کد خبر: ۱۱۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
امام جمعه سپیدان درجمع مربیان پرورشی گفت:

تربیت کودکان ونوجوانان باید حول محورتوحید باشد

امام جمعه سپیدان گفت: شما بایستی در تربیت کودکان و نوجوانان، آنها را حول محور توحید تربیت کنید و توحید را باید در زندگی متربیان دخیل کنید.

به گزارش شیرازه، سید عبدالرحمن موسوی انور امام جمعه سپیدان؛ اربعین را یکی از شعائر بزرگ الهی معرفی و به این نکته اشاره کردند که ما حادثه عظیم کربلا و پیامدهای آن را امروز بهتر درک می کنیم چراکه به عینه می بینیم چه اتفاقات و اثراتی در حرکت ابا عبد الله الحسین علیه السلام در جوامع مختلف بشری روی می دهد.

وی با ذکر حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام که مومن پنج نشانه دارد و یکی از آنها زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین است به این نکته اشاره کردند که اربعین ظرفیت بالایی در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… دارد و در جهان بسیار اثر گذار است و این تجمع می تواند سرنوشت انسان ها را تغییر دهد و نکته قابل توجه ایجاست که دیگر مکاتب توجه ویژه ای به این حرکت دارند و متاسفانه عده ای هم در جهت تخریب این حرکت اقدام می کنند.

امام جمعه سپیدان اشاره ای هم به ۷ آبان ماه داشتند و گفتند: عده ای جاهل هستند و نمی دانند که چه سناریویی پشت پرده نهفته است و به شعارهای با ظاهری فریبنده و باطنی کشنده دل خوش کرده اند و با بیان حدیث معروفی که پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم در خصوص ایرانی ها گفته اند نقل کردند و افزودند: که پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم خود را از فارسیان (ایرانی ها) می دانست و در جایی فرموده اند که: ایرانی ها از نسل اسحاق نبی هستند و عرب ها از نسل حضرت اسماعیل و حال چرا این که عده ای عرب و عجم راه انداخته اند بخاطر این است که نان و کاسبی شان در این است و در اصل اجداد ما همه یکی بوده و حال چرا عده ای عرب پرستی را به امام حسین علیه السلام و ائمه اطهار گره میزنند نشان از خصومت و عناد آنها با دین و اهل بیت است نه خاک ایران.

وی در ادامه به موضوع تربیت انسان پرداختند و بزرگترین عامل در سعادت بشر که قرآن به آن اشاره کرده را دین خواندند و آن را عامل بسیار مهم بازدارنده در وجود شخص و در برابر معاصی و نافرمانی های خداوند معرفی کردند.

امام جمعه سپیدان خطاب به معاونان پرورشی و مربیان گفت: شما بایستی در تربیت کودکان و نوجوانان، آنها را حول محور توحید تربیت کنید و توحید را باید در زندگی متربیان دخیل کنید و صرفا از خوف و خشیت الهی صحبت نکنید چرا که ممکن است آنها ترسیده و از دین دور شوند و روح نوجوانان و کودکان لطیف است و باید از صفات رحمانی و مهربانی خدا بیشتر برای آنها صحبت کنید.

دومین توصیه ایشان به مربیان پرورشی مطالعه در عرصه تربیت بود و عدم مطالعه در این زمینه را مصداق کسانی دانستند که در قرآن «ویل للمطففین» معرفی شده اند و تاکید کردند که دو بعد علمی و عملی توحید را رعایت کنند تا دانش آموزان نسبت به مسائل دینی برایشان زدگی ایجاد نشود چرا که آنها از معلم بی علم و خصوصا بی عمل بسیار متنفر هستند. و رفتار مربیان پرورشی در این خصوص هم در روند انتخاب مسیر زدگی دانش آموز می تواند اثرگذار باشد و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام موسوی انور ضمن گلایه از برخی خانواده ها گفتند: متاسفانه برخی از خانواده ها در حق فرزدان خود و در تربیت آنها کوتاهی و بعضا ظلم می کنند، به عنوان نمونه نوجوانی در اعتکاف به بنده مراجعه کرد و گفت: پدر و مادرم بخاطر اینکه در اعتکاف حضور پیدا کرده ام مرا مسخره می کنند. خب این چه حرکتی است ولو از سر نادانی و بدون منظور باشد تاثیر و پیامد های بسیار بدی در آیده آن نوجوان خواهد داشت.

در پایان حجت الاسلام موسوی انور از طرح جدیدی که با همکاری نهاد امامت جمعه شهرستان و اداره آموزش و پرورش صورت می گیرد خبر داد و افزود: این طرح با موضوع «پرسمان دانش آموزی» و در جهت رفع شبهات آنها، چهارشبه هر هفته در یک مدرسه به صورت دوره ای برگزار می گردد.

در ابتدای دیدار آقای مهبودی رئیس آموزش و پرورش شهرستان فرا رسیدن ایام اربعین را تسلیت گفتند و با اشاره به شهادت محمد حسین فهمیده یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند و افزودند: فرهنگ عاشورا ذره ذره آن از زمان حرکت تا اسارت درس است و ما وظیفه فرهنگی و تربیتی در قبال این موضوع داریم و باید نهایت تلاش خود را در جهت پیاده کردن این فرهنگ و نهادینه شدن آن در بین دانش آموزان انجام دهیم

منبع: مارگون

نظرات بینندگان