورت عملی با ویژگی ها و امکانات سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) آشنا شده و از واحد های مختلف در مرکز خدمات جامع سلامت (رئیسی) بازدید نمودند.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان