کد خبر: ۱۱۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

برگزاری عصر شعر نار و نی در نی ریز

با حضور راهوار معاون فرماندار، حامد فرغت شهردار نی ریز، حجه الاسلام فال اسیری ،مدیران فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی،بخشدار مرکزی و رییس منابع طبیعی عصر شعر" نار و نی" در سرای "آبی بی " برگزار شد.

به گزارش شیرازه،   همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و سالروز تولد نیما یوشیج شاعر نام آشنای ایرانی اعضاء انجمن‌های شعر و ادب اهل قلم،گلبانگ و شهاب نی ریزی در سرای تاریخی آبی بی به قرایت سروده ها و دل نوشته های آیینی خود پرداختند.


در عصر شعر " نار و نی " به میزبانی نصرتی علاوه بر هنرمندان و شاعران؛ راهوار معاون فرماندار، حامد فرغت شهردار نی ریز، حجه الاسلام فال اسیری ،مدیران فرهنگ و ارشاد و میراث فرهنگی،بخشدار مرکزی و رییس منابع طبیعی حضور داشتند که علاوه بر شعرخوانی ، پرده خوانی شهادت حضرت علی اکبر (ع) توسط استاد علیرضا حیدرپور فرد از اساتید مطرح هنرهای آیینی اجرا شد.


قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از مالک و متولی این اثر تاریخی و اداره میراث فرهنگی نقش فرهنگ در شکل گیری, رشد و توسعه گردشگری را انکارناپذیر دانست و گردشگری فرهنگی را یکی از شاخه های گردشگری دانست که گردشگران را به سمت جاذبه های فرهنگی ویژه مانند موزه ها،اجراهای هنری و اماکن تاریخی با هدف بدست آوردن اطلاعات و تجربه جدید به منظور ارضای نیازهای فرهنگی هدایت می نماید.


وی اجراهای هنری از جمله تئاتر، موسیقی و برگزاری کارگاه های آموزشی و هنری از قبیل خوشنویسی،هنرهای تجسمی و هنرهای آیینی در اماکن تاریخی از جمله سرای آبی بی جاذبه های بسیار محبوبی برای گردشگران محسوب می شوند که امیدواریم نی ریز با برخورداری از پیشینه غنی تولیدات هنری و صنایع دستی بتواند در توسعه گردشگری فرهنگی و هنری پیشتاز باشد.


گفتنی است: سرای آبی بی از بناهای دوره قاجار و حدود صد سال قدمت دارد.


شایان ذکر است: این بنا دارای حیاطی مرکزی با اتاق های در اطراف حیاط و اتاق پنج دری از زیبایی منحصر بفردی برخوردار است.

لازم به ذکر است: این بنا در حال حاضر بعنوان اقامتگاه گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد.





برچسب ها: نی ریز ، شب شعر ، فارسی
نظرات بینندگان