کد خبر: ۱۱۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶
کارشناس امور سیاسی:

تداوم سند2030 در قالب تربیت معلم اخلاق

کارشناس امور سیاسی فیروزآباد گفت: پروژه نفوذ مخرب تر از جنگ سخت در دستور کار غرب اینبار با پوشش دوره های تربیتی کلید خورد.

به گزارش شیرازه، مرتضی دهقان کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری دوره تربیت اخلاق با همکاری یونسکو در ایران اظهار کرد: در هیاهوی مباحث سیاسی و پایان قطعی شکست برجام و تثبیت بدعهدی آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن غرب و تلاش مرموزانه آمریکا و اروپا برای بازگشت به مذاکرات آن هم به بهانه‌های جدید موشکی و منطقه ای، اما با همه اینها خبری مبنی بر برگزاری دوره تربیت معلم اخلاق با همکاری یونسکو و دانشگاه محیط زیست در شهر کرج به شدت اذهان را نگران میکند.

وی افزود: پس از شاهکار تاسف بار دولت در قضیه پذیرفتن سند 2030 و بی توجهی های ارگانهای مختلف نظارتی کشور من جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، که در نهایت ورود مستقیم مقام معظم رهبری را برای جلوگیری از اجرایی شدن آن سند ذلت بار و سراسر خلاف شرع اسلام و فرهنگ ایرانی در پی داشت جای بسی تاسف و نگرانی است که قرار است کلاس هایی در آن همان راستا مورخ 28 اکتبر تا 3 نوامبر در شهر کرج تحت همکاری متخصصین به اصطلاح بین المللی آموزش اخلاق برگزار شود.

دهقان با اشاره به محتوای اصلی این کلاس ها و اهداف پیش روی یونسکو بیان کرد: جالب است که اخلاق مدنظر در این دوره آموزشی مبتنی بر آموزه ها و افکار الحادی اومانیسم و البته محتوای اعلامیه جهانی حقوق بشر و جزواتی منسوب به یونسکو است که انسان محوری در عالم را در حد خوی حیوانی تنزل میدهد و خصیصه هایی چون شهوترانی و میل به دستیابی به قدرت آن هم به هر وسیله ای را به موجب مادیگری و عدم اعتقاد به جهانی ابدی توجیه و تحلیل می کنند.

وی ادامه داد: برای مثال در یکی از مباحث طرح شده بحث اخلاقی بودن یا نبودن اجازه خودکشی به بیماران آن هم از منظر "اخلاق مبتنی بر ارزش های انسانی" مورد بررسی قرار گرفته است.

کارشناس امور سیاسی گفت: مشخصا طرح همچین مبحثی تنها از تفکرات لیبرال مسلکانه و الحادی غرب نشئت میگیرد که انسان را در حد خوی حیوانی بی بهره از قوه تفکر و تخیر تنزل میدهد و او را موجودی بدون حکمت و بیهوده و بدون خالق فرض می کند.

مرتضی دهقان با بیان اینکه اهداف و منافع غرب از ایجاد چنین کلاسهایی از قبل مشخص شده است تصریح کرد: فارغ از تمامی مغایرت های فاحش و اساسی که اعلامیه جهانی حقوق بشر و جزوات یونسکو با آموزه های دینی و ارزش های انقلابی کشورمان دارند مسئولان کشور در دولت جمهوری اسلامی و البته بخش های نظارتی، چطور به خود اجازه میدهند تا معیارهای آموزش اخلاق آن هم برای معلمان و کارشناسان ارشد کشورمان از خارج از مرزها و توسط ناقضان اصلی اخلاق و کشورهایی قرار گیرند که جهت نیل به اهداف و منافع خود در کمال بی اخلاقی هیچ حقوقی برای سایر ملت ها قائل نیستند.

این کارشناس امور سیاسی افزود: برگزاری این دوره مشکوک درحالی است که مدت زیادی از هشدار مقام معظم رهبری در خصوص پروژه نفوذ در بخش های مختلف جمهوری اسلامی توسط معاندین و منافقین نسبت به این نظام مقدس، نمی گذرد و حتما حضور سال گذشته "آلن گودمن"، یکی از مهمترین بازوهای سیا در تربیت نیرو، در پوشش دوره آموزشی در کشورمان جزئی از همان پروژه بوده است.


وی خاطرنشان کرد: لذا مسئولان دولتی اعم از سیاست خارجه و آموزش و پرورش کشور حتما بایست درخصوص برگزاری چنین دوره هایی بیشترین حساسیت را از خود نشان دهند و تحت تاثیر بازیهای سیاسی و رسانه ای، تن به انعقاد قراردادهایی پوشالی و ضد آموزه های دینی و ضد ارزشی و فرهنگی مان و البته اجرایی کردن دوره هایی این چنین که در محتوا هیچ دستاورد و توجیه علمی و ارزشی برای کشور ندارد ندهند.

منبع: فیروزنا

نظرات بینندگان