کد خبر: ۱۱۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌‌ریز خبر داد؛

برداشت پسته از ۱۷ هزار هکتار از باغات شهرستان نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌‌ریز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 14 هزار تن پسته از باغات شهرستان نی‌ریز برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود که افزایش 10 درصدی را نسبت به سال گذشته دارد.

به گزارش شیرازه، داریوش طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با بیان اینکه برداشت پسته از ۱۷ هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان آغاز شده است و تا پایان مهر ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ هزار تن پسته از باغ‌های نی‌ریز برداشت شود.

وی افزود: پسته های تولیدی به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

طهماسبی ادامه داد: در شهرستان نی‌ریز ارقام پسته اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و اوحدی تولید می‌شود که برای فرآوری این محصول، ۱۴ ترمینال ضبط و فرآوری پسته در نقاط مختلف شهرستان مجوز تأسیس و بهره‌برداری گرفته و در حال فعالیت هستند.

وی پیش بینی کرد برداشت پسته امسال ۱۰ درصد افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف شهرستان برای تولید پسته گفت: در سال‌های اخیر بدلیل کاهش سطح آبهای زیرزمینی و افت کیفی آب در مناطق مختلف، بسیاری از باغداران شهرستان با احداث باغات پسته به تولید این محصول روی آوردند و شهرستان را همچنان در رتبه اول تولید پسته در استان فارس نگه داشته‌اند.

طهماسبی در پایان گفت: مشکل بزرگی که در تولید و فرآوری پسته وجود دارد بارگیری و خروج این محصول هنگام برداشت به شهرها و استان‌های همجوار است که با احداث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان توسط سرمایه‌گذاران علاقمند، علاوه بر رونق اقتصادی، محصولات فرآوری شده با نشان و برند منطقه‌ی تولید محصول،  به بازارهای خارجی صادر خواهد شد.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، کشاورزی ، جهاد
نظرات بینندگان