کد خبر: ۱۱۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶

همه آنچه که در سفر استاندار فارس به خرامه گذشت

استاندار فارس به همراه جمعی از معاونین و مدیران کل استان جهت بازدید از وضعیت شهرستان خرامه به این منطقه سفر کردند.

به گزارش شیرازه،   صبح دیروزساعت 8 جمعی از مسؤولان شهرستان خرامه در تقاطع جاده شیراز رحمت آباد، آماده میزبانی از مهمانان خود از مرکز استان بودند؛ استاندار فارس به همراه جمعی از معاونین و مدیران کل استان جهت بازدید از وضعیت شهرستان خرامه به این منطقه سفر کردند.

شروع این میزبانی با بازدید از روستاهای بخش کربال آغاز شد؛ مسیری که از روستای زین آباد آغاز شد و در توقفی کوتاه در امامزاده صالح(ع) حسن آباد، تعدادی از مردم به بیان مشکلات خود پرداختند.

با ورود مسؤولین استانی و شهرستانی به شهر خرامه، حرم امامزاده اسحاق(ع) را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و ضمن زیارت این امامزاده و قرائت فاتحه، با گلباران قبور شهدا، به این عزیزان ادای احترام کردند.

بازدید از وضعیت جاده خرامه نی ریز بخش دیگری از برنامه های این سفر بود که استاندار فارس، دستور تسریع در تکمیل و آغاز مطالعات فاز دوم پروژه را به مدیرکل راه و شهرسازی داد تا طی 2 ماه آینده وضعیت کاملا تغییر کند.

اما کلنگ زنی پروژه 130 میلیارد تومانی انتقال آب شرب و صنعت از طریق لوله به روستاهای بخش کربال، مرکزی و شهر خرامه که توسط نماینده مردم در مجلس پی گیری شده بود بزرگترین پروژه عمرانی شهرستان بود که انجام شد.

نشست فعالین اقتصادی و کشاورزی شهرستان خرامه با استاندار فارس، بخش دیگری از برنامه های این روز بود؛ جلسه ای که در آن معاونین استاندار و مدیران کل حضور داشتند و تعدادی از کشاورزان و صنعتگران به بیان مشکلات خود پرداختند.

جلسه فعالین سیاسی منطقه هم که طبق معمول، پشت درهای بسته انجام شد.

در جلسه شورای اداری، تکمیل پروژه انتقال آب شرب و صنعت از سد درودزن به شهرستان خرامه طی 18 ماه آینده، واگذاری اراضی مستعد کاشت گیاهان دارویی به متقاضیان در قالب طرح مرتع داری توسط اداره کل منابع طبیعی، تسریع در اتمام طرح مطالعاتی زیست بوم تالاب کمجان و بختگان توسط اداره کل محیط زیست، آغاز اجرای طرح مطالعاتی شبکه آبرسانی شهری و روستایی همزمان با اجرای خط انتقال آب از سد درودزن توسط اداره کل آبفا شهری و روستایی و قرار دادن ردیف اعتبار در بودجه سال 97 و 98، احداث ایستگاه هواشناسی تا سال 97، تکمیل زیرساخت شهرک صنعتی شامل روشنایی و باند دوم ورودی و توسعه زیرساخت اراضی فریز شده، تسریع در اجرای پروژه جاده خرامه نی ریز، انجام مطالعات فاز دوم جاده خرامه نی ریز، ارتقاء جاده خرامه، کربال، مرودشت به جاده اصلی، احداث پل جدید حسن آباد به عرض 50 متر با اعتبار 2 میلیارد تومان، شروع مجدد عملیات گازرسانی 13 روستای بخش کربال طی یک ماه آینده، احداث پارک در روستای معزآباد جابری و اصلاح شبکه برق روستای اسلام آباد به تصویب رسید.

طرح احیا دریاچه بختگان و حقابه آن، اختصاص حقابه کشاورزان از سد درودزن در سال زراعی جدید، پی گیری مصوبه راهکارهای کمک به مردم آسیب دیده از خشکسالی و پی گیری آسفالت راه های روستایی ولی آباد، بیدزرد و مهرآباد جعفری از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح و جهت بررسی بیشتر به مدیران مربوط ارجاع داده شد.

پس از پایان این جلسات و گفتگوها، بازدید از کارخانه قیر در شهرک صنعتی خرامه و وضعیت پروژه کارخانه سیمان خرامه به عنوان بخش پایانی این سفر 10 ساعته بود که انجام شد.

منبع:  صدای خرامه

نظرات بینندگان