کد خبر: ۱۱۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶
در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان نی ریز مطرح شد؛

پیگیری دریافت سهم شهرستان نی ریز از عوارض آلایندگی گل گهر سیرجان

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان نی ریز به ریاست فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان نی ریز و با جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش شیرازه، جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان نی ریز به ریاست محمد رضا امیری فرماندار و رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان نی ریز  و با جمعی از مسوولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

امیری فرماندار شهرستان نی ریز در این جلسه با اشاره به سفر اخیر استاندار فارس به این شهرستان گفت: این سفر برای شهرستان بسیار ارزشمند بود، چراکه وی در اولین ماه خدمت خود، اولین سفر رسمی شهرستانی را به نی ریز  اختصاص دادند.

فرماندار نی ریز عنوان داشت: وی در این سفر از نزدیک با جغرافیای سیاسی،طبیعی و اقتصادی  شهرستان آشنا و از مهمترین پروژه های عمرانی و اقتصادی  شهرستان و نقاط مهمی نظیر دریاچه بختگان بازدید کردند.


وی خاطر نشان کرد: مسائل شهرستان را قبل از سفر و بویژه پس از سفر بررسی و دستورات لازم برای پیگیری آنها دادند.


امیری اظهار داشت: با شناختی که طی این سفر برای استاندار فارس از نی ریز حاصل شده، در تصمیمات توسعه ای برای شهرستان موثر است.

وی ادامه داد: بعد از سفر استاندار به شهرستان با پیگیری های صورت گرفته جلسه ای در استانداری با حضور معاونین اقتصادی و عمرانی استاندار و با حضور مدیران کل استانی برگزار شد که 26 پیشنهاد در مورد موضوعات مطرح شده برای توسعه شهرستان تصویب شد که از مهمترین آنها پیگیری دریافت سهم شهرستان از عوارض آلایندگی گل گهر و همچنین بحث توسعه فولاد می باشد.

فرماندار نی ریز در ادامه اظهار داشت : علیرغم مشکلات متعدد دولت و کاهش درآمد و وضعیت اعتباری کشور، پروژه های متعدد عمرانی مهم در شهرستان فعال است.

وی افزود: بعنوان نمونه  توجه دولت دوازدهم در زمینه ورزش و جوانان بویژه در این زمینه کم نظیر است، بگونه‌ای که در سالجاری حدود سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای توسعه ورزش که در واقع توسعه سلامت است هزینه می شود که البته با احتساب دریافت اعتبارات ملی به پنج میلیارد تومان هم خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر اخیر مدیرکل ورزش و جوانان به شهرستان و توافقات با وی، اظهار داشت؛ در سالجاری نه تنها تمام پروژه های نیمه تمام ورزشی تکمیل می شود بلکه تعداد ۸ زمین ورزشی روستائی جدید نیز احداث خواهد شد.  

وی با بیان اینکه کمیته برنامه ریزی محور توسعه شهرستان است، گفت:  برگزاری این کمیته صرفا برای توزیع اعتبار نیست و تمام کارگروه هایی که در شهرستان تشکیل میشود مثل کارگروه آب، خاک، کشاورزی، کارگروه سلامت و امنیت غذایی، فرهنگی و اجتماعی، اشتغال و سرمایه گذاری زیر مجموعه کمیته برنامه ریزی و توسعه است.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نی ریز در ادامه ضمن بیان بخش هائی از قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و لزوم رعایت ضوابط آن، افزود: اعتبارات امسال شهرستان اعم از قسمت استانی و ردیف مجموعاً بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته ۵۰% رشد دارد.

وی در پایان ضمن تاکید  به مدیران خواستار پیگیری لازم جهت مطالبه اعتبارات  تخصیص داده شده  به شهرستان از طریق دستگاههای اجرایی استان شد.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، فرماندار ، دولت
نظرات بینندگان