کد خبر: ۱۱۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستانهای فارس؛

وابستگی برای ما خطر دارد، اقتصاد ما نباید وابسته باشد/ پروژه تونل محرم کازرون مورد کم لطفی مسؤولان

ائمه جمعه شهرستانهای فارس در نماز جمعه این هفته با اشاره به وابستگی برخی کشور ها به غرب این وابستگی را خطر ناک و مانع پیشرفت کشورها دانستند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستانهای فارس در نماز جمعه این هفته با اشاره به وابستگی برخی کشور ها به غرب این وابستگی را خطر ناک و مانع پیشرفت کشورها دانستند.


وابستگی برای ما خطر دارد، اقتصاد ما نباید وابسته باشد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: معاویه صفتان به دنبال مقام و جایگاه دنیوی هستند.


امام جمعه نی ریز افزود: افراد شاخص دنیا پرست همیشه با دین اسلام مقابله کردند و در انقلاب اسلامی نیز امثال آنها وجود دارند.

وی در ادامه با اشاره به به جنایات بنی امیه و به شهادت رساندن امام حسین (ع) گفت: خطبه های حضرت  زینب و امام سجاد(ع) چهره های ننگین و واقعی آنها را نمایان کرد.


آیت الله فقیه عنوان داشت: نگذارید دشمنان دین و منافقان در جامعه رخنه کنند و سردمدار شوند و نسل جوان را فریب دهند .

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه ها و توصیه های رهبری را جدی بگیرد، مسئله برجام برای ما کاری نمی کند و به گفته رهبری اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را ریز ریز می کنیم.


خطیب جمعه نی ریز عنوان داشت: دولت های غربی بدانند در مسائل دفاعی ما، حق دخالت ندارند.

وی ادامه داد: ببینید که با ورود ایران به مسئله کردستان و سوریه همه آنها به سرانجام رسیدند.


آیت الله فقیه در پایان با اشاره به اینکه باید دست از ابستگی برداریم بیان کرد: وابستگی برای ما خطر دارد اقتصاد ما نباید وابسته باشد، اقتصاد مقاومتی را باید پیگیر باشیم و صنعت و علم ما پیشرفت کند .

 پروژه تونل محرم کازرون مورد کم لطفی مسؤولان

حجت الاسلام محمد خرسند در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با تأکید بر حضور با شکوه در کنگره بین المللی اربعین حسینی اظهارداشت: اربعین، فقط روزی از روزهای سال نیست، بلکه آیینه ای است دربرابر چشمان میلیون ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرّم نقش می بندد.

وی گفت: اربعین حسینی، روز باشکوهی است که از خون حسین(ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ بنابراین ارادتمندان به اهل بیت (ع) هرساله با شور و بصیرت و عشق به اباعبدالله (ع) با کمترین امکانات لازم حضور با شکوهی دارند.

امام جمعه کازرون به چهارم آبانماه سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: روحیه استعمارگری در وجود مقامات آمریکایی از گذشته تا کنون وجود داشته و در گوشت و خون آنان عجین گشته است.

خرسند تصریح کرد: همواره مقامات آمریکایی به دنبال تغییر رژیم در ایران بوده اند از رؤسای پیشین تا به امروز همگی هدفشان سرنگونی و تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه رؤسای  جمهوری پیشین آمریکا یک به یک آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی را به گور برده اند و رؤسای فعلی هم این آرزو را دیر یا زودبه گور خواهند برد.

امام جمعه کازرون گفت: با یاری خدا و درایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امروز جمهوری اسلامی قوی تر از هر زمانی است و به مبارزه خود علیه ظالمان ادامه خواهد داد.

خرسندبا بیان اینکه جمهوری اسلامی بدون اجازه دولتی در امور داخلی کشوری دخالتی ندارد تصریح کرد: با درخواست دولت عراق به قضیه کردستان و کرکوک ورود پیدا کرد و غائله و فتنه گری دشمنان در آن منطقه را خواباند.

وی افزود: چنانچه جمهوری اسلامی جلو داعش را نمی گرفت امروز بسیاری از پایتخت های کشورهای عربی در اشغال و تصرف داعش بود.

امام جمعه کازرون گفت: آمریکا رژیمی مثل رژیم گذشته ایران را می خواهد که بتواند قانونی مانند کاپیتولاسیون را به تصویب برساند.

خرسندتصریح کرد: مذاکره آمریکا فقط برای نابودی جمهوری اسلامی است و بر همین اساس مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را بی فایده می دانند.

وی ادامه داد: به همت جوانان حزب اللهی در مسائل دفاعی و نظامی قوی هستیم اما در مسائل اقتصادی لنگ می زنیم که در این راستا تنها راه حل مشکلات اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته های درون است.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به بحث پروژه تونل محرم کازرون و متوقف شدن این پروژه مهم اشاره کردو گفت: در دولت گذشته  عملیات اجرایی  این پروژه مهم و خواسته بحق مردم کازرون آغازشد که مورد بازدید چند وزیر راه هم هرساله قرار می گیرد اما در خروجی این بازدید ها و وعده وعیدها تا کنون چیزی عاید مردم کازرون نشده است.

خرسندتصریح کرد: این پروژه همواره از دولت گذشته تا کنون مورد کم لطفی مسؤولان قرار گرفته و هیچ انگیزه قوی برای پی گیری این پروژه در مسؤولان استانی وجود ندارد.

وی گفت: ادامه نیافتن این پروژه را به بهانه کم پولی تعبیر می کنند حال سؤال این جاست که چرا پروژه های دیگر فعال هستند و فقط روند اجرایی این پروژه را بر بی پولی می گذارید.

امام جمعه کازرون ادامه داد: در سال گذشته این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار داشته که ریالی متأسفانه برآن اختصاص نیافته است.

خرسند در پایان متذکرشد: به مطالبه گری در رابطه با این پروژه مهم که خواسته عمومی مردم این شهرستان است تا حصول نتیجه ادامه خواهم داد.

دشمنان بدانند همه مردم ایران یک سپاهی هستند

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه جهرم در خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه ی این هفته با انتقاد از سخنان اخیر ترامپ در مورد کشورمان گفت:این شخص آنقدر کوچک است که به خود اجازه واکنش به سخنان وی نمی دهیم.

وی اظهار داشت:ترامپ بداند مردم ما برای صحبت های او هیچ ارزش و اهمیتی قائل نیستند و می دانیم او طبلی تو خالی بیش نیست.


آیت الله دژکام با بیان اینکه مردم ما ملتی بصیر هستند، افزود:آمریکا بداند مردم ما به خوبی می دانند سپاه پاسداران نیروی خدوم کشورمان است و همه مردم ایران  سپاهی هستند.


وی با تاکید بر اینکه سیاستمداران ما طبق منویات رهبر معظم انقلاب عمل کنند، ادامه داد:به فرموده این رهبر بزرگ و بصیر دشمنان نه با برجام و صنعت موشکی کشور بلکه با دین اسلام مشکل دارند.

خطیب جمعه جهرم خطاب به جوانان، تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم نیاز به علم داریم و بایداز لحاظ٬ اقتصادی٬ فرهنگی٬ سیاسی به آن نقطه از قدرت برسیم که هیچ فردی به خود اجازه دخالت در امور کشورمان ندهد‌.


آیت الله دژکام در بخشی دیگر از خطبه های امروز نماز جمعه جهرم،اتحاد را رمز پیشرفت شهرستان عنوان و‌مسئولان جهرم  را به اتحاد و همدلی بیشتر توصیه کرد.

آمریکا بداند که نمی تواند صفت یاغی گری خود را به ما نسبت دهد

حجت الاسلام عارفی نژاد امام جمعه موقت شهرستان بوانات در خطبه های نماز با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا، آمریکا را بر هم زننده نظم و امنیت جهانی برشمرد و اظهار داشت: سخنان یاوه و بی اساس ترامپ رییس جمهور آمریکا ماهیت نظام آمریکا را بر ملا کرد و به همه جهان نشان داد که آمریکا بر هیچ عهد و پیمانی استوار نیست و نخواهد بود و من از مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشور عزیزمان که جواب دندان شکنی به این رییس جمهور دیوانه دادند قدردانی می کنم.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا به همه ثابت کرد که مطالعه هم ندارد چرا که قبل از اینکه قاره آمریکا کشف شود خلیج فارس در کتب مختلف و نقشه های متعدد با نام خلیج فارس بوده و خواهد بود و دوما هم اینکه آمریکا یاغی و گردنکش است چرا می خواهید این صفت را به مردم و کشور پاک ایران زمین نسبت دهید.؟ مردم دنیا جنایات شمار ا در کشورهای مختلف فراموش نکرده ونخواهند کرد.

امام جمعه موقت بوانات در جای دیگری از خطبه ها به ثبت و راه اندازی یک موکب بنام شهرستان بوانات برای پذیرایی از زایرین اربعین حسینی در نزدیکی کربلای معلی اشاره کرد و گفت: با پیگیری امام جمعه محترم شهرستان یک موکب بنام این شهرستان در مسیر کربلا و عمود 1300 راه اندازی شده و مردم نیز کمک های خوبی کرده اند که امروز اولین محموله کمکهای شما عزیزان عازم کربلای معلی است و همچنین دیگر عزیزان نیز می توانند و هنوز وقت دارند که کمک های خود را برای پذیرایی از زایرین امام حسین(ع) تحویل دهند تا به موکب ارسال شود. 

حجت الاسلام عارفی نژاد سپاه را نماد استقامت کشور برشمرد و تصریح کرد: آمریکا نمیتواند سپاه را تحریم کند و ما نیز همه مردم تمام قد پشت سر سپاه ایستاده ایم و خواهیم ایستاد اما دول اروپایی هم از برجام حمایت کردند اما کافی نیست باید بدانند که این قرارداد بین همه ملت ها و برای همه است و اروپا نیز باید از ایران حمایت کند.

تکریم نخبگان تکریم علم و دانش است

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز نخبگان بخصوص جوانان نخبه را هدایایی کم نظیر و نفیس و امانت های الهی به ملت و مسؤولان خواند و گفت : یکی از ضرورت های پاسداشت نخبگان هویت دادن بە جامعه بە ویژە جوانان است و باید از این گونه افراد به خوبی تکریم و تجلیل به عمل آید چرا که تکریم نخبگان تکریم علم و دانش است.

وی با اشاره به اظهارات وقیحانه و جاهلانه ترامپ دهد گفت :ترامپ تربیت شده نظام سلطه آمریکاست و آنچه از ترامپ شنیدیم مشتی حرف های زشت بود.

خطیب نماز جمعه زرقان درخصوص چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی گفت:  ایشان در راه شکوفایی اسلام به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی با اشاره به کمک های مردمی برای برپایی موکب زرقانی ها در کاظمین و گفت : از مشارکت و کمک های خوب مردمی بخش زرقان برای برپایی موکب زرقانی ها در کاظمین و تشکر و قدردانی می کنیم.

امام جمعه زرقان با اشاره به همایش و تجلیل پیرغلامان که شب گذشته در محل فرهنگسرای سرو برگزار شد گفت : مراسم بسیار شایسته و بجایی بود که از دست اندر کاران این مراسم تشکر میکنیم.

 بیاینه ای که انجمن اسلامی دانشجویان مرکز آموزش عالی منتشر کرد دروغ و اهانت بود 

 امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته در خصوص بیانیه انجمن اسلامی مرکز آموزش عالی استهبان گفت: بیانیه ای که منتشر کردند هم توهین بود و هم بخشی از آن دروغ بود.

وي افزود: این افراد با صادر کردن این بیانیه هم به دکتر مسعودی اهانت کردند و هم دروغ به ایشان بستند و این چنین حقی نداشتند؛ لازم است دانشگاه با این افراد برخورد کند.

امام جمعه استهبان خطاب به اعضای انجمن اسلامی مرکز آموزش عالی استهبان اظهار داشت: شما به چه حقی به نماینده مردم توهین می کنید، دکتر مسعودی نماینده مردم است چه کسانی که به ایشان رای داده اند و چه کسانی رای نداده اند.

 حجت الاسلام و المسلمین خاوری گفت: اگر انتقاد و مشکلی هم باشد باید انجام دهیم اما این ادبیات بد و پستی بود و کسانی هم این بیانیه را نوشتند که اهل استهبان نیستند، کسانی که اصلا معلوم نیست اهل رای دادن باشند، ما میشناسیمشان، شما شناسنامه خودتان را بیارید تا بنده ببینم اصلا اهل رای دادن هستید یا نه، اصلا کجا رای دادید.

 خطیب جمعه استهبان افزود: بنده از رئیس دانشگاه میخواهم نگذارد پول بیت المال دست این چنین افراد بیفتد و شدیدا با آن ها برخورد شود؛ همچنین از جامعه روحانیت استهبان و نیریز میخواهم با این چنین مسائل برخورد کنند زیرا آقای مسعودی نیز روحانی هستند اما لباس نمی پوشند؛ اینها ( انجمن اسلامی) نماینده مردم استهبان نیستند و افکار خودشان را بر روی کاغذ می نویسند و جناح های مختلف استهبان نیز کاری به این افراد ندارند و ان شاالله خودشان اشتباه خودشان را با نوشتن نامه عذرخواهی جبران کنند.

برچسب ها: اقتصاد ، امام جمعه ، فارس
نظرات بینندگان