کد خبر: ۱۱۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
مسئول کتابخانه عمومی زنده یاد محمد حسن رجبی شهرستان نی ریز مطرح کرد؛

حافظ شاعر تمامی قرن هاست / عضویت در کتابخانه ها برای خبرنگاران افتخاری رایگان می باشد

مسئول کتابخانه‌ ی عمومی زنده یادمحمدحسن رجبی شهرستان نی ریز بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت : بدون شک حافظ درخشان ترین ستاره فرهنگ فارسی است.

به گزارش شیرازه،  ایرج جعفرزاده مسئول کتابخانه عمومی زنده یاد محمد حسن رجبی شهرستان نی ریز در گفت و گو با خبرنگار نی ریز گفت: به مناسبت روز بزرگداشت حافظ از طرف نهاد کشوری، در این روز عضویت در کتابخانه های عمومی بین ساعت 8 تا12 به صورت رایگان انجام شد.

مسئول کتابخانه عمومی زنده یاد محمد حسن رجبی نی ریز با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب که حافظ درخشانترین ستاره فرهنگ فارسی است گفت: در طول این چند قرن تا امروز هیچ شاعری به قدر حافظ در اعماق و زوایای ذهن و دل ملت ما نفوذ نکرده است.

وی افزود: او شاعر تمامی قرن هاست و همه قشرهاست وهرکدام درحافظ، سخن دل خود را یافته اند و به زبان اوشرح وصف حال خود راسروده اند.

ایرج جعفرزاده خاطر نشان شد: شاعری که دیوان او تا امروز هم پر نشرترین و پر فروش ترین کتاب بعد از قرآن است و دیوان او در همه جای این کشور و در بسیاری از خانه های یا بیشتر خانه ها با قداست و حرمت در کنار کتاب الهی گذاشته می شود.

جعفر زاده با بیان اینکه حفظ غزل های حافظ موجب تقویت حافظه انسان می شود افزود : این کتابخانه نزدیک به 6 سال است که کلاس های با موضوع مشاعره و نویسندگی را در تمام گروه های سنی برگزار می کند که هدف عمده آن انس بیشتر مردم با دیوان حافظ می باشد.

وی ادامه داد : عضویت برای گروه های خاصی مانند:افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ، فرزندان شهدا ، خبرنگاران افتخاری و... در دیگر روزها نیز به صورت رایگان می باشد .

جعفر زاده در پایان گفت : عضویت خبرنگاران به صورت سراسری می باشد تا از امکان به امانت بردن کتاب در سراسر کشور بر خوردار باشند.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، کتابخانه ، رجبی
نظرات بینندگان